Jag kanske bara e dum men hur f*n spänner man kedjan på en vfr 04:a?
Försökte som de står i instruktionsboken att man ska lossa bulten som sitter bakom bakre drevet å sen ska man snurra de, lite dålig på att förklara men de gick ju f*n.......
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Finns en del tips under mektips-delen på forumet, men om du försöker beskriva lite utförligare vad du gjort och vad som gick snett så kanske vi kan hjälpa dig...Fredrik P skrev:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Försökte som de står i instruktionsboken att man ska lossa bulten som sitter bakom bakre drevet å sen ska man snurra de, lite dålig på att förklara men de gick ju f*n.......
Den kanske har kärvat fast (förutsatt att du skruvat på rätt skruv)? Enl min mekhandbok kan det hända om föregående ägare inte fettat in saker ordentligt.Fredrik P skrev:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ingen orsak. Får fetta in jag också till våren. När jag spände kedjan för ett tag sen, skrapade det lite. Tror fett behövs på min med.Fredrik P skrev:Aaaaha!
F*n vad nice. Va precis så jag gjorde. Eller ja nästan![]()
Men nu vet jag, tackar!