He he he, fin körstil den främre föraren har, skulle nog må bra av en smc kurs....
Angående hojen så verkar den vara trevlig, har även läst att den upplevs tung i svängarna och massan gärna driver den utåt, och även hög bränsleförbrukning som du påtalade, i övrigt riktigt fin kvalitéts känsla (är ju en Honda),ljudet från originalpiporna ska tydligen vara riktigt bra, hoppas man får möjlighet att provköra en demohoj i sommar.
Jepp. *S* Håller med om'et. *S*
Även om resten. Men ser att de för gumpen åt sidan vid svåängarna för att svänga lättare med'na i olika filmer på nätet så det kan nog stämma att den gärna går utåt i svängarna.
Jo. Jag valde den vanliga manuella växellådan eftersom jag inte ville förlora alldeles fööör mycke hojkänslan i hojandet samt myller av extra kanppar och paddlar. Att den blir aaaaningen tyngre samt kostar 7 papp mer med automat med paddelväxlingsmöjlighet var inte liksom, för mig, något problem. men.... Känslan med hojåkningen liksom.... Andra kanske har mer glädje utav automat med paddlar så dessa ju inte fy skam alls liksom...
Vem vet. Fler delar liksom... Kanske i framtiden jag väljer en automat med paddelfunktion.
Honda VFR1200X X-tourerägare. Kört varadero XL 1000 VA 2009 och BMW 800 GS tidigare.
Ja jag håller nog med dig i det, tror oxå att automaten förtar den aktiva känslan i körningen och den är iallafall viktig för mig, så det var nog ett klokt val.
Japp. Så är det nog. Men. Attans attan vad jag var sugen på aitomaten ett tag... *hmmm* Fick grunna och fundera ett braaa tag allt. men. Tänkte till så.... Blir nog lyckligast med denna setupen med manuell. Tänkte oxå på mängden med knappar spm man av misstag kan trycka på osv samt kanske bli alldeles fööör mycket servad med automatik. Det vägde ett bra tag med sug åt både det ena och det andra hållet liksom. Säkert en attans bra lösning med aitomaten Honda kommit med. Men. Körning och en äkta körning är äkta körning så... Gäller att se till realiteten även framgent om vad man kommer att trivas med liksom även då.
Honda VFR1200X X-tourerägare. Kört varadero XL 1000 VA 2009 och BMW 800 GS tidigare.
He he he, fin körstil den främre föraren har, skulle nog må bra av en smc kurs....
Ja han verkar luta emot i svängarna, men spårvalet är rätt.
Det verkar gå undan rätt bra inte minst då man hör VFR:en ta i några gånger . Men jag vet inte vad den har för markfrigång.
Vilken hoj. u kan lägga ner den bra mera mer än jag vågade med Varadeeromn. Den går som ett skott och vänder på femöring. Milsvitt lättare att köra än varaderon allt. Som en pigg högvarvig smidig Cross. Med tvåan lätt 70 km/tim. Går rakt fram attans lätt. Den är smalare och verkligen känns attans lättare trots att den väger. Enda anmärkning, och en irriterande bra mycket sådan, är att man kommer åt tutan då man skall fippla med blinkersen för att visa vart man skall svänga. Råkade göra det då jag mötte Polisen och skulle sedan svänga igen. *S*. Likadant med helljus på och avslag. Kanske en vanesak. Kanske smidigare handskar i.st.f grytlappar skall användas??? I alla fall känns mindre vindkänslig och går dit man vill när man kör den. Och gissa om den är attans kul att köra. Underbart ljud Honda fått till med originaldämparna... Spec mellan husen. Låter rått och livsfarligt och power blandat. Provkör den vet jag. Jag är helnöjd mera mer än jag kunnat ana. Varaderon var en helt annan värld än BMW 800 GS, likaså denna är jämfört med Varaderon. Ser lättare ut trots att den väger samma.
Denna hoj rekomenderar jag verkligen alla, som blidare, touring, stadskörning, ja.... Det mesta... o skitkul att köra. Gissa om jag log. Betänk då att jag är 172 cm över Kebnekaise och hade inga problem att köra Varaderon heller, och det utan sänkningssats. Gissa om denna hoj är lätthanterlig för en som är så kort som en annan. Rekomendabelt är den större vindrutan. Den fick jag hiva upp till högsta läget och wow... Hojens ljud, utan ersättand vindvinanden och brus ersatte .... och vilken kör upplevelse. Gå inte miste om att provköra denna hoj bara... Grym. It rules.
