Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Det är väl inget att tjura över. Vi kan ju återigen skryta över att VFR (den tillhör ju den familjen) är VÄRST!... Även om nästan ingen kommer att äga en
Och vem vet, det kanske kommer en bantad version för vanliga dödliga som de facto ersätter Fireblade om några år.
Det är väl inget att tjura över. Vi kan ju återigen skryta över att VFR (den tillhör ju den familjen) är VÄRST!... Även om nästan ingen kommer att äga en
Och vem vet, det kanske kommer en bantad version för vanliga dödliga som de facto ersätter Fireblade om några år.
Vi har suktat efter en överkomlig sport-viffer i över ett decennium nu. Känns inte som att Honda kommer att överge Fireblade i första taget, och så länge den modellen finns kvar på marknaden kommer det ingen VFR-RR. De är trendkänsliga de där japanerna och sneglar gärna på vad de andra gör. Att skilja sig från mängden är farligt...
Bara en sån sak som Kawa gjort - att montera en kompressor i en supersporthoj - är något oerhört.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
OH SHIT!
Jag gissade att den skulle bli ruskigt dyr, men det här var t.o.m. över vad jag kunde gissa och lämnar då både NR750, Ducati Desmosedici RR och specialare som Ariel Ace långt bakom sig, kan tänka mig även effektmässigt.
På tal om effekt kan det bli intressant vilken prisklass kompressor-Kawan kommer att hamna i. Frågan är bara vad dom ska ha den till? Den saknar bl.a. lyse och går inte att registrera och det finns ingen tävlingsklass i roadracing där den platsar.
Där har RC213V-S ett övertag, det är en godkänd banhoj med lyse som är registeringsbar för gatan. Sen hur många som kommer att köra den på gatan återstår att se inte minst med tanke på att Honda vill att man ska byta kolvar efter 300 mil. Så även om det skulle finnas ett gäng stenrika hojåkare som kan köpa den så kommer man nog ändå inte se så många såna på träffarna med packväskor monterade
300 mil? Äh, då får det vara. Fyra fem kolvbyten per säsong låter lite mycket. Och man vill ju inte behöva stanna och byta kolvar för att komma hem från semestern.