Funderar på att sälja avgassystem

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
VFR_Micke
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: sön feb 17, 2008 19:35

Funderar på att sälja avgassystem

#1 Inlägg av VFR_Micke »

Hallå!

Har häng här på forumet rätt länge, men glömt mitt förra ID och lösen, så reggade nytt konto nu. Kul att vara tillbaka som lite mera aktiv!

Köpte ny 02:a nyligen och fick med både orginalsystem och ett slipon med mycket gott ljud.

Eftersom sliponet har insats för att minska ljudet om viljan finns, så funderar jag nu på att ev sälja mitt orginalsystem. Men hittar inga andra såna annonser. Så frågar er. Tror ni det finns intresse för ett sånt, vad skulle man kunna få för det, och finns det stor anledning att ha det kvar? tex blir det kanske lättare att sälja i framtiden om man har kvar orginalet?

Lite funderingar. Kom gärna med åsikter!

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#2 Inlägg av danhak »

Själv sålde jag nyligen min 02:a, men har upptäckt att instruktionsboken låg kvar här hemma?

Kan det finnas nåt intresse för en sån??
hojlös

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#3 Inlägg av Conseal »

Missat säljestråden ?
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

VFR_Micke
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: sön feb 17, 2008 19:35

#4 Inlägg av VFR_Micke »

Jodå visst har jag sett säljforumet, detta var dock menat som en diskussion och fråga om värdet av att behålla orginalsystemet vid framtida försäljning. Men tycker admin att den ska flyttas så gör gärna det.

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#5 Inlägg av danhak »

och jag var mest ironisk... Givetvis ska köparen få med instruktionsboken.. :wink:

Ang. systemet så tycker jag att du ska ha kvar original. Vill du spara/tjäna lite extra pengar så sätt på original när du säljer hojen och sälj sliponet för sig.
Såg en annons förra sommaren en kille som sålde sitt original. Han begärde 2500 har jag för mig, men vet inte om han fick det sålt.
hojlös

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Funderar på att sälja avgassystem

#6 Inlägg av Tyrannosaurus »

VFR_Micke skrev:Tror ni det finns intresse för ett sånt, vad skulle man kunna få för det, och finns det stor anledning att ha det kvar? tex blir det kanske lättare att sälja i framtiden om man har kvar orginalet?

Lite funderingar. Kom gärna med åsikter!
Behåll originalet. Det är alltid bra att ha kvar originaldelarna den dagen man ska sälja. Det ger ett seriöst intryck, köparen kanske inte har samma smak som du och man visar även att grejerna inte är bytta p.g.a. krasch. Om sen köparen absolut inte vill ha eftermarknadsgrejerna eller prutar så kan man montera tillbaka original och sälja tillbehören efteråt vilket brukar vara lättare.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar