VFR-försäkring?!
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Bilsport & MC har väl det tror jag .. de är i samma prisklass som if annars men den försäkringen täcker inte bankörning med SMC.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
jag kör med Honda försäkring på min, har för mig att den låg på strax över 4000:-/år.
Honda VFR 750 -97
Opel Astra Turbo Cab -02
Saab 900 Aero -88
Saab 900 TurboS Cab -91
Saab 96 -65
Dodge Stealth R/T TT -92
http://www.garaget.org/T-PWR
Opel Astra Turbo Cab -02
Saab 900 Aero -88
Saab 900 TurboS Cab -91
Saab 96 -65
Dodge Stealth R/T TT -92
http://www.garaget.org/T-PWR
Kollar du på IFs hemsida skriver de:VFR_Micke skrev:Tjena
Jag har Hondas IF försäkring, o gillar den skarpt. har haft den sen jag tog MC kort (alltid kört olika VFR)
Nu ska jag flytta utomlands. Kommer vara hemma 1 månad varje sommar och vill då köra MC.
Då passar ju inte längre helårsförsäkring med IF HONDA.
Finns det nån som kan rekommendera ett bolag som fortfarande ger avställningsbara försäkringar till rimligt pris? de flesta verkar ha slutat med avställningsbara.
Jag vill ha garage 11mån/ 1 månad hel-försäkring på VFR02 i Malmö.
Tacksam för alla tips!
Micke
Försäkra även din avställda MC
Kör du inte din MC under hela året kan du omvandla din försäkring till en avställningsförsäkring, som bl.a. ger skydd för stöld och skadegörelse.
Det innebär väl som jag förstår det att du borde kunna ställa av din hoj och få pengar tillbaka eller omvandla din försäkring till en "garage-försäkring"
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Tack för era svar!
IF har en "vanlig" försäkring som är avställningsbar, men den blir så dyr att då kan man lika gärna behålla IF/HONDA-märkes-försäkringen.
jag betalar idag ca 6000 om jag minns rätt HEL/HEL med HONDA märkes.
Det måste ju gå att hitta nån som kostar mindre om man bara ska köra en månad/år.
Ska fortsätta leta, men alla tips uppskattas starkt!!
IF har en "vanlig" försäkring som är avställningsbar, men den blir så dyr att då kan man lika gärna behålla IF/HONDA-märkes-försäkringen.
jag betalar idag ca 6000 om jag minns rätt HEL/HEL med HONDA märkes.
Det måste ju gå att hitta nån som kostar mindre om man bara ska köra en månad/år.
Ska fortsätta leta, men alla tips uppskattas starkt!!
- Brother Wolf
- Donator 2009
Har du kollat med Trygghansa?
Hos dem kunde man åtminstone härom året välja antal månader på/av och på min förra hoj gick gränsen vid 6 månader för att det skulle gå på ett ut med Bilsport & MC hel/hel (Bilsport & MC var för övrigt överlägset billigast, är så på min VFR också).
Ring och prata med dem, borde inte vara omöjligt att få ett skapligt pris.
Hos dem kunde man åtminstone härom året välja antal månader på/av och på min förra hoj gick gränsen vid 6 månader för att det skulle gå på ett ut med Bilsport & MC hel/hel (Bilsport & MC var för övrigt överlägset billigast, är så på min VFR också).
Ring och prata med dem, borde inte vara omöjligt att få ett skapligt pris.
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.
Jämförde alla bolag när jag köpte hojen å de enda som va intressant och hummant i pris va If:s märkesförsäkring.
Betalar där cirka 6400 om året. Är 25, bodde mitt i Halmstad å inte ens körkort när jag tog försäkringen. Se om den sjunker nu när man fyllt 25, bor 1 mil utanför stan.
Länsförsäkringar va dyrast, dom skulle ha runt 37 000:- om året.
Trygg hansa skulle ha runt 17 000:-
Folksam va lite billigare på runt 15 000:-
Hade jag fått dom priserna på mc så hade det inte blivit en vfr den saken är säker.
De jag inte riktigt förstår med försäkringar är att jag tycker som är yrkeschaufför och kör cirka 12 000 mil om året inte kan få en billigare försäkring. Har ifrågasat detta på försäkringsbolaget men dom har ingen förklaring på det.
Betalar där cirka 6400 om året. Är 25, bodde mitt i Halmstad å inte ens körkort när jag tog försäkringen. Se om den sjunker nu när man fyllt 25, bor 1 mil utanför stan.
Länsförsäkringar va dyrast, dom skulle ha runt 37 000:- om året.
Trygg hansa skulle ha runt 17 000:-
Folksam va lite billigare på runt 15 000:-
Hade jag fått dom priserna på mc så hade det inte blivit en vfr den saken är säker.
De jag inte riktigt förstår med försäkringar är att jag tycker som är yrkeschaufför och kör cirka 12 000 mil om året inte kan få en billigare försäkring. Har ifrågasat detta på försäkringsbolaget men dom har ingen förklaring på det.
Vfr 2004:a BLÅ