H2SO4 skrev:Allltså om 4 är tråkigt så tycker jag du ska snegla åt en fräsh CBX-1000 kanske inte den nyaste modellen, men sex måste väl vara roligare än fyra
H2SO4 skrev:men sex måste väl vara roligare än fyra
Sex är alltid roligare
Conseal skrev:Tills det är servicedax och man ska pynta för stiften
Inte så farligt faktiskt. Det är ovanpå-liggade shims så det jobbet kan man klara själv och stiften är vanliga D8EA så 6 såna är troligen billigare än 4 Vifferstift.
Men sen var det ju det där med väghållning. Andra generationens CBX (den i annonsen, men kåpan är avtagen) fick iaf hyfsad väghållning och lite förbättrade delar i motorn, men i gengäld fick den mindre effekt och blev tung som ett as.
Men vill man ha fler cylindrar kan man välja:
1. Suzuki Stratosphere (som inte finns).
2. Norton Nemesis (som heller inte finns )
3. Drysdale (som finns, men smakar det så kostar det).
4. Morbidelli (som iaf har funnits tidigare, men smakar det så kostar det ännu mer).
Tyrannosaurus skrev:
Men vill man ha fler cylindrar kan man välja:
1. Suzuki Stratosphere (som inte finns).
2. Norton Nemesis (som heller inte finns )
3. Drysdale (som finns, men smakar det så kostar det).
4. Morbidelli (som iaf har funnits tidigare, men smakar det så kostar det ännu mer).
Knepiga hojar... och jag kan tänka mig allihop just därför.
Eftersom Conseal har dragit igång en forumsdel för modifieringar (på ett VFR-forum av alla ställen... hmm...) så kan man ju börja ana vissa planer. Får vi till våren se en svart bastard med två stycken seriekopplade V4or kanske?
Tyrannosaurus skrev:
Men vill man ha fler cylindrar kan man välja:
1. Suzuki Stratosphere (som inte finns).
2. Norton Nemesis (som heller inte finns )
3. Drysdale (som finns, men smakar det så kostar det).
4. Morbidelli (som iaf har funnits tidigare, men smakar det så kostar det ännu mer).
Knepiga hojar... och jag kan tänka mig allihop just därför.
Eftersom Conseal har dragit igång en forumsdel för modifieringar (på ett VFR-forum av alla ställen... hmm...) så kan man ju börja ana vissa planer. Får vi till våren se en svart bastard med två stycken seriekopplade V4or kanske?
Nae ... men det är ju ett fighterbygge på g .. såg att det fanns någon som funderade på att bygga figher av 800 också..
Tyrannosaurus skrev:
Men vill man ha fler cylindrar kan man välja:
1. Suzuki Stratosphere (som inte finns).
2. Norton Nemesis (som heller inte finns )
3. Drysdale (som finns, men smakar det så kostar det).
4. Morbidelli (som iaf har funnits tidigare, men smakar det så kostar det ännu mer).
Knepiga hojar... och jag kan tänka mig allihop just därför.
Eftersom Conseal har dragit igång en forumsdel för modifieringar (på ett VFR-forum av alla ställen... hmm...) så kan man ju börja ana vissa planer. Får vi till våren se en svart bastard med två stycken seriekopplade V4or kanske?
Nae ... men det är ju ett fighterbygge på g .. såg att det fanns någon som funderade på att bygga figher av 800 också..
Ett tips innan du låter dom skrota hojen är att kolla hur mycket du får ut på försäkringen om du behåller den.
Men innan du går något sånt bör du kolla motorn. Jag fattar egentligen inte varför den skulle börja låta illa av en liten klotning om den inte har legat på sidan med motorn igång under en längre tid så den har gått torr eller att någon av motorkåporna har fått sig en smäll så att något ligger emot.
Jag vet att på gamla radfyror med utstickande generator kunde vevaxeltappen böjas om den fick sig en ordentlig smäll, men på en smal Viffer borde den risken inte finnas.
Den slog i ganska hårt .. kan vara "bara" kopplingen enligt verkstadskillen .. eller behov av att plocka isär hela skiten.
Jag fick rådet av honom att inte chansa .. han hanterar alla deras försäkringsärenden så jag litar på hans bedömning.
Tyrannosaurus skrev:
Men vill man ha fler cylindrar kan man välja:
1. Suzuki Stratosphere (som inte finns).
2. Norton Nemesis (som heller inte finns )
3. Drysdale (som finns, men smakar det så kostar det).
4. Morbidelli (som iaf har funnits tidigare, men smakar det så kostar det ännu mer).
Knepiga hojar... och jag kan tänka mig allihop just därför.
Eftersom Conseal har dragit igång en forumsdel för modifieringar (på ett VFR-forum av alla ställen... hmm...) så kan man ju börja ana vissa planer. Får vi till våren se en svart bastard med två stycken seriekopplade V4or kanske?
Måste bara, på tal om seriekopplade V4:or... Det var en som hann före
(Tog lite tid att återfinna artikeln eftersom ursprungssidan är nere av någon anledning. Men nu har jag också lagt upp den )
Kan tillägga att jag har sett monstret i verkligheten och även hört den och kunde konstatera att en 1000cc V8 låter rätt gött.
Tyvärr blev det ingen provkörning trots att det både var vinter och snö, men den var uppallad i hans garage och under service eftersom den vid tillfället inte gick riktigt rent.
(Tog lite tid att återfinna artikeln eftersom ursprungssidan är nere av någon anledning. Men nu har jag också lagt upp den )
Kan tillägga att jag har sett monstret i verkligheten och även hört den och kunde konstatera att en 1000cc V8 låter rätt gött.
Tyvärr blev det ingen provkörning trots att det både var vinter och snö, men den var uppallad i hans garage och under service eftersom den vid tillfället inte gick riktigt rent.
Snöskoterfolket är ett släkte för sig... men man blir ganska imponerad över uppfinningsrikedomen och humorn. Höjdaren var nog han som la till en extra cylinder till de två existerande. För att platsa in exakt på klassgränsen så var den extra cylindern (som satt i mitten dessutom) mindre än de andra två... naturligtvis funkade allt alldeles utmärkt.
Nånting säger mig att det är dags för en uppdatering av den här tråden snart... eller kanske en helt ny tråd. Frågan är bara om nyförvärvet platsar i Allmänt eller Off-topic?