Over and out!

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009

Over and out!

#1 Inlägg av Brother Wolf »

Mina damer och herrar, jag har under en tid funderat över mitt intresse i detta forum, och kommit fram till att jag inte längre är intresserad att fortsätta mitt medlemskap. Jag hoppas verkligen att ni alla kommer att ha en fortsättning på denna kamratskap!
Jag kommer dock alltid att hälsa på alla VFR:er i fortsättningen!
Med vänlig hälsning
BW
VFR800 Röd Vtec 2007
------------------------------
Halvgalen människa i en helgalen värld!!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#2 Inlägg av Conseal »

Så trist .. men men det är ju frivilligt .. ha det gott.
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010

#3 Inlägg av Excalibur105 »

Conseal skrev:Så trist .. men men det är ju frivilligt .. ha det gott.
Kan vi inte göra det obligatoriskt? Att han måste stanna kvar, kanske något i stuk med främlingslegionärerna, fyra år och vi plockar passet (hojen) eller något liknande :D

Vilket forum kommer du nu att befinna dig på??? Mc alltså....
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009

#4 Inlägg av Brother Wolf »

Troligen inget!
Min personliga orsak att sluta här är av en kanske lite udda karaktär! Här på forumet är alla väldigt trevlig, ställer upp, hjälper till och kommer med tonvis av förslag, så det är inte här min orsak ligger!

Nej min orsak ligger ute på vägarna. Körningen ner till Gränna var mycket trevlig, hem var den allt annat än. Dom få gånger som jag har kört med några från Forumet så har de flesta (Faceplant undantagen) pinnat på som om Rossi var upp i baken på dem. Flera gånger har jag frågat om de kunde sänka farten, visst har det sagts, och sedan körs det lika fort ändå! Personligen tycker jag inte det är kul att ligga och råpressa, men samtidigt är det inte heller kul att gänget får vänta vid varje korsning.

En person från Forumet gjorde en manöver på Essingeleden som gjorde mig ordentlig förbannad, då jag vill ha lite avstånd till fordonen runt mig, och då menar jag mer än tjockleken på ett papper!

Som ni märker så har jag inte nämnt någon vid namn och kommer så inte heller att göra!

Med vänlig hälsning
BW
VFR800 Röd Vtec 2007

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#5 Inlägg av Conseal »

Vad tråkigt att du upplever det så. Jag är själv ingen fartvirituos (på allmän väg).
Jag vill bara belysa att körstilarna varierar nog otroligt mycket och jag personligen tycker det är tråkigt att dessa skall påverka din inställning till forumet i sig.

När det gäller dejten i Gränna så berodde ju hemfärden onekligen på vilken skara man valde att sälla sig till.
Vår lilla klunga valde (till största del) den softa motorvägen hem och tangerade knappt körkortsstrecket en enda gång.
Delvis då delar av klungan hade åsikter kring aktiv körning och dels pga hårdvaruproblem. Men men ..
Vad gäller manövrar på Essingeleden så är jag inte insatt i frågan men inte heller denna bör i mina ögon vara direkt forumrelaterad utan rent
personbuden.

Mitt förslag är att du inte lägger ner ditt besökande av forumet i sig utan reder ut de oklarheter som föreligger med de personer som är inblandade.

OM INTE! Kör försiktigt och förhoppningsvis ses vi på vägarna !
Senast redigerad av Conseal den tis okt 07, 2008 21:02, redigerad totalt 1 gånger.

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Användarvisningsbild
Fransson
Donator 2011

#6 Inlägg av Fransson »

Håller med Conseal inte skall du hoppa av forumet pga dessa triviala saker, vi är flera stycken som inte är några racers, så jag hoppas vi får se dig och dina trevliga inlägg här på forumet. Kommer du neråt så hör av dig vi har många revliga vägar här nere i mörka Småland som man kan hålla mjukare tempo på, trots allt så vill man hinna se lite av naturen också
VFR.800.-00
RÖD
SÅKLART

skyfly
Donator 2010

#7 Inlägg av skyfly »

Tycker oxå det är trisst att du skall hoppa av forumet pga dessa orsaker.
Stämningen här är bättre än på de flesta foum jag varit på innan.
Tolerans nivån hög för nybörjar frågor och inga som beter sig illa.
Visst kan man ha synpunkter på vad enskillda individer gör på sin "fritid"
men detta är inget som forumet kan eller skall styra tycker jag.

Jag själv brukar köra med olika typer av knuttar och det gäller att alltid
anpassa sig efter den som kör långsammast annars får man dela upp gruppen.
Ibland blir man efter och då är det bara att träffa dom övriga vid nästa stopp.
Viktigt att aldrig köra fortare än man känner sig bekväm med.

