Mekhjälp i Halmstad. FIXAT! Tack för hjälpen Mister.

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1547
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: Mekhjälp i Halmstad.

#16 Inlägg av Mister »

Donner skrev:
Tommy Gsson skrev:
Donner skrev:Jag har en regulator på min 95:a du kan få låna men det är en annan kontakt på den.
Tackar för erbjudandet, Mister meddelade mig om det via telefon.
Nu har det löst sig med en CB regulator från Christenssens MC. Den laddade åtminstone när jag åkte därifrån. :)
Nu ska jag ta mig en kall pilsner med tillhörande bastu eller om det var tvärsom.
Tommy.
Skönt att det löste sig. :D
Trodde själv, att det var en enkel sak att ordna en laddregulator, för det finns det ju gott om. Men fick snopet erfara att till VFR är ett av undantagen pga en stor efterfrågan...

Personligen blev jag pga Tommy Gssons erfarenhet, en erfarenhet rikare .... jag kommer skaffa mig en laddregulator som reserv inför nästa långresa :)

Trevlig resa imorrn från södern och jag hoppas att däck och laddning funkar för nästa återresa. :wink:
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2167
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Mekhjälp i Halmstad. FIXAT! Tack för hjälpen Mister.

#17 Inlägg av Tommy Gsson »

Nya inputs.
CB regulatorn reglerar inte, den bara likriktar, är inte för permanent magneter utan sköter regleringen mot en fältlindning. Men jag tog mig hem iallafall.
Har nu undersökt den nya världens regulatorer som inte jordar ner överflödig ström.
Populärast verkar vara att använda den som sitter på R1:an (det var väl den din race kontakt snackade om Mister?).
Finns ett bygga om kit på E-bay
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0358573656
som jag nu har beställt.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2167
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Mekhjälp i Halmstad. FIXAT! Tack för hjälpen Mister.

#18 Inlägg av Tommy Gsson »

Tommy Gsson skrev:Nya inputs.
CB regulatorn reglerar inte, den bara likriktar, är inte för permanent magneter utan sköter regleringen mot en fältlindning. Men jag tog mig hem iallafall.
Har nu undersökt den nya världens regulatorer som inte jordar ner överflödig ström.
Populärast verkar vara att använda den som sitter på R1:an (det var väl den din race kontakt snackade om Mister?).
Finns ett bygga om kit på E-bay
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0358573656
som jag nu har beställt.
T.
Läste mitt eget inlägg och såg att jag inte skrev allt som jag tänkt.
R1:ans är av den typen som jordar ner överflödet (shunt) och inte den nya tekniken som skickar tillbaks en växelström in i statorn (serie), dock så är R1:an av en ny typ som använder mosfet komponenter vilken inte blir lika varm, samt att den har överhettningsskydd som kopplar ifrån om det blir för varmt.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Skriv svar