Kanontråd det börjar bli .. jag vågar påstå att ingen (förhoppningsvis) tar åt sig av några påståenden i denna tråd rent personligt.
Som jag sa tidigare om måste och så vidare ..
Nu väntar jag på att det ska komma en VFR1000 .. körde hem idag och på motorvägen la jag i 3an .. efter en km växlade jag igenom till 6an och höll farten på tomgång
Sjukt . jag kommer krasha och/eller bli av med körkortet inom en snar framtid.
Conseal skrev:
Nu väntar jag på att det ska komma en VFR1000 .. körde hem idag och på motorvägen la jag i 3an .. efter en km växlade jag igenom till 6an och höll farten på tomgång
ungefär samma som när en annan testkörde en yamaha mt01 då.. 1600CC v-twin, spontana tanken va att det här är en hoj man kanske behåller körkortet med, tills jag tittade på hastighetsmätaren istället för varv-räknaren..
Conseal skrev:
ungefär samma som när en annan testkörde en yamaha mt01 då.. 1600CC v-twin, spontana tanken va att det här är en hoj man kanske behåller körkortet med, tills jag tittade på hastighetsmätaren istället för varv-räknaren..
gissar att det vart samma upplevelse där hos dig?
Lite ja .. van att dra ur viffern på ettan .. sen peta i 2an osv .. kan göra det nu också men det skiljer 50km/h lätt ...
H2SO4 skrev:ungefär samma som när en annan testkörde en yamaha mt01 då.. 1600CC v-twin, spontana tanken va att det här är en hoj man kanske behåller körkortet med, tills jag tittade på hastighetsmätaren istället för varv-räknaren..
gissar att det vart samma upplevelse där hos dig?
Jag drog mot en kompis som har en MT01. Ungefär vid 200 blås fick han ge sig och jag körde förbi...
Att VFRen inte kan matcha de värsta sporthojarna kan jag hålla med om, men slö, nej då, bara se till att hålla den kring 8000-10000 r/m och vrid ordentligt på rullen så rör det på sig.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Conseal skrev:Nu väntar jag på att det ska komma en VFR1000 ..
Då verkar det tyvärr som om du lär få vänta. När dom andra märkena kommer bygga hojar som går på vatten och gör över 300 så kommer Honda måla om CBR1100XX och VFR800 och kalla det för "inovativa nyheter"
Kanske en VF1000R -86 med Rothmanslack för att göra Henning sjuk. Nackdelen är att den är ltie tung, fördelen att den är snorbillig att försäkra.
Det är möjligt att det kommer en VF1000 in på forumet snart som jag har lurat hit
Har du föresten sett BMW:s nya värsting, inte S1000RR utan K1300S? Vad sägs om 175 hk (BMW brukar vara rätt ärliga), snyggare baklyse och en blinkersknapp istället för tre? http://www.bmw-motorrad.com/com/en/indi ... tml?id=300
Tyrannosaurus skrev:
Har du föresten sett BMW:s nya värsting, inte S1000RR utan K1300S? Vad sägs om 175 hk (BMW brukar vara rätt ärliga), snyggare baklyse och en blinkersknapp istället för tre? http://www.bmw-motorrad.com/com/en/indi ... tml?id=300
Tüsk kvalität är ingenting jag suktar efter faktiskt .. väntar på VFR1000 sa jag ju Men jag lär väl hinna äga ett par 800or till innan det inträffar.
Jag saknar min röda fartdemon .. trots att jag har annat att åka på .. den hade något speciellt.
Vacker som en ros på våren , eldig som en otämjd hind, len som en nyplockad persika... jag kommer sakna dig Det fanns ett starkt oersättligt band som nu skapar en tomhet i mig som om möjligt kommer ta lång tid att fylla.
Tyrannosaurus skrev:
Tüsk kvalität är ingenting jag suktar efter faktiskt .. väntar på VFR1000 sa jag ju Men jag lär väl hinna äga ett par 800or till innan det inträffar.
Jag saknar min röda fartdemon .. trots att jag har annat att åka på .. den hade något speciellt.
Vacker som en ros på våren , eldig som en otämjd hind, len som en nyplockad persika... jag kommer sakna dig Det fanns ett starkt oersättligt band som nu skapar en tomhet i mig som om möjligt kommer ta lång tid att fylla.
Nej jag är inte knäpp .. jag gillade min hoj bara
på med puckar på din svarta hingst o ut på bana o varva... du kommer bli lyrisk!!!
Conseal skrev:Jag saknar min röda fartdemon .. trots att jag har annat att åka på .. den hade något speciellt.
Nejdå, jag tror inte att du är knäpp. Det där lät som äkta kärlek
Tyrannosaurus skrev:
tror jag vet vad du menar... att man har någt som man själv sköt om o pillat o meckat med o vet allt om..man vet liksom att allt e kanon... man vet vad man har men vet inte vad man får.....
Conseal skrev:Vacker som en ros på våren , eldig som en otämjd hind, len som en nyplockad persika... jag kommer sakna dig Det fanns ett starkt oersättligt band som nu skapar en tomhet i mig som om möjligt kommer ta lång tid att fylla.
Du låter som en nyskilld man träffar på fest eller krogen som är lite lagom på fyllan för att bli sentimental
Men det låter vackert och poetiskt...
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Conseal skrev:Vacker som en ros på våren , eldig som en otämjd hind, len som en nyplockad persika... jag kommer sakna dig Det fanns ett starkt oersättligt band som nu skapar en tomhet i mig som om möjligt kommer ta lång tid att fylla.
Poesi. Saknar min viffer också, men lägger hellre Edwin på sidan i halkan än Gröna Faran...
Året-runt-försäkring på viffern och för tillfället o-isiga vägar kan vara en förbannelse och frestelse som heter duga. Men jag ska hålla mig...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Poesi. Saknar min viffer också, men lägger hellre Edwin på sidan i halkan än Gröna Faran...
Året-runt-försäkring på viffern och för tillfället o-isiga vägar kan vara en förbannelse och frestelse som heter duga. Men jag ska hålla mig...
Vadå ? .. jag pendlar fortfarande .. det var lite mörkt kallt och blött i morse men när köerna startade vid kungens kurva så smakade vägrenen bra ..
Än är det ju lungt .. men det går inte fort genom lövsörjan på infarten