Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Mister skrev:För två helger sen så körde jag 170 mil fördelat på två dagar. Fick mig och fundera på om man skulle göra en ironbutt nån gång framöver.
Bra jobbat Min premiärtur som nybliven A-kortsinnehavare körde jag Luleå-Göteborg på en dag (hämtade hem min VFR). Med lite felkörningar mm blev det ca 140 mil. Inte att rekommendera... Röven och höger underarm var det som tog mest stryk...
Anoden skrev:Nuförtiden 3-400mil, bara nöjesåkning. Slutet på 80-talet var det 2-3000mil, vilket inbegrep obligatorisk runda i Europa varje sommar.
När kottarna blir större skall jag ta mig tusan göra nåt sånt jag med och ta mig ned till Dolomiterna igen. Cyklat de flesta pass i Dolomiterna och några i Österrike/Frankrike/Pyrenéerna under några år innan man blev med tant (och därefter kottar). Otroligt fint därnere, och man såg väldigt många hojar. På den tiden svor man ju år "de lata jäklarna"...nu är man en själv
500 mil passerade Skedde egentligen redan förra veckan, men inte tankat VFRen förrän idag. Har rastat en Virago i några dagar, men nu var det sköt att åter i sitta i sadeln på viffenr
Skulle köra med hojen hem från jobbet i eftermiddags när inspirationen plötsligt flödade till. Tänkte att jag kan ju ta en omväg.
Normalt har jag 4 mil hem men idag blev det 28...
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
700 mil hittills i år, nygjord 2400milaservice nu, kanske kommer upp i 1000 innan vintern? Andra säsongen med kortet, 2008, hamnade på 1000 mil sen har det krupit ner mot 400, men med nya vfr:en har det blivit kul igen.
Ligger fortfarande under 600 mil i år, 571 mil vid senaste tankningen i tisdags. Under semestern (5 veckor) blev det endast ca 25 mil, men nu är man påt igen
arvikathomas skrev:700 mil hittills i år, nygjord 2400milaservice nu, kanske kommer upp i 1000 innan vintern? Andra säsongen med kortet, 2008, hamnade på 1000 mil sen har det krupit ner mot 400, men med nya vfr:en har det blivit kul igen.