Sida 1 av 3
VFR 1000?
Postat: sön apr 06, 2008 17:23
av Dalemo
Tjenare.
Va inne och googla lite på VFR och hitta då VFR 1000.
Tänkte höra om de är någon som vet om den kommer till Sverige?
Hittar inget information om den på svenska.
Här är lite länkar till sidor me bilder och info.
http://www.motorevue.com/site/vfr-1000- ... 25049.html
http://cycleposers.com/index.php?option ... Itemid=105
Postat: sön apr 06, 2008 18:17
av tedman
Ojoj, trevliga rykten
Hoppas att det finns substans i dom. Jag har hört liknande tongångar hos andra kompisar så det kanske är något på gång nu.
Postat: sön apr 06, 2008 18:19
av Conseal
Jo det låter bra till f-bolagen satt sitt pris .. tveksam till att de kommer klassa den som annat än sport .. men hoppas kan man ju
Postat: sön apr 06, 2008 23:33
av Tyrannosaurus
Honda are now expected to build a non-VTEC, 1000cc V4 which will power their new VFR1000 sports-tourer. And unlike the existing VFR800, the new bike is likely to have USD forks at front, Honda’s Unit ProLink system at the back, and radially-mounted brakes with ABS.
Förutom att den ser oförskämt färdig ut (betydligt mer än någon photoshoppad historia) så ser den snarare ut som en ersättare till CBR1000RR än till VFR800.
Postat: mån apr 07, 2008 04:51
av Henning
Tyrannosaurus skrev:
Förutom att den ser oförskämt färdig ut (betydligt mer än någon photoshoppad historia) så ser den snarare ut som en ersättare till CBR1000RR än till VFR800.
Vem är då Jerôme Vannesson?
/H
Postat: mån apr 07, 2008 18:07
av Tyrannosaurus
Henning skrev:Vem är då Jerôme Vannesson?

Asch då. Den lilla texten missade jag.
Honda VFR 1000
Photomontage Jerôme Vannesson
Men å andra sidan betyder "Photomontage" att man har plockat bilddelar från olika håll och t.ex. dom fälgarna har jag aldrig sett förr på någon hoj. Ser ut som VFR fälgar med hål i ekrarna.
Postat: tis apr 08, 2008 06:42
av Henning
Tyrannosaurus skrev:Men å andra sidan betyder "Photomontage" att man har plockat bilddelar från olika håll och t.ex. dom fälgarna har jag aldrig sett förr på någon hoj. Ser ut som VFR fälgar med hål i ekrarna.
En detalj som gav mig vibb om "oäktighet" var särskrivningen av "VFR 1000". Som mitt öga är bekant är det bara på CB 1100R Honda särskrivit modellkoden någonsinn.
Har jag fel månne?
/H
Postat: tis apr 08, 2008 22:50
av Tyrannosaurus
Henning skrev:En detalj som gav mig vibb om "oäktighet" var särskrivningen av "VFR 1000". Som mitt öga är bekant är det bara på CB 1100R Honda särskrivit modellkoden någonsinn.
Har jag fel månne?
Jo jag såg och tänkte på det. Men jag har å andra sidan sett modellkod särskrivning förr, inte hos Honda men väl hos journalister.
CB1100R skrevs föresten ibland CB1100 R inte minst på hojen själv där det på cutsen stog
1100
R
VFR1000 har också kallats RCV1000 och det finns ju en som jag har visat tidigare. Eller var det en RC211V med 1000RR Fireblade kåpa?
Här är föresten Mutant VF1000RS
Postat: ons apr 09, 2008 07:33
av Henning
Tyrannosaurus skrev:Jo jag såg och tänkte på det. Men jag har å andra sidan sett modellkod särskrivning förr, inte hos Honda men väl hos journalister.
CB1100R skrevs föresten ibland CB1100 R inte minst på hojen själv där det på cutsen stog
1100
R
Jo, vad journalister och vägverk och andra amatörer skriver vet jag kan vara helt åt helskotta. Jag minns en kille som argumenterade att hans hoj verkligen var en GSX750R för att det stod så i regbeviset och att vad Suzuki skrev på kåpan var underordnat...
För oss superfikusar i ämnet (Visst är det skön vara superövernördig Robban!

