Hepp,har skaffat min första mc,en VFR 750-94.Tror den är importerad från spanien-99.Har varit röd men är nu blå/grå met.Det står att den är 74kw men det finns väl ingen sån?borde väl va 75.2
jens kock skrev:Hepp,har skaffat min första mc,en VFR 750-94.Tror den är importerad från spanien-99.Har varit röd men är nu blå/grå met.Det står att den är 74kw men det finns väl ingen sån?borde väl va 75.2
Att den blir snabbare när man lackar om den förstår jag, men skulle detta alltså avspegla sig i regbeviset också? Hmm...
74kw låter annars normalt. I Sverige såldes de flesta VFR strypta till 100 hk, men även utomlands verkar det ha sålts hojar med lägre effekt än vad Honda uppgett i specifikationerna. Sen vete 17 om man känner nån skillnad på 2-3 hästar.
jens kock skrev:Ok,då kanske det är rätt ändå.Har nu hittat dom 2 senaste ägarna och fått lite info om den,är målad med Volvos met. svart Annars ska allt va ok.
Jag tror att vi vill se en bild här... Svart är ju i och för sig alltid rätt, och en kulör som går att hitta på närmaste mack låter onekligen ganska praktiskt.
Fast den ser inte ut som en -94... kom inte det nya utseendet då?
Kåpor till en så gammal hoj kanske finns kvar hos Honda, annars blir det skrotarna, ebay eller David Silver Spares.
Det där är ingen 94, utan min generation 90-93, andra kåpor från 94, kanske är uttagen 94 i Spanien eller vart den kom ifrån så den ses som en 94, men hos oss e den inte det med den kåpdesignen.