Närå, Adrian kör inte ens Honda längre, ändå så tillåts han att moderera VFR Forumetprose skrev:Snälla säg inte att det här är ett sånt forum enkom för inbördes beundran. =) Jag gillar öppet sinne och det finns mycket grejjer där ute som man hade velat testa utan vingar på tanken.

Själv kör jag VF utan R och det går alldeles utmärkt. Har ibland funderat på andra märken men det har liksom inte blivit mer än funderingar.
HD är däremot "out of the question" eftersom jag vill ha grejer som funkar. V-Roden verkar iofs fin, men jag blev varse om motsatsen härom veckan.
Stog och snackade med en snubbe på en fest som berättade att han hade HD, men det hade inte blivit så mycket köra i år eftersom den hade skurit på bakre cylindern.
Jag: Dom enda HD som funkar, är nåt att ha och som jag skulle kunna tänka mig att äga är V-Rod.
Han: Det ÄR en V-Rod jag har.
Jag: Hupps, jag trodde det var kvalité på dom.
Han: Näe!
Han var rätt less om man säger så.
Packningar nöts inte under gång, men det gör packboxar och det är dom som torkar alternativt bäckar ihop och grejerna bara står.prose skrev:Pftja. Alltså, om man tar det på materialnivå, vad är det som gör att backboxen åldras fortare av att inte nötas än att den nöts?
Man kan iofs konservera en hoj som ska stå länge och det finns det två modeller för.
Den lättare varianten där man tar på lite olja på gaffelbenen, tömmer förgasare (om man har såna), lite olja i tändstiftshålen och lite olja och fett här och där.
Den djupare varianten som innebär att man skruvar isär vissa delar och smörjer ordentligt.
Jag brukar köra den lättare varianten inför vintern. För tre år sen var gnistan borta och resultatet var slarvade jag rejält med det, hojen fick stå orörd i två år och det kostade. Nu blir det ordentlig genomgång i vinter.
På tal om det. En snubbe jag delar garage med hade en ganska ny och fin sporthoj (kommer inte riktigt ihåg vad det var) som stog i fem år. Den hade inga bromsar, gaffeln var helt stum, hjulen gick nästan inte att snurra mm. (det är alltså varmgarage med ganska konstant temperatur året runt) Han sålde den sen och fick inte så mycket för den för den behövde en hel del meck för att rulla igen.