Min absolut första hoj var en...
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Kontakt:
Min absolut första hoj var en...
...Husqvarna cross hembygge med Silverpilsmotor och mycket plock från Zündapp.
Min första reggade hoj var två Suzuki T125S -71. En av dem körde jag utan plåt som moppe i åttan.
/H
Min första reggade hoj var två Suzuki T125S -71. En av dem körde jag utan plåt som moppe i åttan.
/H
Senast redigerad av Henning den mån nov 03, 2008 03:12, redigerad totalt 1 gånger.
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
ja då får jag vara nr 2 igen.. tog mitt kort -06 o köpte mig en yamaha Xt600 -89 som jag gjorde skit fin... var ute o körde med den med mina polare o efter ca 1 månad o svullet ben efter allt kickand så sålde jag den...inte så kul när man skulle på motorvägen med sina vännar o när man var uppe i 140kh så såg jag inte röken av dom...men det var helt klart en gedigen hoj... 1000kr hel år i helförsäkring o lät som satan!
... en Kawasaki 250, trecylindrig tvåtakt -72. Vit mirralack, lättkickad och sedan jag justerat ner oljepumpen litegrand funkade OK. Var ute med kompisar en gång och plågade upp den i 160, den var sig inte lik efteråt.
Fingrarna vitnade av vibrationer efter några mil.
Kanske låter dumt men jag saknar den inte!!!
Fingrarna vitnade av vibrationer efter några mil.
Kanske låter dumt men jag saknar den inte!!!
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Rent definitionsmässigt var nog alla mina mopeder att betrakta som motorcyklar... första moppen, en Husqvarna (dock utan trampor) skaffade jag när jag var 12. Sen tröttnade jag nånstans vid 15 års ålder på att hela tiden åka småvägar för att inte träffa på farbror Blå, så jag la av... och skaffade första bilen.
Annars räknar jag nästan brorsans Montesa Cota som "min", med tanke på hur mycket jag lekte med den i skogen.
Första riktiga egna hojen blev dock en VFR, för drygt ett år sen. Tänk om jag hade börjat tidigare, å andra sidan har det sina fördelar att skaffa första hojen i vuxen ålder när man förhoppningsvis hunnit leka av sig det värsta.

Annars räknar jag nästan brorsans Montesa Cota som "min", med tanke på hur mycket jag lekte med den i skogen.
Första riktiga egna hojen blev dock en VFR, för drygt ett år sen. Tänk om jag hade börjat tidigare, å andra sidan har det sina fördelar att skaffa första hojen i vuxen ålder när man förhoppningsvis hunnit leka av sig det värsta.

VFR750F -92, grön
Oj här får man vist gå mot strömmen. Efter att ha tagit hojkort -97 så köpte jag en hoj som jag drömt om i många år. Vist med min ålder borde det ha blivit en mer sporttonad hoj men då hade man nog inte suttit här idag.
Nåväl min första hoj var en HD sportster 1200 som modifierades både här och där, had eden i 10 år. Kan faktiskt sakna den iblan
//Stefan
Nåväl min första hoj var en HD sportster 1200 som modifierades både här och där, had eden i 10 år. Kan faktiskt sakna den iblan

//Stefan
CBR 600rr -07
- Tommy Gsson
- Donator 2023
Om man hoppar över alla trimmade moppar, så var det en Zündapp 125:a
som råkade bli en 175:a (vilket vrid). Provade förresten 125:a motorn i moppe ramen bra drag
.
som råkade bli en 175:a (vilket vrid). Provade förresten 125:a motorn i moppe ramen bra drag

Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- Excalibur105
- Donator 2010
En importerad Suzuki GSX 750 F -00
Funkade rätt bra att övningsköra på, fick dock ont i baken efter att jag och gumman min tog den till Trollstigen i Norge. Åkte sedan till Karlstad och titta vilade ögonen på en VFR och bästa sättet att bli av med en frestelse är att falla för den. Och på den vägen är det
Funkade rätt bra att övningsköra på, fick dock ont i baken efter att jag och gumman min tog den till Trollstigen i Norge. Åkte sedan till Karlstad och titta vilade ögonen på en VFR och bästa sättet att bli av med en frestelse är att falla för den. Och på den vägen är det

GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07
Såld:Honda VFR 800 -07
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Honda CB125B6 -.den med något som liknande en fortsättning på sadelklädseln som gick upp på tanken.
Men när jag köpte min (ny) så hade Honda ett erbjudande att man kunde på en K5 tank istället som var betydligt snyggare, vilket jag valde.
Den var slö så det stog härliga till, lät som en symaskin, hade 6 volt elsystem, elstart som funkade ibland, ram av bockad plåt och vajerstyrd skivbroms fram.
Men den hojen räknas ändå inte riktigt som första hoj eftersom jag bara hade den en säsong.
Första riktiga hojen var en Honda CB400 Four. Den hade jag i flera år, lärde mig köra hoj ordentligt (som en vettvilling) och klotade in ordentligt också
Det var också på den hojen som jag knäckte nyckelbenet ute på Rindö efter att jag hade kört skiten av polarna. Men det är historia nu
Men när jag köpte min (ny) så hade Honda ett erbjudande att man kunde på en K5 tank istället som var betydligt snyggare, vilket jag valde.
Den var slö så det stog härliga till, lät som en symaskin, hade 6 volt elsystem, elstart som funkade ibland, ram av bockad plåt och vajerstyrd skivbroms fram.
Men den hojen räknas ändå inte riktigt som första hoj eftersom jag bara hade den en säsong.
Första riktiga hojen var en Honda CB400 Four. Den hade jag i flera år, lärde mig köra hoj ordentligt (som en vettvilling) och klotade in ordentligt också

Det var också på den hojen som jag knäckte nyckelbenet ute på Rindö efter att jag hade kört skiten av polarna. Men det är historia nu

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Brother Wolf
- Donator 2009