Hoppas du stannar och fortsätter att bidra till det trevigaste forumet på nätet. :D

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010

#8 Inlägg av Excalibur105 »

Känner igen det senariot flera ggr om.
Åker jag själv så har jag en masch fart mellan 100 och 120 om vägen och framförallt trafiken tillåter. Bara för att man kan accelerera snabbt och har en väldigt smal fordonsbredd så behöver man inte köra om så fort man kommer ikapp en bil.
När jag åkt med kompisar som har GSXR 1000, TL1000 och ZZR 1400 så kan ni ju tänka er själva hur det brukar gå. Men jag talar om för dem att jag kommer inte att ligga på som ett skinn och åka slalom mellan bilarna, jag är mer rädd om både hojen och livet än att riskera allt för att komma förbi någon bilist. Visst hänger jag på ibland om det är fri väg men kommer det trafik så slår jag av på takten.
Du är långt ifrån ensam!!!
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008

#9 Inlägg av Qwerty »

Alltid trist när någon lämnar in handuken.

Men ärligt talat så förstod jag inte riktigt varför? I alla kollektiv inblandat flera individer så har vissa en förmåga andra en annan.
Du har visst den lugnande förmågan och andra så som jag har en mera hetsig framförhållning.

Jag sticker inte understolen med att jag kör hoj som ett svin, för det gör jag. Dock tänker jag lite (försöker i vilket fall) på våra medtraffikanter och försöker att inte köra om i alla lägen. Men fort åker jag och gärna bakhjul, kurvorgier i alldeles för hög fart mm.

Men min körstil behöver inte betyda att alla gillar det. Att vänta i nästa korsning på långsammare förare tror jag ingen har något problem med och den som har det behöver inte åka med i min grupp. Ju längre den väntan är ju fortare har man kört och ju jävligare har man varit, inget positivt dvs.

Hoppas du kommer på bättre tankar så att jag kan bjuda dej på en rundvisning på mina "räserbanor" i ditt tempo.

P.s
Jag var inte med i Gränna. Skulle som vanligt, men mitt liv är lite stressigt ibland.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#10 Inlägg av Tyrannosaurus »

Qwerty skrev:Men min körstil behöver inte betyda att alla gillar det. Att vänta i nästa korsning på långsammare förare tror jag ingen har något problem med och den som har det behöver inte åka med i min grupp. Ju längre den väntan är ju fortare har man kört och ju jävligare har man varit, inget positivt dvs.

Hoppas du kommer på bättre tankar så att jag kan bjuda dej på en rundvisning på mina "räserbanor" i ditt tempo.
Påminner mig om en polis (snut) jag snackade med på Hondaträffen i år. Han åkte förvisso hoj (eller GoldWing) och var inte i tjänst men var ändå snut på alla vis och kunde uppenbarligen inte slappna av ens på fritiden.

Han ställde bl.a. den klassiskt retoriska frågan hur mycket tid man tjänar på vad det nu var, 20 mil kanske och att köra 120 istället för 90.
Kommer inte ihåg vad jag svarade men han svarade mycket myndigt att det inte ens var två minuter eller nåt. jag svarade att det inte handlade om tid utan att ha kul.

Tyvärr kom jag inte för mig att köra dom tre elaka svaren.
1. Va? Bara 120? Så långsamt kör jag aldrig.
2. Om man kör 20 mil i 100 så tar det två timmar, sant? Men kör man i 200 så tar det bara en timme. Man tjänar alltså en hel timme på en ganska kort sträcka :twisted: :lol:
3. Att befinna sig i trafiken är ju som alla vet farligt. Alltså, ju högre fart desto kortare tid utsätter man sig för fara :wink:

Men det kanske var tur att jag inte sa det för då hade väl fanstyget fått hjärnblödning och dött och jag hade blivit åtalad för "vållande till polismans död" :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Brother Wolf
Donator 2009

#11 Inlägg av Brother Wolf »

Sorry allihopa :(

Har varit på ett djävulskt humör de senaste veckorna och lite av det spillde tyvärr in här på forumet. Har tänkt om och stannar för att fortsätta och umgås med alla galningar här! :D

BW
VFR800 Röd Vtec 2007

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#12 Inlägg av TG »

Brother Wolf skrev:Sorry allihopa :(

Har varit på ett djävulskt humör de senaste veckorna och lite av det spillde tyvärr in här på forumet. Har tänkt om och stannar för att fortsätta och umgås med alla galningar här! :D

BW
Trevligt att höra!!!

Satsar på en whiskykväll i vintermörkret :D
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#13 Inlägg av Conseal »

Alla har svackor ... kul att du tog ditt förnuft till fånga så vi slapp släpa tillbaks dig med våld ;)

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Användarvisningsbild
Hulk
Donator 2012

#14 Inlägg av Hulk »

Skönt att höra BW!
Välkommen tillbaka :wink:
VFR750-95

Användarvisningsbild
stefan
Donator 2009

#15 Inlägg av stefan »

Tegfors skrev: Satsar på en whiskykväll i vintermörkret :D