Honda VFR1200X X-tourerägare. Kört varadero XL 1000 VA 2009 och BMW 800 GS tidigare.
Hoppas att det bidde bra. Provkör vet jag... Morrande lågt med kraft i hojebn tutandes iväg. Gisses.... Omlkörninhgarna och wow. Det bara small på... *flinar* Folk vänder sig om dels pga ljudet o dels pga hojen....
Honda VFR1200X X-tourerägare. Kört varadero XL 1000 VA 2009 och BMW 800 GS tidigare.
Enda jag har att anmärka är tutan innan första servicen jag skall ha då jag har kört den redan 85 mil med den. Den sticker ut ochh är placerad så att man kommer åt den vid hel-/halvljusväxlandet samt blinkershanteringen. Redan råkat tuta på gående 6 - 7 ggr, bussar tre ggr samt även polisbil tre ggr *S*. Tja. Hmmm. Kanske vänjer mig.
En sak fattar jag inte. Hur tusan har man kunnat trolla bort samma vikt som Varaderoo 1000 cc så den känns mer än hälften så lättare? Så underbart balanserad o lättkörd att.Och varför säger de att den inte är för di korte? Jag är ju bara 172 cm över Kebnekaise eller var man än mäter någonstans och ändå rockade varaderon oc denna utan problem och dt utabn sänkningssats? *hmmm* Bara o tilta höften och foten sitter plant på marken. Vanesak det med och det sitter fort.
Snacka om vrid. 40-45 km/tim med 6:an utan problem. Uppe i 70 km/tim på tvåan lätt. Morrande är kraftfullt och dovt att... Det är musik.
Senast redigerad av TheTourer den fre mar 09, 2012 10:58, redigerad totalt 1 gånger.
Honda VFR1200X X-tourerägare. Kört varadero XL 1000 VA 2009 och BMW 800 GS tidigare.
TheTourer skrev:Enda jag har att anmärka är tutan innan första servicen jag skall ha då jag har kört den redan 85 mil med den. Den sticker ut ochh är placerad så att man kommer åt den vid hel-/halvljusväxlandet samt blinkershanteringen. Redan råkat tuta på gående 6 - 7 ggr, bussar tre ggr samt även polisbil tre ggr *S*. Tja. Hmmm. Kanske vänjer mig.
Det är inget specifikt fel på Crosstourern, utan finns även på Honda XL600R från 1983, såväl som på exvis VFR800Fi från 2000.
Kort sagt, en vanesak.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Prexis... Håller med om det. Fast. På varaderon kom jag inte så lätt åt tutan. Bara då jag behövde den. Det är skillnaden. Honda gör bra grejer. Är välbeprövade och rockar.
Honda VFR1200X X-tourerägare. Kört varadero XL 1000 VA 2009 och BMW 800 GS tidigare.
Japp. *S* Älskar att köra hoj. Fast, Köra denna är rena rama drömmen, I alla hastigheter från långsam gåfart till motorvägshastighet och allt därtill oavsett om knixigt eller ej. Ett djur som vill ut på grönbete och grinden stängd. Så attans roligt harjag inte haft med ett fordon tidigare oavsett lastbil, truck, dumpers, grävmaskin, olika slags bilar, och de MC:n jag kört tidigare. Man bara längtar ut med denna hoj helt enkelt.
Själv? Har du varit ute något???
Honda VFR1200X X-tourerägare. Kört varadero XL 1000 VA 2009 och BMW 800 GS tidigare.
inte mycket alls ännu,5-6mil, tog ut hojen i måndags då jag väntat på att saltbadet ska minska, men övertid på jobbet har gett snabba kvällar... och ta den till jobbet på morgonen har jag inte vågat ännu pga frost och fukt på vägarna på morgonen, och hela denna helgen är sambon med föräldrar i stockholm och mina föräldrar på sm så småbarnen har ingenstans att lämnas, så jag får titta ut genom fönstret och ha abstinens helt enkelt