http://www.motorradonline.se/?nid=132
Helt klart fräckt koncept

//Stefan
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Enligt det tidigare reportaget i MCN skulle det ha varit pressrelease på VFR1000 idag. Det verkar som om det blev något skumt koncept istället.H2SO4 skrev:Satt o kollade lite på några andra forum och råka hitta denna länk
http://www.motorradonline.se/?nid=132
Helt klart fräckt koncept
trodde det var mercedes som tillverkade GeländeWagen,.....Tyrannosaurus skrev:
Vi får se om Honda har något i bakfickan på och isf troligen före mc-mässan i januari. Dom är bäst på tungtouring (GW) och just nu på race (1000RR) i alla andra klasser ligger dom sist.
Visst är det så att det kunde vara skoj med något nytt. Fast samtidigt kändes det liksom tryggt för mig att köpa en ny VFR härom veckan - det är ju ett väl beprövat koncept, barnsjukdomarna är tämligen botade och så. Den här tryggheten är en del av vad jag vill ha när jag köper ny hoj. Så att i alla fall jag skulle nog vara lite tveksam till första årgången av VFR1000 med V5-motor och annat skojsigt.H2SO4 skrev:iofs sant det som du säger, men å andra sidan så diskuterades inte kubikhysterin heller just nu, min 750 räcker gott åt mig med, utan mer ett konstaterande att modellen börjar bli gammal i gemet och skulle va skoj med nått nytt fräscht.
Vilka barnsjukdomar? VFR har aldrig haft några.Rerun skrev:det är ju ett väl beprövat koncept, barnsjukdomarna är tämligen botade och så.
Hmmm... Räknas inte laddningsregulatorproblem, vobbel i frampartiet när man släppte styret, totalmörker vid övergång från helljus till halvljus? Sen har det kanske inte varit så mycket mer, förutom att den är beroendeframkallande, fast det har knappast blivit bättre på senare år...Tyrannosaurus skrev:Vilka barnsjukdomar? VFR har aldrig haft några.
Nej egentligen inte eftersom dom grejerna knappast räknas som modellspecifika barnsjukdomar. Problem med laddningsregulatorn är väldigt vanligt på hojar med högvolts alternatorer i form av smälta kablar, överhettning eller liknande. Om det är kablarna som spökar kan det åtgärdas med hellödning och krympslang då värme ofta utveckas av dålig kontakt´vilket ger oxid, sämre kontakt, mer värme osv. Även senaste generationens VFR har väl också det problemet.Rerun skrev:Hmmm... Räknas inte laddningsregulatorproblem, vobbel i frampartiet när man släppte styret, totalmörker vid övergång från helljus till halvljus?Tyrannosaurus skrev:Vilka barnsjukdomar? VFR har aldrig haft några.
Det var inte bara VF750 som hade den eviga kamföljetongen utan i stort sett alla VF utaom VF400/500 och Supermagnan som var ganska radikalt ombyggd (ska inte blandas ihop med 90-tals Magnan som i grunden har en VFR-motor).H2SO4 skrev:Nä det är väl sant det angående ladd-regulatorn, själv fått nöjet att byta den.. men v4ans största barnsjukdomar togs väl bort redan när VF750 va på tapeten i början av 80-talet... så när vfr:en lanserades så hade dom en bra motor från början.
Jag har av någon anledning bara detta problem åt ena hållet, från hel till halvljus, inte tvärt om, och det är bara när jag kör, inte när jag testar i garaget. HelskumtH2SO4 skrev:problemet med halvljus - svart - helljus och så är nog mer relaterat till dålig kontakt pga ärg eller oxid på kontaktbläcken än till barnsjukdomar. har samma problem med min att ljuset slocknar emellanåt, men inte orkat skruva isär o kolla då den funkar för det mesta..
Ok. Får väl ge mig. Fast du lyckades nästan räkna upp en del historiska problem nu.Tyrannosaurus skrev: Nej egentligen inte eftersom dom grejerna knappast räknas som modellspecifika barnsjukdomar.
......