VifferJocke skrev:Nästan så jag funderar på o skaffa nån sorts semestergas så man kan skaka liv i högernäven under färd. Eller finns det andra alternativ?
VifferJocke skrev:Nästan så jag funderar på o skaffa nån sorts semestergas så man kan skaka liv i högernäven under färd. Eller finns det andra alternativ?
Frikoppla och skaka på
Heh, jo... Det är ju det man får göra i nuläget. Men det funkar inte så bra då man hamnar i en bilkö (motorväg etc). Verkar som man får gilla läget, om man inte skaffar sig en sån där semestergas. Har Hondas värmehandtag monterade nu, så jag är lite fundersam om inte dessa är "i vägen" för semestergasmojängen... Iom att det är en sladd som ev kan haka i? Vet inte hur dom där prylarna ser ut ens, så...
Skaka går väl bra i bilkö med ? och i vägrenen, men men åter till ämnet .. jag har börjat köra med vinterhandskarna och problemet har kommit tillbaks efter att ha varit borta hela sommaren .. SÅ min monklusion är att för "tjockt" grepp oavsett om det är handtag eller handskar som står för tjockleken är det som är starkt bidragande orsak till just mina domningar. Körde med tjocka hanskar till jobbet och det stack lite i fingrarna .. körde med tunna hanskar hem och jag märkte ingenting av sticket.
Frikoppla och skaka på
En semestergas är rätt skönt att ha även om jag inte använder den speciellt ofta. Ett alternativ är en handledsgas som kan kan köpa på bl.a. Biltema och därmed avlasta krampen i handen.
Tyrannosaurus skrev:Ett alternativ är en handledsgas som kan kan köpa på bl.a. Biltema och därmed avlasta krampen i handen.
Köpte en sådan förra veckan och testade. Tyckte det var riktigt läbbigt att köra med men kanske en vanesak.
Kändes inte alls säkert när man skulle bromsa då den var i vägen. Tog av den efter ett par mil.
Blir nog till att skaffa semestergas istället eller farthållare