Vilken tur att ni kom undan med livet i behåll.
Jag fasar för den dag som man får höra att någon här strykit med!
Bara att hoppas att den dagen aldrig kommer!!
Krya på er!!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
"Vi ber om ursäkt för det"?? Var det allt? Herrejävlar...!!Invalido skrev:nu kl 11 måndag morgon ringer dom från ortopeden o frågar om hur de är i armbågen o jag svarar ont!...ja inte konstigt säger tanaten,vi har tittat på dina bilder igen o kan konstatera att du har ett benbrott i armen som vi inte sett....vi ber om ursäkt för det....
nja det vad va dom sa... o dom gör inget åt det nu...det ska få läka av sig själv säger dom men ska in på kontroll på freadrian_vg skrev:"Vi ber om ursäkt för det"?? Var det allt? Herrejävlar...!!Invalido skrev:nu kl 11 måndag morgon ringer dom från ortopeden o frågar om hur de är i armbågen o jag svarar ont!...ja inte konstigt säger tanaten,vi har tittat på dina bilder igen o kan konstatera att du har ett benbrott i armen som vi inte sett....vi ber om ursäkt för det....
Hoppas saker och ting börjar bli bättre nu när de lagt om brottet.
Jag menar att var det allt de sa?? Att de ber om ursäkt för det? Är inte detta ett ärende som bör anmälas via Lex Maria eller vad det nu heter om fel i vården? Om du missat ett brott i armen, vad mer har de isf missat? Trasiga nackkotor? Ett styre genom bröstkorgen? Extrema exempel, men hoppas du förstår vad jag menar här.Invalido skrev:nja det vad va dom sa... o dom gör inget åt det nu...det ska få läka av sig själv säger dom men ska in på kontroll på freadrian_vg skrev:"Vi ber om ursäkt för det"?? Var det allt? Herrejävlar...!!Invalido skrev:nu kl 11 måndag morgon ringer dom från ortopeden o frågar om hur de är i armbågen o jag svarar ont!...ja inte konstigt säger tanaten,vi har tittat på dina bilder igen o kan konstatera att du har ett benbrott i armen som vi inte sett....vi ber om ursäkt för det....
jodå jo jag förstår... nej dom sa inte mer än att dom bad om ursäkt o att dom inte kommer att göra något åt det för att det va så litet o den lilla flisan dom hittat i arman kunde ligga kvar för den va så litenadrian_vg skrev:Jag menar att var det allt de sa?? Att de ber om ursäkt för det? Är inte detta ett ärende som bör anmälas via Lex Maria eller vad det nu heter om fel i vården? Om du missat ett brott i armen, vad mer har de isf missat? Trasiga nackkotor? Ett styre genom bröstkorgen? Extrema exempel, men hoppas du förstår vad jag menar här.Invalido skrev:nja det vad va dom sa... o dom gör inget åt det nu...det ska få läka av sig själv säger dom men ska in på kontroll på freadrian_vg skrev: "Vi ber om ursäkt för det"?? Var det allt? Herrejävlar...!!
Suck... Jo, läkare har väl alltid rätt...Invalido skrev: jodå jo jag förstår... nej dom sa inte mer än att dom bad om ursäkt o att dom inte kommer att göra något åt det för att det va så litet o den lilla flisan dom hittat i arman kunde ligga kvar för den va så liten
Där har du förklaringen. Benbrott och ligger och skaver gör läskigt ont. Så var det med mitt nyckelben för många år sen och trots att det var ett rätt komplicerat brott och jag bad dom att öppna och skruva ihop och fixera skiten så vägrade dom och gav mig inga roligare piller än Doleron som jag lika gärna hade kunnat vara utan då dom inte gjorde någon större skillnad.Invalido skrev:jodå jo jag förstår... nej dom sa inte mer än att dom bad om ursäkt o att dom inte kommer att göra något åt det för att det va så litet o den lilla flisan dom hittat i arman kunde ligga kvar för den va så liten
Tycks vara fler än jag som råkat ut för väderleder.Tyrannosaurus skrev:Det var inte meningen att vara elak utan bara tala om hur det funkar. Dom justerade mitt nyckelben med en s.k "åtta", men det blev ändå inte bra, men förmodligen bättre än om dom inte hade rört det. Idag ca. 25 år senare har jag ändå en axel som aldrig kommer att bli vad den de gång var och som jag kan spå väder (eller nåt) med
Invalido skrev:följetången fortsätter magnetröntgen i ons... resultat i dag.... axel paj..
+ aarmbågen va helt av i alla 3lederna... den hängde i hud o musskler o senor o en benbit som gått av o inflammation...kostar att liggapå topp
där e 3st leder i armbågen.. eller ledad på 3st ställen..Tegfors skrev:Invalido skrev:följetången fortsätter magnetröntgen i ons... resultat i dag.... axel paj..
+ aarmbågen va helt av i alla 3lederna... den hängde i hud o musskler o senor o en benbit som gått av o inflammation...kostar att liggapå topp
Det gör ju det....
Surt att höra, vad säger dom om konvalecens? rehab?
hur många leder har man i armbågen?? trodde det var en led som innehöll tre ben,överarm, armbågsben o strålben... men har kanske lärt mig något nytt idag
Inte illaInvalido skrev:
där e 3st leder i armbågen.. eller ledad på 3st ställen..
båda sidorna o i mitten... alla 3 va av..dom säger att oftast så slår man bara av en max 2 ! leder när man slår den ur led så docktorerna va ganska impade o min sjukgymnast ville läsa papperna när jag sa att den varit helt av... hon trodde mig ej pgr av att det är yterst selsynt.. men jag kan!den hängde tydligen i huden o mussklerna o dinglade när jag kom in.håller på med försiktig sjukgymnastik av axel o armbåge o hoppas på att dom ska slippa operera både armbåge o axel
känndes en del... käkar bra med piller nu.... fick fler i dag ...7st olika 6gånger om dagen....nu hoppas jag bara att jag blir 100 procent bra o att ersätningen blir hög! sen e jag nöjd... hade jag inte hålt fram armen så hade jag landat upp och ner... på huvudet så jag e ganska glad ändå... sitter hemma o ler o e glad för det jag har... så jag ligger inte i sängen hela dagen o surar... har införskaffat mig ett ps2 så att dagarna gårTegfors skrev:Inte illaInvalido skrev:
där e 3st leder i armbågen.. eller ledad på 3st ställen..
båda sidorna o i mitten... alla 3 va av..dom säger att oftast så slår man bara av en max 2 ! leder när man slår den ur led så docktorerna va ganska impade o min sjukgymnast ville läsa papperna när jag sa att den varit helt av... hon trodde mig ej pgr av att det är yterst selsynt.. men jag kan!den hängde tydligen i huden o mussklerna o dinglade när jag kom in.håller på med försiktig sjukgymnastik av axel o armbåge o hoppas på att dom ska slippa operera både armbåge o axel
![]()
Låter dessutom som det skulle kunna göra rättså ont.....![]()
Hoppas sjukgymnastiken hjälper...