Värk i händerna....

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#16 Inlägg av Conseal »

VifferJocke skrev:Nästan så jag funderar på o skaffa nån sorts semestergas så man kan skaka liv i högernäven under färd. Eller finns det andra alternativ?
Frikoppla och skaka på ;)
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

VifferJocke
Donator 2009

#17 Inlägg av VifferJocke »

Conseal skrev:
VifferJocke skrev:Nästan så jag funderar på o skaffa nån sorts semestergas så man kan skaka liv i högernäven under färd. Eller finns det andra alternativ?
Heh, jo... Det är ju det man får göra i nuläget. Men det funkar inte så bra då man hamnar i en bilkö (motorväg etc). Verkar som man får gilla läget, om man inte skaffar sig en sån där semestergas. Har Hondas värmehandtag monterade nu, så jag är lite fundersam om inte dessa är "i vägen" för semestergasmojängen... Iom att det är en sladd som ev kan haka i? Vet inte hur dom där prylarna ser ut ens, så...
Åker VFR-08, samt en DR 650 SE för grusbus.

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#18 Inlägg av Conseal »

Skaka går väl bra i bilkö med ? och i vägrenen, men men åter till ämnet .. jag har börjat köra med vinterhandskarna och problemet har kommit tillbaks efter att ha varit borta hela sommaren .. SÅ min monklusion är att för "tjockt" grepp oavsett om det är handtag eller handskar som står för tjockleken är det som är starkt bidragande orsak till just mina domningar. Körde med tjocka hanskar till jobbet och det stack lite i fingrarna .. körde med tunna hanskar hem och jag märkte ingenting av sticket.
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#19 Inlägg av Tyrannosaurus »

Conseal skrev:
En semestergas är rätt skönt att ha även om jag inte använder den speciellt ofta. Ett alternativ är en handledsgas som kan kan köpa på bl.a. Biltema och därmed avlasta krampen i handen.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

skyfly
Donator 2010

#20 Inlägg av skyfly »

Tyrannosaurus skrev:Ett alternativ är en handledsgas som kan kan köpa på bl.a. Biltema och därmed avlasta krampen i handen.
Köpte en sådan förra veckan och testade. Tyckte det var riktigt läbbigt att köra med men kanske en vanesak.
Kändes inte alls säkert när man skulle bromsa då den var i vägen. Tog av den efter ett par mil.
Blir nog till att skaffa semestergas istället eller farthållare :wink:

Skriv svar