Excalibur105 skrev:[...] väldigt dåligt stöd måste jag tillägga [...]
Du tycks aldrig ha råkat ut för vingelpottan till sidostöd på 70/80-tals BMW R-modeller. Den är lång, vek i höjdled (har dessutom ett spel på två-tre cm obelastad) och står nästan rätt ut från sidan när man ställd bumsen på den.
Har haft min att välta några gånger av sig själv, förvisso med lite packning, men iaf. Blir sen asfalten lite mjukt under stödet eller man vinklar framhjulet åt "fel" håll, har man 300kg att se fram emot att lyfta. 8-P Tacksamt nog har R-modellerna ett handtag mitt för sadeln på sidan man kan ta ett bra grepp om. Har man sen också bysthållare på bumsen står den upp en bit när den ligger ner - blir lite lättare att få upp den.
Saknar ett bra lyfthandtag på min viffer dock. Hur gör ni när ni lyfter upp er viffer på centralen? Har märkt att om man stampar till tillräckligt hårt och tungt på centralens hävarm kan den nästan hoppa upp av sig själv själv enbart genom att trycka till på centralen, men om man inte gör det, har packning och är allmänt vek och svag(...), finns det nåt specialgrepp eller teknik?
Sidostödet på min viffer ser iaf ut som en grillpinne och vet inte hur mycket man kan lita på den...