Mer porr.
Titta bort, Henning
Det sägs att Honda hade en NSR500 4-cylindrig gatversion på gång, men den släpptes aldrig.
Honda har ju egentligen aldrig gillat att bygga 2-taktare. Men när dom gav upp tanken på att kunna vara konkurrenskraftiga i GP500 med sin NR500 så föll dom till föga och byggde först den 3-cylindriga NS500 som faktiskt hävdade sig riktigt bra mot de 4-cylindriga Yamaha och Suzuki i händerna på Freddie Spencer.
Senare byggde dom 4-cylindriga NSR500 som i början hade en del skumma lösningar med bl.a. tanken under motorn vilket genererade en hel del problem.
Men senare NSR500:or gick riktigt bra och fortsatte med det tills dom ersattes med RC211V och GP500 blev MotoGP.
[EDIT] Jag upptäckte just något MYCKET ovanligt med denna Rothmans VF1000R. Någon annan som ser det???
Modellen fanns enbart 1986, men den här hojen har -84:ans kåpa men verkar i övrigt vara en -86:a på nätet i svarta sidorkåpan och dubbellysena (det finns -84:or med dubbellyse, men enkellampan är vanligare).
Jämför kåporna. Notera luftscoopen och delningen. Personligen anser jag att -84-kåpan är snyggare, men det är en annan sak. [/EDIT]