Y E E E E E E H A W !
A-kort rott i land, körde teorin i februari/mars - började köra på skola första veckan i april, och har mer eller mindre bara gått och väntat på uppkörningen sista 2 veckorna.
2 veckor där man verkligen fegat i endurospåret, nu i helgen kördes det ingenting för att inte riskera något, för att vakna med halsont igår morse, som utvecklade sig till feber och allmän vinglighet igår kväll.
Men det kunde bli värre, vaknade med nackspärr i morse, fick knappt upp ögonen...men det gav med sig, och bara man hamnade på en båge så var allt som bortblåst.
Det blev lite "jaja, det får gå som det går" - uppvärmningen med skolan var lite vinglig, plockade en kon i undanmanövern med tåspetsen, etc...satt mest och var allmänt less på mig själv.
Men något hände på väg mot Hässlö flygplats, jag började slappna av och hamnade i den berömda "zonen" - klev ut först på manöverbanan och tog allt på första, utan tendens till vingel, oerhört skönt!
Jag lyckade låsa bakhjulet lite i 70-bromsningen, men släppte fort och stannade kontrollerat, det köpte uppkörningsförrättaren med ett brett smajl.
Här åkte min lärare iväg...jag hade ingen telefon med mig, och hans sista ord var "äh, kör bara, vi ses vid skolan senare

" - nej gud bevare mig, sätt ingen press på mig...
Trist nog har de som standard att först ut på manöverproven kör ut i trafik sist...en tung, lång väntan, där alla satte det utan problem, förutom den sista stackaren, en 16-åring på 125:a med nerverna utanpå kläderna, men han lyckades ta sig igenom provet med, men det var nog på håret.
Då blev det lite lättare för en annan att visa lite trafikrutin, och det blev en behaglig resa, vänstersväng vid backkrön, grusvägar och senare in mot staden där man plockade av rondeller, gator med högerregel, 30-områden och lite motorväg.
Igår var jag helt säker på att det skulle skita sig, men efter krypkörningen började det kännas lite säkrare.
Lycka till alla andra som tragglar, känslan att få åka själv tillbaka till skolan med bågen är obetalbar, jag tog en onödigt lång alternativrutt tillbaka, garvandes hela vägen.
/J - har rullat ut en nypolerad viffer, svettas av lite och dricker lite vatten, nu skall det åkas båge...halsont eller inte!