
Tror killen slutade köra efter det, har inget minne av att han satt på någon mer hoj efter det. Det som hände var att han drog på för fullt på en raksträcka inne i en mindre ort och dammade rakt in i sidan på en bil, vars förare troligen inte tittade efter ordentligt. Framgaffeln ska ha suttit inne i motorn. Sa någon framhjul? Ingen aning...
Har känt en annan kille som också hade fabrikskit på en CBX, med något skumt 6-1 system. Med insats i, lät den riktigt trevligt. Utan insats och samma gaspådrag lät den som om djävulen var i antågande....
Den hojen var inte lika fin, men som sagt, en CBX var det. En av hans bröder hade om jag minns rätt en XS1100 och körde i alla fall litet lugnare.
Själv körde jag ett par olika Suzuki, en Guzzi och en Honda CB500 innan jag hittade min första VFR. Hann med att prova fler hojar än jag orkar minnas. Den mest exotiska var en Bimota med Honda-motor i. Den minst(?) exotiska en Kawasaki 250 som jag försökte plåga livet ur. Det gick inte....