) så skrivs ju GPz900R med litet z.
Det du nämner om CB1100 R är min stöttepelare i min eori om icke särskrivna modellkoder, den är exemplet som bekräftar regeln.
GSX 400 T ser dumt ut i flera aspekter. NS400R är mycket mer rätt.
/H
Postat: ons apr 09, 2008 07:54
av tersan
Henning skrev:Tyrannosaurus skrev:Jo jag såg och tänkte på det. Men jag har å andra sidan sett modellkod särskrivning förr, inte hos Honda men väl hos journalister.
CB1100R skrevs föresten ibland CB1100 R inte minst på hojen själv där det på cutsen stog
1100
R
Jo, vad journalister och vägverk och andra amatörer skriver vet jag kan vara helt åt helskotta. Jag minns en kille som argumenterade att hans hoj verkligen var en GSX750R för att det stod så i regbeviset och att vad Suzuki skrev på kåpan var underordnat...
För oss superfikusar i ämnet (Visst är det skön vara superövernördig Robban!

) så skrivs ju GPz900R med litet z.
Det du nämner om CB1100 R är min stöttepelare i min eori om icke särskrivna modellkoder, den är exemplet som bekräftar regeln.
GSX 400 T ser dumt ut i flera aspekter. NS400R är mycket mer rätt.
/H
Lägg av med att börja rabbla såna där modellbeteckningar! Min plånbok orkar inte med...
Postat: ons apr 09, 2008 16:57
av Tyrannosaurus
Henning skrev:Jag minns en kille som argumenterade att hans hoj verkligen var en GSX750R för att det stod så i regbeviset och att vad Suzuki skrev på kåpan var underordnat...
Det minns jag också. Undrar om det var samma kille, men troligen var det väl fler som gick i samma villfarelse.
Jo det där med 750R och 1100R har rätt intressanta historier. CB1100R är faktiskt den enda hojen någonsin som har haft beteckningen 1100R.
För oss superfikusar i ämnet (Visst är det skön vara superövernördig Robban!

) så skrivs ju GPz900R med litet z.
Det du nämner om CB1100 R är min stöttepelare i min eori om icke särskrivna modellkoder, den är exemplet som bekräftar regeln.
Hehe, jo men idag om man säger 1100R så tror folk att man snackar om dussinhojen Suzuki GSXR1100 d.v.s. R1100 och inget annat och inte den delvis handbyggda 1100R:en med kevlararmerad plast (all plats inkl. framskärm), handknackad alutank och stålomspunna bromsslangar som original (inte på 81:an och inte ens NR750 har det).
Det intressanta med modellkoden är att på underkåpan står det 1100R med 3D bokstäver och samma sak på soffan (ej 3D), men på cutsen är det tvåradigt.
Tja vad ska man säga? Dom verkade iaf hålla linjen CB 1100 R på sidan

Troligen för att det skulle synas så bra som möjlligt
1981
1982
1983
GSX 400 T ser dumt ut i flera aspekter. NS400R är mycket mer rätt.
tersan skrev:Lägg av med att börja rabbla såna där modellbeteckningar! Min plånbok orkar inte med...
Ta't lungt. Säljer du VFR:en så får du nästan en 1100R. Dom brukar ligga väl runt 50-70,000 beroende på skick osv. Fan den kostade 67,000 när den kom vill jag minnas och samtidigt som "vanliga" stora hojar kostade runt 35,000. Och jävlar vad man drägglade efter den. Gissa varför min hoj har begåvats med en omgjord kopia av 1100R kåpan (lite modernare snitt bl.a.) och samma typ att 3D text på underkåpan?

Idén med dubbellysena fick jag f.ö. från det italienska företaget
Motoplast (vet inte nes om dom finns kvar längre).
Postat: ons apr 09, 2008 18:49
av tersan
Tyrannosaurus skrev:Ta't lungt. Säljer du VFR:en så får du nästan en 1100R.
Vafalls? Sälja VFR:en?

Jag har ett stort enbilsgarage hemma, inte kan jag fylla det med bara EN hoj...

Postat: tor apr 10, 2008 07:56
av Henning
tersan skrev:Tyrannosaurus skrev:Ta't lungt. Säljer du VFR:en så får du nästan en 1100R.
Vafalls? Sälja VFR:en?

Jag har ett stort enbilsgarage hemma, inte kan jag fylla det med bara EN hoj...

Det där låter inte bra. Köp fler!
/H
Postat: tor apr 10, 2008 11:12
av skyfly
Av diskussionen av dömma känns det som att man ligger lite back när det gäller mckunskaper.

Postat: tor apr 10, 2008 17:24
av tjvfr800
Står ju på bilderna att det är frågan om fotomontage ... "Photomontage Jerôme Vannesson "