Jaha statuskoll
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
-
- Medlem
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Ja .. härmapa

På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Oj, tråkigt med avkörningar men trots allt verkar det vara OK med er vilket är huvudsaken.
Krya på er nu, mest Invalido misstänker jag
, hojar går alltid att få i ordning.
Nu får det vara slut med avåkningar för i år, har varit alldeles för många även om alla har slutat "bra".
Kör försiktigt allihop!
Krya på er nu, mest Invalido misstänker jag

Nu får det vara slut med avåkningar för i år, har varit alldeles för många även om alla har slutat "bra".
Kör försiktigt allihop!
nja bra o bra... 5-6veck med gips o om det inte hjälper så blirb det operation..VFunRider skrev:Jätte tråkig Conseal och Invalido. Bra i alla fall att ni mår bra, trots omständigheterna. Hoppas ni ha en bra försäkring.
har bara halvförsäkring...gav inte så myckrt för den så det kvittar...
får nya kläder o hjälm + skadestånd mm men inget för hojen....
sk bygga om den helt.
ny bak kanske r6-r1 sen på med ett fattbarstyre o massa annat gött

- Excalibur105
- Donator 2010
Vad i helskotta är ni för ursäkter för karlar???
Kan ni inte säga rätt och slätt för era damer där hemma, "Till hösten kommer det en ny viffer jag gärna vill ha, sköter du dina kort rätt gumman så blir det touring modellen, annars så får du öva lite på smidigheten och trycka ihop dig på sportmodellen, kanske inte världens benutrymme men det kommer att gå fort utav bara helvete!!!"
Inte fasen ska ni behöva köra sönder fin hojarna INNAN vi vet vad som kommer!!!
Kan ni inte säga rätt och slätt för era damer där hemma, "Till hösten kommer det en ny viffer jag gärna vill ha, sköter du dina kort rätt gumman så blir det touring modellen, annars så får du öva lite på smidigheten och trycka ihop dig på sportmodellen, kanske inte världens benutrymme men det kommer att gå fort utav bara helvete!!!"
Inte fasen ska ni behöva köra sönder fin hojarna INNAN vi vet vad som kommer!!!
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07
Såld:Honda VFR 800 -07
- Excalibur105
- Donator 2010
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Tråkigt att höra att du har jordat din fina viffer, Conseal. Och du verkar inte vara ensam.
Det som alltför många glömmer på hösten är att det börjar bli kallt, och då är asfalten kall och det blir sämre värme i däcken med sämre grepp som följd.
Att hojen lät kostigt i motorn på vägen hem kan bero på att något ligger emot då som du säger en motorkåpa är skrapad och spräckt. Men iom att hojen var körbar så kan den inte ha varit så väldigt trasig. När någon säger "hiside" tänker jag "bana" där det sprutar delar om hojarna och det inte finns en rak skruv kvar. Men det går ju som tur var inte så fort på Tuvängen.
Men då har du iaf något att göra i vinter, så du inte behöver känna dig sysslolös menar jag
Det kan ju också vara en bra ursäkt att byta till en VTEC som du ju har snackat om, eller kanske en VFR1000.
Det som alltför många glömmer på hösten är att det börjar bli kallt, och då är asfalten kall och det blir sämre värme i däcken med sämre grepp som följd.
Att hojen lät kostigt i motorn på vägen hem kan bero på att något ligger emot då som du säger en motorkåpa är skrapad och spräckt. Men iom att hojen var körbar så kan den inte ha varit så väldigt trasig. När någon säger "hiside" tänker jag "bana" där det sprutar delar om hojarna och det inte finns en rak skruv kvar. Men det går ju som tur var inte så fort på Tuvängen.
Men då har du iaf något att göra i vinter, så du inte behöver känna dig sysslolös menar jag

Det kan ju också vara en bra ursäkt att byta till en VTEC som du ju har snackat om, eller kanske en VFR1000.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Eller också är det ett gyllene tillfälle att montera kraschkåpor och sätta omlackeringsplanerna i verket. Fler vurpor lär det ju bli, och det finns alldeles för få bus-VFRer...Tyrannosaurus skrev: Men då har du iaf något att göra i vinter, så du inte behöver känna dig sysslolös menar jag

Personligen tror jag att någon grön kulör vore passande, bevisligen tål ju inte röda VFRer ens bankörning i lååååågt tempo

VFR750F -92, grön
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Jag väntar fortfarande på återkoppling från if .. har ju helförsäkrat så förhoppningsvis ordnar det sig ...
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
hadde ju varit riktigt gott o fått orignal o nytt så att du bara kan byta... man vill ju inte ha sämre än det man haft...håller tummarna!Conseal skrev:Jag väntar fortfarande på återkoppling från if .. har ju helförsäkrat så förhoppningsvis ordnar det sig ...
pratade med mitt försäkingsbolag i dag.. hade ju bara halv så jag får ju för kläder o så.. sen blir det för personskadan med..
ska köpa nya gaffelben o en tuff lampa, på med en r6 bak.. magspoiler, en digital mätare. fatbarstyre o lite annat så jag hoppas att man kan få en slant... men framför allt att armen läker som den ska