Vi började med lite uppkörningsfällor, och värmen steg (inte bara på kylvattnet...), tankstopp och uppläggning av vidare rutt, naturligtvis med sikte på markan i Strömsholm.
...vad vi inte tänkte på var att Västmanland runt precis hade vevat igång, nere på cityringen straxt innan oxbacken fann vi oss mitt i en jättekortege av blandade hojar (tutade på en mörkgrå gen 5, och såg några till i ledet).
Men det blev lite väl ljummet för min smak i krypfart, så vi vek av vid Djuphamnsvägen, och tog sikte på Rytternevägen via hamnen, rytterne är ju alltid trevlig, och det svänger lite lagomt så det inte behöver gå så fort heller.
Väl framme vid markan bjöds det på kaffe, fullkornsfralla och en liten piggelin (man får offra sig ibland), och livet kändes sådär som på en pinne.

Vidare mot Köping och Kolsva via Herrskogen, lite väl rakt kanske efter Munktorp, och innan det nylagda remsor av asfalt som såg sådär förrädiskt blanka ut...jag valde att ta det piano i alla fall.
Genom Kolsva, vidare mot avfarten mot Fagersta efter Solmyra, väl rak väg (men vi testade lite högre farter, inget vårdslöst, men bara lite

Tillbaka hemma, tajmade precis att möta upp polarn som lånat mitt släp idag (som snart åker båge - han är där jag var för ett år sedan, kraftigt less på dyrt biltrimmande), lite tjöt, lite illa dold avundsjuka från polarens sida.

Damen hemma hade pillat fart på trailerpark-poolen vid altanen i veckan, och jag var rätt varm i kläderna - enkelt löst, en jävligt go' timme plaskande i den - det enda som saknades var en kall pilsner, men det går inte, det skall åkas mer båge idag!
Ses därute, fan vad kul det är att köra motorcykel!
/J