Angående serviceintervallerna
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Japp, 500-1000. Ändrat i inlägget.stefan skrev:5-1000 är det 500 till tusen du menar??

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Har inga exakta siffror (uppdaterar mer exakt på Söndag) men jag har kvitto på min hojs 2400-milsservice och den gick på strax över 4000. Och den inkluderar väl allt det där, det är ju den stora servicen. Så jo, det kan nog vara bra mycket billigare än du fick offert på ...adrian_vg skrev:Fick en prisuppgift på ett ställe här i Uppsala på enbart ventilkoll och ev justering av desamma.
Ventilkontrollen enbart: ca 2000kr
Justering (beroende på antal) 500-1000kr
Känns ganska blodigt... Är detta ett normalpris månne?
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Vilken viffer har du, årsmodell?marinmo skrev:Har inga exakta siffror (uppdaterar mer exakt på Söndag) men jag har kvitto på min hojs 2400-milsservice och den gick på strax över 4000. Och den inkluderar väl allt det där, det är ju den stora servicen. Så jo, det kan nog vara bra mycket billigare än du fick offert på ...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Dyrare än för bilen... Måste lära mig att ställa ventilerna själv.marinmo skrev:2002, och nu har jag kvittot till hands; 4144 kronor för 2400-milaren. Helahojen som fixade det tydligen.


Tack för infon iaf!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tittade på nätet efter serviceintervallen till en VTEC 2006 och hittade bara engelsk/amerikansk manual. Där kan man se följande "Maintenance schedule":

Ser ju lite lustigt ut med de ojämna serviceintervallen i km.
Någon som har koll på vad som står i den svenska manualen?
Är det verkligen 1280 mil, 1920 mil, 2560 mil osv. ?
Vad jag vet har de ju fimpat 600 mils servicen (på verkstad), eftersom det ändå bara är inspektion och justering av småsaker,
men det känns ändå lite långt mellan 100 mil och 1280 mil.

Ser ju lite lustigt ut med de ojämna serviceintervallen i km.
Någon som har koll på vad som står i den svenska manualen?
Är det verkligen 1280 mil, 1920 mil, 2560 mil osv. ?

Vad jag vet har de ju fimpat 600 mils servicen (på verkstad), eftersom det ändå bara är inspektion och justering av småsaker,
men det känns ändå lite långt mellan 100 mil och 1280 mil.

Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
Toppen!Tegfors skrev:Jag fick "motsv" papper från min mchandlare... ska se om jag kan leta upp det, scanna in osv...
Där stod vilka servicepunkterna var vid resp service med... ska leta... (håller på o flyttar så det kan ta ettpar veckor)

Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
De baserar sina serviceintervall på amerikanska fåniga längdenheter som miles och konverterar dessa till isostandarden (k)m. Då blir det snett. I min tyska manual är serviceintervallen 600 (svenska) mil om jag inte minns fel, dvs en service per år som det är tänkt från fabrik.faceplant skrev:Ser ju lite lustigt ut med de ojämna serviceintervallen i km.
Någon som har koll på vad som står i den svenska manualen?
Är det verkligen 1280 mil, 1920 mil, 2560 mil osv. ?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Avrunda lite, så blir det ganska jämna 600-milsintervall.faceplant skrev:Ser ju lite lustigt ut med de ojämna serviceintervallen i km.
Någon som har koll på vad som står i den svenska manualen?
Är det verkligen 1280 mil, 1920 mil, 2560 mil osv. ?

Jodå, 600-milsservicen får man lov att göra själv, om man anser sig vara kompetent. 3000-mils likaså. 1200 mil är inte så farligt långt mellan oljebyten (vilket är det stora som görs vid 1200, 2400...). Tycker dock att det är lite löjligt att klämma in byte av luftfilter och broms- och kopplingsvätska mellan oljebytesservicarna, så att man är tvungen att lämna in hojen varje 600 mil i fem år. Inget skoj att ha hojen på verkstad 2-3 gånger eller mer per säsong...faceplant skrev:Vad jag vet har de ju fimpat 600 mils servicen (på verkstad), eftersom det ändå bara är inspektion och justering av småsaker,
men det känns ändå lite långt mellan 100 mil och 1280 mil.
- Bilagor
-
- Serviceschema.jpg (152.47 KiB) Visad 6669 gånger
Gör numera karriär som BMW-gubbe på flickmoppe.