Mister skrev:För att undvika och jämföra äpplen och päron....är priserna som anges i tråden för komplett service ink alla vätskebyten, tändstiftbyten mm eller bara för ventilkontroll?
Mitt tidigare angivna pris var inklusive alles.
De priser jag skrivit är för 2400 mila service och i den ingår:
*Kontroll av ventilerna
*Byte motorolja
*Byte oljefilter
Plus ett gäng övriga kontrollpunkter
Fick ta fram serviceschemat så man inte gör bort sig
Hursomhelst, det som jag fick pris från den lokala handlaren på var samma som ert + byte av alla vätskor och stift. Kyl, koppling och bromsvätska pga serviceintervallet i tid (denna görs inte på min modell annars på 2.400 utan kommer vid 1.800 eller som i mitt fall + 18 månader.
Tidsåtgång en dag. Hojen lämnas dagen innan pga ventilerna ska vara kalla.
Om det är värt alla dineros....vetefan. Vätskebyte mm är något som man kan hempula. Men, ventilkontroll vore skönt att lägga ut på entreprenad. Vet någon om någon duktig/prisvärd på ventilkontroll i småland/norraskåne/halland så hojta gärna till
Mister skrev:Vet någon om någon duktig/prisvärd på ventilkontroll i småland/norraskåne/halland så hojta gärna till
PeO Rosenqvist i Pjätteryd är poppis i Älmhult. Jag känner några där som kör hoj och alla anlitar honom. Han kollade mina ventiler senast. Tror jag betalade 1000:-
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Mister skrev:Om det är värt alla dineros....vetefan. Vätskebyte mm är något som man kan hempula. Men, ventilkontroll vore skönt att lägga ut på entreprenad. Vet någon om någon duktig/prisvärd på ventilkontroll i småland/norraskåne/halland så hojta gärna till
Sniken som jag är....
Det finns väl få sysselsättningar som är lika lönande som att underhålla/serva sina fordon själv..
Vätske och tändstiftbyten är ju knappast rocket science.
Bara man vet momenten och drar bultar och stift efter dem, och inte anser sig "ha det i fingrarna". (Det är enbart moppefuckon som har det, right?)
Jag har ju mest äldre hojar så en ventiljustering är ju inte ett komplicerat jobb, möjligen tidsödande, men ändå välbetalt...
Har ännu inte efter måånga års mekande förstört något dyrare, peppar peppar..
En verkstadhandbok för varje fordon är för mig ett måste..
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83