Hur långt har din gått? Vilka problem
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
A: 6990 mil
B: Laddregulatorn (4 st första säsongen, 0 andra säsongen, frhoppningsvis 0 st kommande säsong..), styrlager, drivpaket.
C: Skulle väl vara laddregulatorn då, men efter senaste bytet blev det någon ny variant från Honda som tydligen ska (och verkar, peppar peppar) funka bättre!
B: Laddregulatorn (4 st första säsongen, 0 andra säsongen, frhoppningsvis 0 st kommande säsong..), styrlager, drivpaket.
C: Skulle väl vara laddregulatorn då, men efter senaste bytet blev det någon ny variant från Honda som tydligen ska (och verkar, peppar peppar) funka bättre!
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)
-
- Medlem
Ca 14850 mil.
Lagat? Tja, några kåpor utbytta - till slut helt omlackad till silvermetallic (aldrig mer en RÖD VFR.). Fäste till centralstödet svetsades för några år sedan, sprack och hojen la sig ner när jag skulle ha upp den på C-stödet.
Just nu ett skumt problem med laddningen - eller batteriet - vilka ju hänger ihop. Och några småsaker efter att den välte utanför jobbet för ca 8 år sedan.
Har glömt bort vad C-frågan var. Skyller på ett par glas vin...
Övrigt; hojen är inte till salu om den (hon) inte gör mig riktigt ledsen. Inte ens för 100 lapp, vilket den inte är värd.
Väntar på ISR-skivor. Och måste lösa ett ""spännande" problem med elektronernas framfart genom el-systemet".
Lagat? Tja, några kåpor utbytta - till slut helt omlackad till silvermetallic (aldrig mer en RÖD VFR.). Fäste till centralstödet svetsades för några år sedan, sprack och hojen la sig ner när jag skulle ha upp den på C-stödet.
Just nu ett skumt problem med laddningen - eller batteriet - vilka ju hänger ihop. Och några småsaker efter att den välte utanför jobbet för ca 8 år sedan.
Har glömt bort vad C-frågan var. Skyller på ett par glas vin...
Övrigt; hojen är inte till salu om den (hon) inte gör mig riktigt ledsen. Inte ens för 100 lapp, vilket den inte är värd.
Väntar på ISR-skivor. Och måste lösa ett ""spännande" problem med elektronernas framfart genom el-systemet".
------------------------------------------
VarFöR skratta när man kan le högt?
VFR -92
A: Kommer exakt inte ihåg nu, men runt en 12,000 till 13,000 mil
B: Laddregulator, Framdäck, + en massa små och storfix ej ännu utförda. (Den har gått som lånehoj på Spinnin Wheel i 3 till 4 år innan)
C: Soppatörsten är lite irriterande, Svårt att få tag i paket/väskhållare, och lite klen i klippet..
B: Laddregulator, Framdäck, + en massa små och storfix ej ännu utförda. (Den har gått som lånehoj på Spinnin Wheel i 3 till 4 år innan)
C: Soppatörsten är lite irriterande, Svårt att få tag i paket/väskhållare, och lite klen i klippet..
-
- Medlem
Jag räknar inte slitagedelar, däremot saker som är oväntade. Vilket i sin tur naturligtvis beror på vad man är van vid. Ett laddrelä räknar jag som oväntat, däremot inte däck, drivpaket osv.blacken skrev:VFR -92
Litet törstig, ja, men jag stoppade i ett dynojetkit för ganska många år sedan och det roliga är att hojen går snålare - och bättre - i runt 160km på utländska motorvägar än den gör i svenska hastigheter. Strax över 0,7 liter/mil hemma. Har som mest noterat 0,9, men det var nere på Nordslingan och en heldagskörning. Körde 12 varv och då anser jag det är ursäktligt om man matar på litet grand...
Jag har även ett mycket irriterande knack i motorn, som tydligen inte går att fixa..Sudden skrev:Jag räknar inte slitagedelar, däremot saker som är oväntade. Vilket i sin tur naturligtvis beror på vad man är van vid. Ett laddrelä räknar jag som oväntat, däremot inte däck, drivpaket osv.blacken skrev:VFR -92
Litet törstig, ja, men jag stoppade i ett dynojetkit för ganska många år sedan och det roliga är att hojen går snålare - och bättre - i runt 160km på utländska motorvägar än den gör i svenska hastigheter. Strax över 0,7 liter/mil hemma. Har som mest noterat 0,9, men det var nere på Nordslingan och en heldagskörning. Körde 12 varv och då anser jag det är ursäktligt om man matar på litet grand...
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Vaddå för knack??blacken skrev: Jag har även ett mycket irriterande knack i motorn, som tydligen inte går att fixa..
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Since-2009
- Medlem
Snart 600 mil (493 när jag köpade den)
Nu ska den snart in på 600 mila service, polaren var nog inte alls imponerad av priset jämfört med vad hans 2400 mila kostar
Men men snart är väl jag där också.
- Problem?

Nu ska den snart in på 600 mila service, polaren var nog inte alls imponerad av priset jämfört med vad hans 2400 mila kostar

VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left
-
- Medlem
Fick "nyligen" byta laddreläet. Gjorde några mätningar efter ett batteribyte (det gamla finns kvar) och allt tydde på att det inte fick tillbaka "strömming" i behövlig omfattning. Har för mig spänningen låg på mellan 12.8 och 13.3 V. Efter byte av laddrelä har jag runt 13.5 V med lyse på och en något starkare lampa än original.
Hojen har nu passerat 15.000 mil, drygt 100 på det om jag minns rätt.... En kanonhoj!
Funderar på en BKK-kurs i augusti, Kinnekulle, SHK blev fullbokade tidigt.... Köpte för övrigt ett nytt (helt) skinnställ som jag faktiskt trivs med. Ev en tur till Dalsland för diverse "kurvkäka" i en närmare framtid.
Hojen har nu passerat 15.000 mil, drygt 100 på det om jag minns rätt.... En kanonhoj!

Funderar på en BKK-kurs i augusti, Kinnekulle, SHK blev fullbokade tidigt.... Köpte för övrigt ett nytt (helt) skinnställ som jag faktiskt trivs med. Ev en tur till Dalsland för diverse "kurvkäka" i en närmare framtid.