Min första "riktiga mc" blev en VFR 750 -88. Jag tittade mycket på gpx/ gpz och gsx först men så fick jag se en vfr för 18.000 kr och plötsligt fanns inga andra hojjar! Det är en tysk-imprterad mc som gått 7000 mil och är helt ok i lacken, motor och låda. det finns mindre skönhetsfel, men inget direkt allvarligt störande. Jag lyckades få ner den till 15.000 och slog till på stört.
Nu har jag inte sett en enda VFR under 25.000, å då pratar jag om årsmodell 86.. Har jag haft en fruktansvärd tur eller är det något okänt om just -88?, har inte sett någon annan annons på just årsm -88. Är det något annat jag ska tänka på eller så? Mycket tacksam för svar. Vill bara tillägga att det var det skönaste ljud jag hört å den skönaste hojj jag kört!! Tack för ett bra forum btw! Mvh Canidae
Min första MC.. VFR 750 -88 = grym lycka!
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Min första MC.. VFR 750 -88 = grym lycka!
The paradox, render and the merge is complete
Nothing but the process is infinite..
Nothing but the process is infinite..
Du har nog gjort ett bra klipp!
Köpte min -89 i juli, och gav 22500, vilket inte är för mycket det heller.
Skönhetsfel finns nog alltid, om hojen inte stått inburad med ett skynke sen fabrik, det är ju ingen ny hoj...
Min är lite solblekt, och lite repad, men svaga ögon, och bra avstånd så ser den som ny ut (efter vad andra, ej hojinbitna folk sagt iaf)
Det är det som är så kul med modellen.
Folk som inte kan hojar helt 100, tror att dessa runt 20 år gamla hojar lika gärna kan vara 3 år gamla.
Det tycker jag är bra betyg.
Köpte min -89 i juli, och gav 22500, vilket inte är för mycket det heller.
Skönhetsfel finns nog alltid, om hojen inte stått inburad med ett skynke sen fabrik, det är ju ingen ny hoj...
Min är lite solblekt, och lite repad, men svaga ögon, och bra avstånd så ser den som ny ut (efter vad andra, ej hojinbitna folk sagt iaf)
Det är det som är så kul med modellen.
Folk som inte kan hojar helt 100, tror att dessa runt 20 år gamla hojar lika gärna kan vara 3 år gamla.
Det tycker jag är bra betyg.
Billigt kanske ja
Hej !
Jag köpte min VFR -89 med 7000 mil på mätaren för 22000 riksdaler och tyckte det var billigt. Lite smågrejer att fixa under vintern, bla ett batteribyte.
Polaren köpte en likadan för 30000 riksdaler med 4000 mil på mätaren men den var så gott som i nyskick, skyddsplast vid tändningslås satt kvar.
Annars inte en repa.
Tror du gjort ett bra köp då VFR är både snygg och slitstark...
Jag köpte min VFR -89 med 7000 mil på mätaren för 22000 riksdaler och tyckte det var billigt. Lite smågrejer att fixa under vintern, bla ett batteribyte.
Polaren köpte en likadan för 30000 riksdaler med 4000 mil på mätaren men den var så gott som i nyskick, skyddsplast vid tändningslås satt kvar.
Annars inte en repa.
Tror du gjort ett bra köp då VFR är både snygg och slitstark...
// Ingenting är sagt som inte sagts tidigare