Bara man bromsar in tidigare och använder motorbroms, rätt växel och koppling så... Och inte gasar speciellt, skit samma stressiga bilister för dom lättar man ju ifrån om så skulle vara på raksträckan ändå om så vore fallet, alls i korsningar o svängar... Sedan när hojen rätat ut sig så... Bara o... Ifall nu suget skulle bli attans stort.... Jag körde ju Varaderon helhela vintern, även med otur att snöstormen som drog in innan jag han hem så jag var tvungen att blända av från helljuset för att inte blända mig själv efter som jag annars inte såg ett skit, så gick det bra.... Fast långsammare. Kör man bara smart efter väglaget så. Annars så är det att spola rent och det går fort på en sådan Kärcherstation.
Faktiskt torrare än man tror denna trots minusgrader har det varit denna. Om jag känner små snabba släpp på Motorvägen då jag kör rakt fram så sänker jag direkt endast något så... Då är det bra hastighet sedan... Och det går bra framåt.
Alla tror att det är något speciellt udda att köra på vintern. Bara man kör med skallen så... Gissa om jag känner hojen o vt den direkt o den mig nu. Och snacka om balans efter detta... En massa gött har kommit utav det som bara den. Känner det varendaste körning nu efteråt all bonus som kom utav det. Dessutom slappnar av snabbare, lättare och fortare samt sitter attans bättre och tryggare på hojen. Kan man köra i all slags väder så.. och väglag.. Inte alla bilister som kan det ens alltid såg jag som spann och jag inte spann ett skit trots strax under 300 kg hoj och samma däck som jag köpte Varaderon var på. Enorm skillnad det.
Bara ifall du ändå... skulle... Om kallt om knän så rekomenderar jag från stadium eller något knäskydd utav Neopren. Attan vad de gjorde susen på Varaderon ovanpå långfilsingarna. På Vfr1200X så sitter det ett utblåsfunktion att varmluft kommer ut och hjälper till. Därför inte behävt tänka lika mycket på dessa knäskydd heller därmed.