Är VFR bra?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem

Re: ÄR VFR bra?

#16 Inlägg av Jimmy.S »

riktigadavid skrev:Jag kan inte säga så mycket om hojen då jag inte kört någon annan hoj.
Forumet däremot kan jag bara säga gott om! Kunnigt folk, går snabbt att få svar, och tusen ggr trevligare folk än sporthoj.com. Jag blir bara tokig av att sitta där o läsa, folk hetsar och kaxar mot varandra som ett gäng 15åringar med moppe.
Tumme upp! :)
där håller med dig fullständigt, det är därför jag fortfarande hänger kvar här för att det är ett så trevligt gäng här :)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: ÄR VFR bra?

#17 Inlägg av adrian_vg »

riktigadavid skrev:[...]tusen ggr trevligare folk än sporthoj.com. Jag blir bara tokig av att sitta där o läsa, folk hetsar och kaxar mot varandra som ett gäng 15åringar med moppe.
Sporthoj.com *är* ju ett moppeforum... 8->
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

Re: Är VFR bra?

#18 Inlägg av blacken »

En "major drawback" med VFR:n är att den är för gröndjäkla svår att skruva med, på gränsen till hopplös jämfört med sukerna,kawerna, mm,mm.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

C O
Medlem

#19 Inlägg av C O »

Det glädjer mig att få många bra svar på en dum inledning, som gammal punkare är det lite roligt att trolla ibland.
Själv funderar jag varje början på en ny säsong att byta min VFR. efter lite övervägande så stannar jag kvar med den.
Den har det som jag vill ha ut av mc, ekonomi bra.
Det som saknas är lite mer motor skulle gärna sett mer kraft blir lite tamt, men man kan inte få allt.
en bra lösning på det mesta lagom bra.
Bra körställnign förutom när det går fort lite högt styre, har funderat med att byta detta men tror inte körställningen blir så bra utan att byta fotpinnarnas placering.
Kan ha med min längd att göra.
Mecka har jag inte behövt göra än verkar hålla för många mil än.
den har rullat ca 10.000 mil, regelbunden service, och en batteriladdning inför varje säsong.
Är det någon som har ett förslag på eller testat ett lägre styre, tar jag tacksamt emot det.

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#20 Inlägg av tersan »

C O skrev:Är det någon som har ett förslag på eller testat ett lägre styre, tar jag tacksamt emot det.
Jag har styrhalvor liggande från en annan Honda... tror att det är VTR... som är lägre. Ska passa rakt av, men tar i tanken/kåpan vid fullt styrutslag. Har inte testat själv än, men köpte de av en f.d. forummedlem som tyckte att de funkade bra.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#21 Inlägg av Tyrannosaurus »

C O skrev:Kan inte någon skriva något intressant, detta forum håller på att dö, för mycket självgodhet.
Det är nog ingen risk att forumet kommer att dö. Det här är nog ett av de mest aktiva hojforumen på nätet. Sen vad det gäller självgodhet... Ja det är ett märkesforum så en viss del inbördes beundran får du nog räkna med, men samtidigt är det nog ingen här som påstår att hojarna är felfria och har allt.

Om du vill hitta självgodhet så kan jag tipsa dig om något Goldwing-forum eller BMW-forum, för deras hojar är felfria och har allt, iaf enligt dom själva. Goldwingträffar verkar t.ex. gå ut på att se vem som har plockat på mest skit i form av kromplattor och lampor och sen dela ut priser till varandra och den som har lyckats höja vikten mest och belasta generatorn hårdast :P
Och nåde dig om du går in på ett sånt forum och andas lite kritik, då skulle du troligen bli avstängd :lol: :wink:
C O skrev:Det glädjer mig att få många bra svar på en dum inledning, som gammal punkare är det lite roligt att trolla ibland.
Kul att du säger så, jag började nästan misstänka ett litet troll i faggorna när jag började läsa tråden :wink:
Själv funderar jag varje början på en ny säsong att byta min VFR. efter lite övervägande så stannar jag kvar med den.
Den har det som jag vill ha ut av mc, ekonomi bra.
Det som saknas är lite mer motor skulle gärna sett mer kraft blir lite tamt, men man kan inte få allt.
en bra lösning på det mesta lagom bra
Bra körställnign förutom när det går fort lite högt styre, har funderat med att byta detta men tror inte körställningen blir så bra utan att byta fotpinnarnas placering.
Kan ha med min längd att göra.
Mecka har jag inte behövt göra än verkar hålla för många mil än.
den har rullat ca 10.000 mil, regelbunden service, och en batteriladdning inför varje säsong.
Är det någon som har ett förslag på eller testat ett lägre styre, tar jag tacksamt emot det.
Det jag egentligen har saknat på VFR är lite per pulver och kardan (kolla i botten på mina inlägg så ser du vad jag har för hoj).
Nu finns ju VFR1200F som verkar ha det mesta (lite tung kanske) och vars närmaste konkurrent är BMW K1300S. Dom två hojarna är så lika så det nästan är läskigt vad det gäller prestanda, vikt, tankvolym mm. Så det är väl mest tycke och smak som avgör vilken man väljer, om man vill ha rad4 eller V4, kunna få automatlåda eller växelassistans osv.
Hade den/dom kommit tidigare så kanske jag hade köpt en, men nu kommer jag nog behålla den gamla "ödlan" och anledningen... "I'm too old for that shit".
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

