Mister skrev:Försäkringen ersätter inte: inifrån kommande skada, exempelvis om du kör med ett skivbromslås fastsatt."[/i]
Så det blir att skippa skivbromslåset tror jag, för det är väl inte frågan om man kommer köra med det, utan när ...
Vaddå? Är denna typ av skador så betungande för försäkringsbolagen att de friskriver sig från dem, eller handlar det om "är klienten så puckad att denne glömmer skivbromslåset i, får denne skylla sig själv"? Vad gör man om skadan blir väldigt stor? Ett helt hjul och bromsok samt ev gaffel växer väl inte direkt på träd sas.
Jag har glömt skivbromslåset i åtminstone en gång på alla mina nuvarande tre motorcyklar.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Mister skrev:Försäkringen ersätter inte: inifrån kommande skada, exempelvis om du kör med ett skivbromslås fastsatt."[/i]
Så det blir att skippa skivbromslåset tror jag, för det är väl inte frågan om man kommer köra med det, utan när ...
Vaddå? Är denna typ av skador så betungande för försäkringsbolagen att de friskriver sig från dem, eller handlar det om "är klienten så puckad att denne glömmer skivbromslåset i, får denne skylla sig själv"? Vad gör man om skadan blir väldigt stor? Ett helt hjul och bromsok samt ev gaffel växer väl inte direkt på träd sas.
Jag har glömt skivbromslåset i åtminstone en gång på alla mina nuvarande tre motorcyklar.
Det förstnämnda tror jag. Dvs att det förekommer en hel del skador som är för dyrt att betala, där normalt vagnskada ska gå in och täcka. Sen ifall det förekommer på fler bolag vet jag inte. Mitt är TryggHansa iaf.
Brother Wolf skrev:Ser fram emot skiftet April/Maj, då går min försäkring ner med 3380:-/år Tackar
BW
Fyller 40? 8-]
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Vad har du för försäkring nu då, om man får fråga?
===
Jag fick beskedet att försäkringen skulle bli billigare när man fyller 40, blir man så mycket mognare då än när man är 39? Bäst att passa på att leva ut lustarna, 2 månader kvar
Jag har Svedea på alla tre hojarna. Har inte haft anledning att testa försäkringen än, men priset är ju rätt...
===
Har också Svedea på båda hojarna, blev betydligt billigare än IF fast jag hade 50% rabatt på den billigaste. Betalar ca 2900kr hel/hel per hoj. Har inte heller behövt utnyttja försäkringen så jag har inte koll på hur dom är ang skadereglering.
Donner skrev:Undrar fortfarande hur dom är att göra med om man skulle råka ut för nåt, nån som behövt skadereglering med detta bolag??
+1
===
Svedea sänkte premien detta året med ca 300kr, det gillas
Undrar fortfarande hur dom är att göra med om man skulle råka ut för nåt, nån som behövt skadereglering med detta bolag??
Sänkte min premie med 1200 på viffern med dem. Svedea är btw enligt rykten gammalt gäng från Bilsport & mc o där har skaderegleringen funkat utan problem för mig iaf.