Kopplingsvajer går av på R100RS:en mitt i Budapest i rusningen sommaren 1992. Crossväxla genom stan och sen stanna till vid en tipp strax utanför för att byta till ny vajer (ivrigt påhejjad av fadren som halvt flinar som besatt, halvt är orolig för RS:ens vxllåda...) som händelsevis finns i verktygslådan under sadeln. Som i sin tur är välfylld med packning bakpå passagerarplatsen och pakethållaren... Dessutom runt 35gC i luften. I skinnställ.
Bytte aldrig kopplingsvajer mer sen. Sålde RS:en i början av 2000-talet nångång.
Senast redigerad av adrian_vg den tor apr 23, 2009 11:35, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Du tycks ha för vana att ha bågar där nycklarna inte sitter kvar som de ska...
Mja, på min DR350 är det samma visa.
LOL!!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Skulle justera broms och kopplingspedalerna på Maraudern under vintern, gick faktiskt väldigt bra och fick en mycket behagligare vinkel med fötterna.
Så skulle man ut och prova nu när våren kom, satan i gatan vilka problem jag hade att få i växlarna, hojen bara skuttade och man fick gasa som bara den för att den inte skulle lägga av. Efter att jag dock lyckats tagit mig ett par km stannade jag och undesökte vad felet kunde vara. Jag hade placerat växelpinnen under axeln istället för över! Fick alltså 1:an uppåt och resten nedåt. Detta är nu åtgärdat och det går bra mycket bättre att starta på ettan istället för tvåan
Raceväxling, rätt vanligt att man vänder på växlingen i roadracingsammanhang.
Så, du kan väl säga att du racepimpade maraudern