C O skrev:Kan inte någon skriva något intressant, detta forum håller på att dö, för mycket självgodhet.
Det är nog ingen risk att forumet kommer att dö. Det här är nog ett av de mest aktiva hojforumen på nätet. Sen vad det gäller självgodhet... Ja det är ett märkesforum så en viss del inbördes beundran får du nog räkna med, men samtidigt är det nog ingen här som påstår att hojarna är felfria och har allt.
Om du vill hitta självgodhet så kan jag tipsa dig om något Goldwing-forum eller BMW-forum, för deras hojar är felfria och har allt, iaf enligt dom själva. Goldwingträffar verkar t.ex. gå ut på att se vem som har plockat på mest skit i form av kromplattor och lampor och sen dela ut priser till varandra och den som har lyckats höja vikten mest och belasta generatorn hårdast

Och nåde dig om du går in på ett sånt forum och andas lite kritik, då skulle du troligen bli avstängd
C O skrev:Det glädjer mig att få många bra svar på en dum inledning, som gammal punkare är det lite roligt att trolla ibland.
Kul att du säger så, jag började nästan misstänka ett litet troll i faggorna när jag började läsa tråden
Själv funderar jag varje början på en ny säsong att byta min VFR. efter lite övervägande så stannar jag kvar med den.
Den har det som jag vill ha ut av mc, ekonomi bra.
Det som saknas är lite mer motor skulle gärna sett mer kraft blir lite tamt, men man kan inte få allt.
en bra lösning på det mesta lagom bra
Bra körställnign förutom när det går fort lite högt styre, har funderat med att byta detta men tror inte körställningen blir så bra utan att byta fotpinnarnas placering.
Kan ha med min längd att göra.
Mecka har jag inte behövt göra än verkar hålla för många mil än.
den har rullat ca 10.000 mil, regelbunden service, och en batteriladdning inför varje säsong.
Är det någon som har ett förslag på eller testat ett lägre styre, tar jag tacksamt emot det.
Det jag egentligen har saknat på VFR är lite per pulver och kardan
(kolla i botten på mina inlägg så ser du vad jag har för hoj).
Nu finns ju VFR1200F som verkar ha det mesta (lite tung kanske) och vars närmaste konkurrent är BMW K1300S. Dom två hojarna är så lika så det nästan är läskigt vad det gäller prestanda, vikt, tankvolym mm. Så det är väl mest tycke och smak som avgör vilken man väljer, om man vill ha rad4 eller V4, kunna få automatlåda eller växelassistans osv.
Hade den/dom kommit tidigare så kanske jag hade köpt en, men nu kommer jag nog behålla den gamla "ödlan" och anledningen...
"I'm too old for that shit".