Sida 1 av 3
Byta VFR:en mot en Daytona 675?
Postat: tis sep 11, 2007 22:45
av Torque
Ja det är väl lite som att svära i kyrkan att skriva det, men jag blir lite sugen faktiskt.
Ska provköra en i helgen, sen får vi se. Jag tycker den är jäkligt het utseendemässigt. Får se hur den är att köra.

Postat: ons sep 12, 2007 00:32
av interceptor
nejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Postat: ons sep 12, 2007 00:33
av Torque
Jag vet, jag känner mig som en förrädare. Men jag kommer nog att ångra mig efter jag provkört den

Postat: ons sep 12, 2007 06:53
av Frippe
Måste tyvärr hålla med om att den är j...igt snygg
Säkert jätte rolig att köra, kom in med en recension efter körningen

Postat: ons sep 12, 2007 08:10
av jacken
Jag tycker viffern är snyggare...men smaken är ju som.....
Postat: ons sep 12, 2007 11:16
av ahlisboy
Visst dom är jättesnygga, brukar se dom hela tiden här på Triumph verkstan.....

Postat: ons sep 12, 2007 15:52
av yxan
och det går säkert att åka långtouring med två personer... under förutsättning att båda är pygmeer utan känsel i lederna
Men lämnar man inte sin kommun så går det nog bra med sittställningen...

Postat: ons sep 12, 2007 16:05
av vfr800
skulle inte köpa den även om den ser bra ut.... har aldrig hört nåt bra om udda märken som aprilia (aprilskämt) eller som i detta fallet triumph
Postat: ons sep 12, 2007 16:41
av Lt.Dan
vfr800 skrev:skulle inte köpa den även om den ser bra ut.... har aldrig hört nåt bra om udda märken som aprilia (aprilskämt) eller som i detta fallet triumph
Sedan när blev TRIUMPH ett udda märke

Postat: ons sep 12, 2007 17:19
av tjvfr800
Triumph verkar ha sneglat på en massa olika mc när dom gör sina moderna modeller.
För att gå från konkurs tiill succse har man ju med lyckat resultat börjat bygga moderna modeller som säljer bra,

Daytona 675 ser ju en som en viffer kopia (mest snett frammifrån), fast rad-3'an skall ju ha ett trevligt temprament dock,
själv har jag aldrig gillat thriumph ljudet från rad-treorna, nån konstig blandning mellan rad-fyra och paralell-twin stånka, fast många gillar det.
Själv tycker jag att Bonneville är tuffaste Thriumph modellen just nu.

Stenhård, tuffare än HD.
Postat: ons sep 12, 2007 17:35
av vfr800
Lt.Dan skrev:vfr800 skrev:skulle inte köpa den även om den ser bra ut.... har aldrig hört nåt bra om udda märken som aprilia (aprilskämt) eller som i detta fallet triumph
Sedan när blev TRIUMPH ett udda märke

ja det är väl udda jämfört med honda? inte lika utbyggt servicenät osv..
Postat: ons sep 12, 2007 18:23
av stilo
Tror inte du skulle ångra dig en sekund om du köper en Daytona 675 istället för en VFR... jämför man dom så är ju Vfr:en ett tungt touringlok...
Skulle väl vara försäkringspriset som är nackdelen då...
När det gäller triumph som uddamärke så e det nog ett felaktigt antagande, dom flesta jag hört om som kör traja är väldigt nöjda med både traja säljarna och verkstäderna, Honda säljs ju allt som oftast av dom stora "opersonliga" handlarna...
På tal om uddamärken så är jag personligen mest nöjd med min tidigare Aprilia när det gäller bemötande av verkstaden...Hondas verkstad här är både otrevliga och dyra...
(Edit: får väl klargöra om verkstadsmissnöje att jag inte menar RG engineering i Falkenberg som jag såg servar Honda nuförtiden...)
Postat: ons sep 12, 2007 20:54
av Henning
Jag har kört Triumph Street Triple 675 ett par dar nu.
Kul, kul, kul, ballt, roligt, kul, underhållande, låter asnajs, går bra, bakhjulet, kul, kul, kul... Och roligt!
/H
P.S Bra pris på försäkring!
Postat: ons sep 12, 2007 21:56
av elias
Tom jag kan erkänna att jag kollat på en Triumph Street Triple 675..... hehe...
Ett sätt för mig att få ner mina hastigheter.
Postat: ons sep 12, 2007 23:27
av Tyrannosaurus
Är det inte den där kantiga Trajjan? Snygg eller inte vet jag inte, men det har en "egen" stil
Själv ska jag också svära lite i kyrkan och testa BMW K1200S och R1200S, om jag inte innan det blir snö - känns nästan så
Det är idag dom enda riktiga sporttouring hojarna med kardan och som inte väger ett halvt ton och/eller har en ladugårdsvägg till kåpa.
Kan väl nämna att nya Kawasaki GTR1400 (eller ZX14 Concours som den heter i USA) förvisso har bra pulver (lite mer än Yamaha FJR1300), men vikten! Vikten!! Vikten!!!

(var är "viktoptimering"-tråden?

). Eländet väger 279 kg TORR vilket = över 300 kg tankad

. Alltså någonstans i krokarna av ST1300 Panna.