C O
Medlem

#22 Inlägg av C O »

tersan skrev:
C O skrev:Är det någon som har ett förslag på eller testat ett lägre styre, tar jag tacksamt emot det.
Jag har styrhalvor liggande från en annan Honda... tror att det är VTR... som är lägre. Ska passa rakt av, men tar i tanken/kåpan vid fullt styrutslag. Har inte testat själv än, men köpte de av en f.d. forummedlem som tyckte att de funkade bra.
Tack för tipset.
Kan vara av intresse ska fundera, har provat en liknande lösning på en VF en gång i tiden den var inte riktigt bra. Tog i tanken det är lite störigt i bland.
Ska försöka hinna med några fler mil under resten av sommaren nu.

C O
Medlem

#23 Inlägg av C O »

Nu finns ju VFR1200F som verkar ha det mesta (lite tung kanske) och vars närmaste konkurrent är BMW K1300S. Dom två hojarna är så lika så det nästan är läskigt vad det gäller prestanda, vikt, tankvolym mm. Så det är väl mest tycke och smak som avgör vilken man väljer, om man vill ha rad4 eller V4, kunna få automatlåda eller växelassistans osv.
Hade den/dom kommit tidigare så kanske jag hade köpt en, men nu kommer jag nog behålla den gamla "ödlan" och anledningen... "I'm too old for that shit".
Kan bara hålla med dig gällande byte har försökt övertyga mig sjäöv varje början på en ny säsong att det vore roligt med en ny eller nyare hoj.
Ekonomiskt nej kan inte motivera mig för ett byte.
Körupplevelse , kanske.
Roligt ja
Skoj med ny hoj ja.
Kör tillräckligt många mil för att det ska vara motiverat nej.

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#24 Inlägg av Ajax »

C O skrev: Kan bara hålla med dig gällande byte har försökt övertyga mig sjäöv varje början på en ny säsong att det vore roligt med en ny eller nyare hoj.
Körupplevelse , kanske.
Roligt ja
Skoj med ny hoj ja.
Gör en rvs-behandling vetja, gjorde en själv innan Alpentour 2011 och är nog en av de mest prisvärda trim du kan få... speciellt när du har en knota som gjort 10000 mil. Min har 'bara' gått 8k och den går jämnare och det är mer kraft i den genom hela registret samtidigt som växellådan är mer distinkt efter behandlingen.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#25 Inlägg av blacken »

Ajax skrev:
C O skrev: Kan bara hålla med dig gällande byte har försökt övertyga mig sjäöv varje början på en ny säsong att det vore roligt med en ny eller nyare hoj.
Körupplevelse , kanske.
Roligt ja
Skoj med ny hoj ja.
Gör en rvs-behandling vetja, gjorde en själv innan Alpentour 2011 och är nog en av de mest prisvärda trim du kan få... speciellt när du har en knota som gjort 10000 mil. Min har 'bara' gått 8k och den går jämnare och det är mer kraft i den genom hela registret samtidigt som växellådan är mer distinkt efter behandlingen.
Va! har du gjort en RVS behandling på stormoppen?.. :shock:

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#26 Inlägg av Ajax »

blacken skrev:
Ajax skrev:
Körupplevelse , kanske.
Roligt ja
Skoj med ny hoj ja.
Va! har du gjort en RVS behandling på stormoppen?.. :shock:
Yes box! Efter dina eminenta hyllningar och positiva recensioner till detta mirakelmedel så var det inte så mycket att tveka på!
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#27 Inlägg av blacken »

Yes box! Efter dina eminenta hyllningar och positiva recensioner till detta mirakelmedel så var det inte så mycket att tveka på!
Men jag tyckte att jag var negativ i min "recension", hur många mil har du kört efter behandlingen?..

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#28 Inlägg av Ajax »

blacken skrev:
Men jag tyckte att jag var negativ i min "recension", hur många mil har du kört efter behandlingen?..
Ungefär 500 mil har jag hunnit med.

Din recension inkluderade ju bl.a. att den nu går upp på bakslangen på tvåan... det kallar jag för en utmärkt recension. Rvs to the people! :')

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#29 Inlägg av blacken »

Ajax skrev:
blacken skrev:
Ungefär 500 mil har jag hunnit med.

Din recension inkluderade ju bl.a. att den nu går upp på bakslangen på tvåan... det kallar jag för en utmärkt recension. Rvs to the people! :')
Jo det förstås det bidde klart mera "ummpff" vid låga varv i min åsså. Fick du även hålla på att skruva ner tomgången "stup i kvarten" första tiden?..

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#30 Inlägg av Ajax »

blacken skrev: Jo det förstås det bidde klart mera "ummpff" vid låga varv i min åsså. Fick du även hålla på att skruva ner tomgången "stup i kvarten" första tiden?..
Nej, jag har inte behövt justera tomgången alls.

Skriv svar