Motorn dör efter acceleration
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Motorn dör efter acceleration
hmmmm detta låter som ett bra förslag tills man läste brandsläckare.
Ska iväg på söndag till en mekare här på forumet så ska jag se om han kan hjälpa mig lite mer.
Skall även köpa enligt ovanförslagna råd.
/Råttis
Ska iväg på söndag till en mekare här på forumet så ska jag se om han kan hjälpa mig lite mer.
Skall även köpa enligt ovanförslagna råd.
/Råttis
Det görs dagligen på verkstäder överallt på detta stenklot..hmmmm detta låter som ett bra förslag tills man läste brandsläckare.

Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Hejsan!
Tacker så mycket för all hjälp/info jag har fått genom denna tråden.
Följande har hänt sedan sist:
La i en hel flaska injector cleaner, OBS! i omgångar =)
Floppat och pair:at motorn
Omdömme:
Motorn har inte dött på ett tag nu trots att man har provocerat motorn.
Motorn blivit mer varvvilling, spinner mer som en katt.....märkte redan efter första dosen cleaner.
V-techen är kvar men mer mjuk.
Samt att den är mjukare under 3000rpm/min
Med andra ord helnöjd, skall se imorgon på knixen om jag får en mjukare utgång från kurverna jämnfört med förra gången jag körde Knixen.
Så tack ännu en gång för all hjälpen!
/Råttis
Tacker så mycket för all hjälp/info jag har fått genom denna tråden.
Följande har hänt sedan sist:
La i en hel flaska injector cleaner, OBS! i omgångar =)
Floppat och pair:at motorn

Omdömme:
Motorn har inte dött på ett tag nu trots att man har provocerat motorn.
Motorn blivit mer varvvilling, spinner mer som en katt.....märkte redan efter första dosen cleaner.
V-techen är kvar men mer mjuk.
Samt att den är mjukare under 3000rpm/min
Med andra ord helnöjd, skall se imorgon på knixen om jag får en mjukare utgång från kurverna jämnfört med förra gången jag körde Knixen.
Så tack ännu en gång för all hjälpen!
/Råttis
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Mycket skit i bensinen numera... Borde ha i en flaska rengöring själv. 8-/Råttis skrev:La i en hel flaska injector cleaner, OBS! i omgångar =)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
HAHAHAHA DU?!adrian_vg skrev:Mycket skit i bensinen numera... Borde ha i en flaska rengöring själv. 8-/Råttis skrev:La i en hel flaska injector cleaner, OBS! i omgångar =)
Trodde man skulle lägga den i bensintanken.....

/Råttis
- adrian_vg
- Kontakt:
Jo, jag kommer att hälla i den själv. Vem skulle annars göra det?Råttis skrev:Trodde man skulle lägga den i bensintanken.....
===
===
Finns det någon rengörare att hälla i tanken för förgasarhojar?
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Jadå. Eller testa med insprutningsrengöring. Fast... vad har du för problem?Falk78 skrev:Finns det någon rengörare att hälla i tanken för förgasarhojar?
VFR750F -92, grön
Mitt problem är att jag är nojig och istället för att njuta av körningen så registrar jag varenda vibration, ljud osv och räknar med att det snart blir dyrttersan skrev:Jadå. Eller testa med insprutningsrengöring. Fast... vad har du för problem?Falk78 skrev:Finns det någon rengörare att hälla i tanken för förgasarhojar?

Annat är det med bilen, den bryr jag inte om för 5öre och den skrammlar och låter men bara går och går.
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Aha, det problemet är faktiskt ganska vanligt, men det är sällan man läser om det (dvs vi som lider av det törs inte komma ut...). Men lösningen är inte att hälla sprit i tanken, däremot kan jag rekommendera en god singelmalt/konjak/pilsner/eller vad-f-n-du-nu-gillar, sedan sätter du dig på en pall framför hojen, sippar på drycken och njuter av utsikten. Flytta gärna pallen lite så att du ser hojen från olika vinklar, och fyll på glaset ifall nojigheten inte avtar.Falk78 skrev:Mitt problem är att jag är nojig och istället för att njuta av körningen så registrar jag varenda vibration, ljud osv och räknar med att det snart blir dyrt![]()

