Idag har det sugit bra i tarmen.... Ungefär som igår, fick skjuts av en kollega som oxå pendlar hem, bli omkörd av båge efter båge som är ute och njuter av de sista härliga dagarna som erbjuds i vårat norra land. Idag har jag GÅTT 3 ggr ner på sta´n, en gång till banken, en gång till friluftsbutiken (ett par nya vandringsskor blev det, sliter ju lite hårdare på skorna nu för tiden..., o en gång till apoteket gröna lyktan.... Vad surt det är att bära ölen hem...
Bara att bita ihop, 9 november närmar sig...... men det tar tid....
Tips!
Om du saknar körkort kan du ju alltid puttra fram på en fiskebåt, det är ju bättre än inget. Jag har nämligen hört att det inte krävs körkort för dem utan det räcker med skepparexamen.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Göingen skrev:Tips!
Om du saknar körkort kan du ju alltid puttra fram på en fiskebåt, det är ju bättre än inget. Jag har nämligen hört att det inte krävs körkort för dem utan det räcker med skepparexamen.
Har faktiskt en båt Dock ingen skepparexamen.... Men det behövs inte
Dock så är det upptagningsdax här i dagarna så.... snart inte ens det fortskaffningsmedlet........
Tommy Gsson skrev:Halva tiden har gått,
Nu är det bara att räkna neråt.
Är det inte då man brukar bli villkorligt frigiven?
Tommy.
Man kan ju tycka det
Men det är ju skillnad på mördare och fortkörare, mördare/våldtäktsmän o annat bös kan man minsann släppa efter halva tiden men definitivt inte fortkörare....
Kortvarigt 230 på 90, vajerräcken, ingen avfart/påfart.. tror inte de hann se mig.. Skulle bara "testa litet". Hade planerat svänga av och tanka 500m längre fram, men kom på bättre tankar Inte ofta man skruvar på så mycket, sliter på grejorna. Men körkortet är ändå i fara då och då.
En dag ska jag dö. Alla andra dagar ska jag inte göra det.
Temp 7-10 grader, aningen blöt asfalt... dock tittade solen fram en sväng under eftermiddagen... Blev bara en 5-6 mil i måttligt tempo - men det var som premiärturen i våras, en känsla av frihet
apex skrev:Kul att du fått tebaks lappen! Min hoj är oxå startberedd om det blir en fin novemberdag.
Det här med att skriva på platsen.... jag gjorde oxå det!
Men jag fick en så fin rabatt...så då sa hjärnan sa KÖP! KÖP!!
Trevligt!! Säger hjärnan köp så är det svårt att säga emot, ungefär som när man står på krogen halv två... kortet i handen - då säger hjärnan oxå köp... Jag brukar vanligtvis lyda
Blir det någon fin dag, som inträffar under en helg kanske vi kan mötas upp i Simonstorp eller liknande, tror det borde bli ungefär i mitten... Finns några fina vägar där strax norr om
Hmm... Intressant läsning. Sträckan han följde efter på tvivlar jag var mer än 500 meter. Är rätt säker på det, eftersom jag ett par km innan kört ut på den vägsträcka där jag blev uppmätt på (jag kom från en annan väg). Mötte inte många bilar strax efter att jag kört ut. Och till råga på allt, så hade han gjort en U-sväng för o följa efter mig! U-svängen måste ha skett ganska tätt inpå själva hastighetsmätningen. Just det faktum att han vände om för o sätta dit just mig, stör jag mig på nåt så förbannat! Körde ju inte som en blådåre, så det måste vara att han har nåt emot motorcyklister... (kan som en parentes tillägga att jag då åkte H-D. Inget fartvidunder alltså...)
Tack för länken. Känns som jag har lite mer kött på benen nu, inför Tingsrätten.
Har nu efter många om & men fått min dom (som för övrigt genomfördes utan att jag behövde närvara i rätten). Bötesumman är fortfarande densamma, alltså 2000 kr. Men nu framgår för första gången sträckan som jag mättes på, och det är under 500 meter. Enligt länken ovan står det ju att man bör ha mätts under minst 500 meter för att få en korrekt mätning... Någon ide' o överklaga?
Exakt så här står det i domen:
"hastighet uppmättes till 84 km/tim då han framförde en motorcykel på en sträcka av 469 m på 20 sekunder."
Om jag "förlorar" överklagan, så måste jag väl betala advokatkostnad också? Är ju ingen astronomisk bötessumma det handlar om, men det känns som en principsak iaf... Tjurig halvfinne som man är...