Sida 1 av 2
En VFR för under 13 papp
Postat: sön mar 02, 2008 11:16
av apex
Lite spackel och ett slip-on... trettonhundra i årsförsäkring, lr så....
http://www.blocket.se/vi/15367952.htm?ca=14_s
Nästan så att man blir sugen!!

Postat: sön mar 02, 2008 20:28
av Jonten
Coolt med vit båge.
Postat: sön mar 02, 2008 21:05
av apex
Vit pearl, inte så lätt att bättra...
Det var ju en riktig drömbåge på den tiden, man körde väl superbike med dem...lr minns jag fel?
Postat: sön mar 02, 2008 21:44
av tersan
apex skrev:
Det var ju en riktig drömbåge på den tiden, man körde väl superbike med dem...lr minns jag fel?
Jag har lite tidningar från tiden det begav sig, och förutom rent lyriska testreportage så pratas det också om färdiga trimkit från Honda för de som ville rejsa. Det var ju nån känd förare som tog vann ett lopp med en standard-VFR, visserligen i regn... men ändå (mer historiskt kunniga här på forumet lär väl tala om vem det var, om jag inte hittar uppgiften i arkivet).
Undrar om det inte var de tidningarna som fick mig att börja leta efter en VFR...
Postat: sön mar 02, 2008 22:11
av apex
Hittade lite i Wikipedia:
"Although not designed as a race bike, in 1986 British racer Ron Haslam took a standard VFR750F to third place in a soaked Transatlantic Challenge race at Donnington Park, UK.
In the United States Fred Merkel piloted a VFR to victory in the 1986 AMA Superbike Series before his bike was passed to Bubba Shobert who took 3rd place in 1987, being beaten by Wayne Rainey and Kevin Schwantz. The points he earned during the 1987 season gaining him victory in the AMA Grand National. In 1988 Shobert won 3 of the 7 races to win the AMA superbike championship."
Ju äldre en VFR är, desto rejsigare är den lr? Nu e det ju en touringhoj!?

Postat: sön mar 02, 2008 22:59
av Jonten
Letade inte Henning efter en VFR nu?
Den där borde ju passa honom som en fläskläpp ju!
Lagom pimping o allt
Va säger du Henning? Växer det inte

på dig när du ser den?

Postat: sön mar 02, 2008 23:04
av Henning
Jonten skrev:Va säger du Henning? Växer det inte

på dig när du ser den?

Jo, det är jobbigt att se...

Postat: mån mar 03, 2008 07:50
av tersan
apex skrev:
Ju äldre en VFR är, desto rejsigare är den lr? Nu e det ju en touringhoj!?

Stämmer bra det. Sportigast måste vara en vit 80-talare, och sen blir det mer och mer bekvämt ju nyare det blir. En del försöker kompensera bristen på rejsighet med färgen, måste vara därför det finns så många röda?
Tyvärr har jag för mycket i garaget, annars hade jag handlat gammel-VFR utan att tveka...
Postat: mån mar 03, 2008 10:30
av tersan
Som på beställning dyker det upp både kåpor och en trimmad motor... ¨
http://www.blocket.se/vi/15398104.htm?ca=14_s
Postat: mån mar 03, 2008 11:06
av apex
Ha ha....wow, jag som behöver ett härligt nostalgiprojekt till!!
INTE!!! 
Postat: mån mar 03, 2008 12:18
av apex
Grottisportade toppar är väl fina grejer oxå, bara att köpa, he he!

Postat: mån mar 03, 2008 13:23
av tersan
apex skrev:Grottisportade toppar är väl fina grejer oxå, bara att köpa, he he!

Ja, i bilsammanhang är han ju välkänd, men jag vet inte hur duktig han är på hojportningar.
Säg till när du ska åka och handla hoj + delar! Jag hänger gärna på, och har dessutom både kombi och BE-kort...

Postat: mån mar 03, 2008 14:36
av apex
Haha, ja sugen är jag, men jag får nog avstå från den här affären. Har redan en massa trimmade fordon som inte funkar!

Postat: tis mar 04, 2008 17:39
av Tyrannosaurus
tersan skrev:apex skrev:Grottisportade toppar är väl fina grejer oxå, bara att köpa, he he!

Ja, i bilsammanhang är han ju välkänd, men jag vet inte hur duktig han är på hojportningar.
Först en sorglig detalj för dom som kanske inte känner till det. Grottis är ingenting längre, han är död efter att ha kraschat med hojen på Tungelstavägen (bulten).
Han var minst lika känd i hojsammanhang och norra Europas klart bästa topportare. Efter sin död har hans toppar nästan blivit hårdvaluta eftersom det finns få, om någon, som är lika duktig som han var.
Postat: tis mar 04, 2008 19:46
av tersan
Tyrannosaurus skrev:Först en sorglig detalj för dom som kanske inte känner till det. Grottis är ingenting längre, han är död efter att ha kraschat med hojen på Tungelstavägen (bulten).
Han var minst lika känd i hojsammanhang och norra Europas klart bästa topportare. Efter sin död har hans toppar nästan blivit hårdvaluta eftersom det finns få, om någon, som är lika duktig som han var.
Min bakgrund är inom bilvärlden, därav min kommentar om Grottis. Misstänkte dock att om man är duktig på biltoppar så behärskar man nog hojar också.
Kan ingen köpa motorn och sätta den i nåt annat än en röd VFR för att visa var skåpet ska stå?
