wargen skrev:Plast är inget bra att såga i blir lätt spricker, jag brukar använda tryckluft slipen typ en stor dremel med en tagg boll på blir perfekta slipkanter
Funkar också med en liten Dremel, eller för all del vinkelslip beroende på hur stor kapning man ska göra.
Vill man ändå såga går det om man har en riktigt fintandad såg och spänner fast arbetsstycket ordentligt. Men för kåpdelar och kuts skulle jag föredra nåt högvarvigt verktyg.
Sågade försiktigt med en bågfil, filade till med halvrund fil. Gjorde det för jag håller med om att det är snyggare med både kuts och handtag. Och för att man kan
MagnusFbg skrev:Sågade försiktigt med en bågfil, filade till med halvrund fil. Gjorde det för jag håller med om att det är snyggare med både kuts och handtag. Och för att man kan
kuts.jpg
Blev ju riktigt bra
Nu e man sugen på att sätta sågen i plastahelvetet
MagnusFbg skrev:Sågade försiktigt med en bågfil, filade till med halvrund fil. Gjorde det för jag håller med om att det är snyggare med både kuts och handtag. Och för att man kan
Jag gör faktiskt det. Men den höll bara lagom till garantin gick ut...
Clas Ohlson säljer en billig klon. Hyfsade till tennringen till frun jag gjöt åt henne på tennbröllopsdagen förra året med klonen.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
En rund fil, runt sandpapper, rund rasp, rund grovsten allt fint på classes som passar i dremmeln och är typ som 50 i slip papper sen finslip med typ 120-150, 200 eller liknande
wargen skrev:En rund fil, runt sandpapper, rund rasp, rund grovsten allt fint på classes som passar i dremmeln och är typ som 50 i slip papper sen finslip med typ 120-150, 200 eller liknande