Fredrik P skrev:De e hemskt va ni ska ha gamla cyklar alla
Självklart e det den nya generationens VFR man ska ha, modernare design, snyggare, säkrare med Abs å CbS? (heter de va) å JA v-tec systemet gör sitt oxå. I och för sig, ni gamla "gubbar"( ) kanske inte följer med i utveckligen och vill åka omkring på gamla grejer.
Okey, om man inte har pengar till att köpa nya generationens cykel då förstår jag er.
Ska väl kanske inte va för självsäker eftersom jag inte kört nån annan vfr än den jag har från 2004.
Vissa av viffrarna har mer själ än de andra. 90-generationen är en av dem. 94-generationen är den andra.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Fredrik P skrev:De e hemskt va ni ska ha gamla cyklar alla
Självklart e det den nya generationens VFR man ska ha, modernare design, snyggare, säkrare med Abs å CbS? (heter de va) å JA v-tec systemet gör sitt oxå. I och för sig, ni gamla "gubbar"( ) kanske inte följer med i utveckligen och vill åka omkring på gamla grejer.
Okey, om man inte har pengar till att köpa nya generationens cykel då förstår jag er.
Ska väl kanske inte va för självsäker eftersom jag inte kört nån annan vfr än den jag har från 2004.
Vissa av viffrarna har mer själ än de andra. 90-generationen är en av dem. 94-generationen är den andra.
Är ju allmänt känt att generationen 98-01 är både snyggast och snabbast.
Badget skrev:Är ju allmänt känt att generationen 98-01 är både snyggast och snabbast.
Snabbast kanske, men utseende och själ kan generationen 98-01 inte konkurrera med. Knappast någon senare generation heller.
Har du haft någon gammal farbror att ställa sig vid din viffer och drömma sig bort? Jag har det på både min förra 90:a och nuvarande 97:a.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Edit: Efter lite förhandlingar med "hon som bestämmer" har det visat sig att jag inte riktigt har mandat att norpa 35k ur hushållskassan...
Det får nog bli nå't lite billigare alternativ... Lutar kanske åt den där vita 90'an i alla fall...
mvh / Lasse Falk
Inte längre nå'n vit RC36 -90'a. 20-årig klassiker.
Falk skrev:Lutar kanske åt den där vita 90'an i alla fall...
En 90:a är inte fel heller. Kolla bara att den är juste mekaniskt. Är voltegulatorn bytt redan efter ras? Om inte. kalkylera in det också, så har du marginal.
===
Falk skrev:Lutar kanske åt den där vita 90'an i alla fall...
En 90:a är inte fel heller. Kolla bara att den är juste mekaniskt. Är voltegulatorn bytt redan efter ras? Om inte. kalkylera in det också, så har du marginal.
Jo jag vet att det är ett vanligt fel. På min 86'a överlevde den under hela tiden jag hade hojen (6000mil).
På denna 90'an var den bytt.
mvh / Lasse Falk
Regnumret på den vita 90:an på bilden ovan råkar inte börja på BJX? Kan vara min förra isf.
===
adrian_vg skrev:Regnumret på den vita 90:an på bilden ovan råkar inte börja på BJX? Kan vara min förra isf.
Nä... Det gör det inte...
Hur som helst har jag efter tuffa förhandlingar med mitt inre just pratat med nuvarande ägare och bestämt mig för att slå till på liket.
Mycket hoj för inte så jättemycket pengar tycker jag. Den kändes helt ok körmässigt och verkade mekaniskt ok på alla punkter som jag kunde kolla "för hand"...
Så ska man bara hitta tid att utnyttja hojen oxå...
Det lär helt klart bli en regnig sommar. Kom i håg att det är mitt fel...
mvh / Lasse Falk
Falk skrev:Det lär helt klart bli en regnig sommar. Kom i håg att det är mitt fel...
===