Inte så vacker kanske... funktion före form

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Guldvingevarning! Finns det inga lägre varianter fast med den där lilla flärpen?
Vänta bara tills jag är färdig....adrian_vg skrev:Guldvingevarning! Finns det inga lägre varianter fast med den där lilla flärpen?
Ojdå...HondaHasse skrev:Vänta bara tills jag är färdig....![]()
Ja jag hade en XL500S -80 för en del år sen och tänkte leva efter devisen "vägra vinterbil".adrian_vg skrev:Har du kört offroadare förut?Tyrannosaurus skrev:Stämmer och inte bara över Sverige utan även i Europa. Men jag använder den mest som nöjesfordon och inte dagligdags i ur, skur, snö och drivis som du använder Edvin. Det var väl när du snackade om att ha en XLV750R och köra ner som Edvin som Henning hotade med att hämnas.
Köper jag en XLV750R så kommer den att behandlas ungefär som Sabren. Det är lite därför som jag funderar på om jag kan leva med minus >50% effekt. För du vet väl, "nothing beats cubic inches than more cubic inches" och "nothing beats horsepowers than more horsepowers"
Det handlar mer om teknik än ren råstyrka att kicka igång en stor enstånka. 8*DTyrannosaurus skrev:Men jag la aldrig offroad-tanken helt på hyllan utan konstaterade bara att nästa offroad ska ha elstart och gärna mer än en cylinder eftersom den vibrerade rätt hårt i allt över 100 km/h.
Jag vet, jag vet, det var därför jag såldeadrian_vg skrev:Det handlar mer om teknik än ren råstyrka att kicka igång en stor enstånka. 8*DTyrannosaurus skrev:Men jag la aldrig offroad-tanken helt på hyllan utan konstaterade bara att nästa offroad ska ha elstart och gärna mer än en cylinder eftersom den vibrerade rätt hårt i allt över 100 km/h.
Variant på XL500 = FT500 med elstart, det är ingen offroad men det är nog inte svårt att fixa. Variant på FT500 = VT500, det är samma typ av hoj men V-twin, kardan och vattenkyld.Elstart vore intressant, tycker jag med! En tvåcylindrig Aprilia RXV vore hur coolt som helst, men sen är det ju en bra idé om man når ner också. Moderna offroadare är ju vansinnigt och onödigt höga tycker jag.
En annan som säljer här: http://www.bikehps.com/mra/variotouringscreens.html
Höh? Vadårå?Sälle skrev:Ett måste när man ska till England[...]
England är nog det landet i Europa, kanske världen där det flest MC blir stulna.adrian_vg skrev:Höh? Vadårå?Sälle skrev:Ett måste när man ska till England[...]
8-SSälle skrev:Forts. Det känns som om det är hög tid att montera det nu. Någon har idag kollat hur min motorcykel är låst, jag har ett kapell med gummiband längs ner. Det var upplyft över framskärmen och där bak var det upplyft över bakhjulet.![]()
Jag har varit nere och lagt ett litet "verktyg" i bilen om jag skulle komma på någon som pillar med min båge.
Såna "verktyg" kan bara bra att ha iblandSälle skrev:Forts. Det känns som om det är hög tid att montera det nu. Någon har idag kollat hur min motorcykel är låst, jag har ett kapell med gummiband längs ner. Det var upplyft över framskärmen och där bak var det upplyft över bakhjulet.
Jag har varit nere och lagt ett litet "verktyg" i bilen om jag skulle komma på någon som pillar med min båge.
Nåt du har att sälja?
Beklagar, tre är bortlovade. Har en kvar, men den är också redan bortlovad om jag bestämmer mig för inte att pryda båda bågarna.Tyrannosaurus skrev:Nåt du har att sälja?
har du en som säljer eller trycker?adrian_vg skrev:Beklagar, tre är bortlovade. Har en kvar, men den är också redan bortlovad om jag bestämmer mig för inte att pryda båda bågarna.Tyrannosaurus skrev:Nåt du har att sälja?
Verkar som om ett inköp till är av nöden snart... 8*)