Sådärja, första korta turen avklarad på torr asfalt men med en hel del snö utefter vägrenen.
Måste nog tillägga att jag var lite skraj ifall det skulle vara nån isfläck
Men man fick ju lugna den värsta abstinensen......
Dagen med stort D har kommit även till våra trakter: det var +11 i Gävle idag och torrt. Tog ut hojen ur ide. Hon startade på en gång och ut, ut, ut! Härligt! Astinensen är över, sa doktor!
Igår var första turen ut med den röde, och första turen någonsin på krokiga vägar, och första gången med farter över 70 på en tung hoj.
10 mil totalt, och ett smajl som inte lär blekna bort på länge.
Varför har man pysslat med svindyra bilar och åkt "70-vägar" med?
Även i laglig fart (övningskör, vill inte riskera att bli utan hojkortet) så är det precis hur kul som helst, känslan när man började slappna av en smula och låta hojen flyta genom krokiga partier är beroendeframkallande, jag måste ut ASAP!
Jag sket i poleringen o har kört lite då och då hela "vintern". Nu går det fint att köra till jobbet om det är uppehåll.
Känner mig som en ond människa när jag läst hur alla putsar och fejar!
É'ru tunn eller? På med spikdäcken och ut å gAAAsa
Näe det skulle inte jag heller ha gjort
Men "what do you know", när jag kom ut idag så hade dom sopat trots snöglopp. Så nu är vägarna i mina hemtrakter nypolerade + att det har kommit regn = kan inte blir bättre för då är dammet bortspolat också.
Nu vill jag bara ha tillbaka min stötdämpare och sen lite väder och sen är jag "ready to rock'n roll".