VFR750F -92, grön
Ska följa ditt råd tersan 

- adrian_vg
- Kontakt:
Lysande!!tersan skrev:Aha, det problemet är faktiskt ganska vanligt, men det är sällan man läser om det (dvs vi som lider av det törs inte komma ut...). Men lösningen är inte att hälla sprit i tanken, däremot kan jag rekommendera en god singelmalt/konjak/pilsner/eller vad-f-n-du-nu-gillar, sedan sätter du dig på en pall framför hojen, sippar på drycken och njuter av utsikten. Flytta gärna pallen lite så att du ser hojen från olika vinklar, och fyll på glaset ifall nojigheten inte avtar.Falk78 skrev:Mitt problem är att jag är nojig och istället för att njuta av körningen så registrar jag varenda vibration, ljud osv och räknar med att det snart blir dyrt![]()

Jag är nog en av dem som inte riktigt vågar komma ut med "det". Men jag är på tillfriskningsvägen. Svartviffern börjar se lite sliten ut i kanterna, och jag bryr mig inte speciellt, så länge det tekniska är i bra skick.
===
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Hur ska jag göra då? Nojigheten har inte avtagit efter hur många hojåkningsår som helst. Jag sitter fortfarande och böjer mig ner bakom kåpglaset ibland och tänker "vad var det där för nytt ljud?"tersan skrev:Aha, det problemet är faktiskt ganska vanligt, men det är sällan man läser om det (dvs vi som lider av det törs inte komma ut...). Men lösningen är inte att hälla sprit i tanken, däremot kan jag rekommendera en god singelmalt/konjak/pilsner/eller vad-f-n-du-nu-gillar, sedan sätter du dig på en pall framför hojen, sippar på drycken och njuter av utsikten. Flytta gärna pallen lite så att du ser hojen från olika vinklar, och fyll på glaset ifall nojigheten inte avtar.Falk78 skrev:Mitt problem är att jag är nojig och istället för att njuta av körningen så registrar jag varenda vibration, ljud osv och räknar med att det snart blir dyrt
Av någon anledning hör man aldrig "nya ljud" från en bilmotor och jag kan absolut inte föreställa mig att det beror på att det sitter en tjock torpedvägg och en massa isolering mellan där motorn sitter och där jag sitter

Fan man sitter på en rörhög med en stor motor med ett antal rörliga delar som skallrar, skramlar, rasslar, slamrar och vibrerar stumt monterad i ramen, ändå lär man sig aldrig.
Doktorn, vad ska jag ta för piller för att sluta bry mig och ignorera? Räcker Valium eller behövs det något starkare?

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Jodå, visst gör man det... iallafall om man ser bilen som nåt mer än bara ett transportmedel. Ungefär som många betraktar hojen, kan jag tänka mig.Tyrannosaurus skrev:Av någon anledning hör man aldrig "nya ljud" från en bilmotor...

VFR750F -92, grön
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Det beror nog på vad det är för bil. Själv hör man mest fläkten speciellt när det är varmt ute. När man i det läget stänger av motorn låter det som att stänga av en turbin följt av att dra åt handbromsen på en lastbil *pssssssssss*. Jo faktiskt, det är någon "moj" under huven (väl synlig när man lyfter locket) som ser ut som något slags aggregat med någon slang kopplad som "gör nåt" och som bara finns på varianterna med automatlåda.tersan skrev:Jodå, visst gör man det... iallafall om man ser bilen som nåt mer än bara ett transportmedel. Ungefär som många betraktar hojen, kan jag tänka mig.Tyrannosaurus skrev:Av någon anledning hör man aldrig "nya ljud" från en bilmotor...
Exakt vad det är och vad den gör förutom att durra en stund vid kallstart och pysa när man stänger av motorn vet jag inte. Men när jag frågade på en märkesverkstad om det var något man kunde "sanera" så rekommenderade dom det absolut inte utan menade att datorn då skulle registera ett fel - håhåjaja, dagen bilar, men dom är ofta rätt trevliga

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal