Upp med nosen på VFR

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Gonza
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: sön jun 04, 2006 19:27
Ort: Emmaboda

#16 Inlägg av Gonza »

idag ska jag fasen ut o testa lätta framhjul jag med :twisted: :P

Gonza
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: sön jun 04, 2006 19:27
Ort: Emmaboda

#17 Inlägg av Gonza »

Å nu har jag varit ute o lekt..

Jag testade enbart på ettan, upp till ca sex tusen var för att sen "knycka"
till på rullen... o visst reser han sig.., men man är lite för feg, man släpper gärna ner han snabbt igen :oops:
Men jag ska vara envis, detta ska jag lära mig 8)

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396
Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg

#18 Inlägg av Alming »

NÄ! Jag har skitsvårt för att få upp min -89 på bakhjulet.
Har försökt en hel del nu, även att släppa kopplingen mm...

klarar kanske resning på 20 cm, i en halvmeter haha...
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

Användarvisningsbild
börje80
Donator 2007
Inlägg: 40
Blev medlem: tis jun 13, 2006 06:36
Ort: Varberg

#19 Inlägg av börje80 »

Alming skrev:NÄ! Jag har skitsvårt för att få upp min -89 på bakhjulet.
Har försökt en hel del nu, även att släppa kopplingen mm...

klarar kanske resning på 20 cm, i en halvmeter haha...
Jag tror nog att det går på din också bara du flyttar tygnd punkten tillräckligt långt bak :P

Jag kör både ettan å tvåan på min 02:a :twisted:
VFR 800 ABS 02

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396
Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg

#20 Inlägg av Alming »

sen sitter det nog hårt fast innanför pannbenet att jag ska ta det lugnt...
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396
Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg

#21 Inlägg av Alming »

OK, efter mycket slit, så har jag nu lyckats! Det går faktiskt, även med mitt pannben att få upp nosen, utan kopplingens hjälp. visserligen bara på ettan, men ändå!

gasa upp, släpp gasa på och upp! :twisted:
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

Användarvisningsbild
börje80
Donator 2007
Inlägg: 40
Blev medlem: tis jun 13, 2006 06:36
Ort: Varberg

#22 Inlägg av börje80 »

Alming skrev:OK, efter mycket slit, så har jag nu lyckats! Det går faktiskt, även med mitt pannben att få upp nosen, utan kopplingens hjälp. visserligen bara på ettan, men ändå!

gasa upp, släpp gasa på och upp! :twisted:
Ja det låter som det tar sig det är bara att kämpa på!!

Glöm bara inte av att hålla foten på bromsen om det skulle bli för bra :!:
VFR 800 ABS 02

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396
Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg

#23 Inlägg av Alming »

nä, precis... blev djefulskt högt häromdagen... nästan otäckt högt...
fast anagligen långt ifrån fara om man frågar dem som inte så (om det nu varit någon som skulle sett det hela)

En kille i gbg som wheela på götaplatsen i gbg för ett tag sen, gick över och krasha bland massa folk.
Då kom en snubbe fram, visade polisbrickan och talade om att att han ville snacka.
Efter ett par reprimander avslutade han med att "det var ju inte ens snyggt"

så kan det gå...
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

viffer
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: ons jun 07, 2006 21:03
Ort: Anderstorp

#24 Inlägg av viffer »

Alming skrev:
En kille i gbg som wheela på götaplatsen i gbg för ett tag sen, gick över och krasha bland massa folk.
Då kom en snubbe fram, visade polisbrickan och talade om att att han ville snacka.
Efter ett par reprimander avslutade han med att "det var ju inte ens snyggt"

så kan det gå...
Moget? :evil:
VFR'en tyvärr såld.

Användarvisningsbild
Cissi
Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: tis okt 03, 2006 21:32
Ort: Ekerö

#25 Inlägg av Cissi »

Åh,
när jag har en stund för mig själv med hojen måste jag också prova! Men nu har det varit väldigt mycket blött och läbbiga våta löv på marken på sistone + att jag vilken dag som helst ska lägga mina sista slantar på nytt bakdäck som är pinsamt nedslitet.
Filmen som länkats ovan var ju lite skojig. Det finns även en litterär referens för dem som laddar inför ett försök; Actionhjältinnans handbok. Där beskrivs både hur man kör mc på bakhjulet och framhjulet.
Själv har jag lyckats med en minimal Stopper med maken på bönpallen - gissa om den inbromsningen var målmedveten!
Hälsningar
Cissi

Användarvisningsbild
Badget
Medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: tor apr 26, 2007 23:55
Ort: Umeå

#26 Inlägg av Badget »

Dags att borsta liv i den här gamla tråden.

Jag har provat dra upp min hoj på bakhjulet, blir inga höga wheelies och inte längre resor heller.

Än så länge har jag bara provat gasa upp den på 1:an. Ligger i 40 knyck och vrider sedan fullt på gasen.
Hur gör ni för att få upp den? Jag tycker det här är skoj och ska försöka hitta en bra plats att träna lite mer.

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4446
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#27 Inlägg av Conseal »

Ungefär som du .. har fått upp den av helvete en gång men jag kommer inte ihåg hur för jag höll på att gödsla brallan..
Tror mitt största problem är att min koppling är dålig .. eller så är jag bara talanglös ..
Innan min blivit riktigt varm är det ganska lätt att poweroueela men så fort den kommer upp i temp så funkar det inte .. därav misstanken rörande kopplingen
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#28 Inlägg av Henning »

Tips; köp en DR350. XL600 eller XT600 och öva med.

Den eventuella värdeminskningen en hoj skulle göra är mikriskopisk i jämförelse med både självrisk och andra kostnader om ni dimper i backen med en VFR.

Jag tycker inte VFR är bra att öva bakhjul på. När du kan på en XT, då är det lite lättare på en VFR.

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Inlägg: 190
Blev medlem: ons jul 05, 2006 12:14
Ort: Södertälje
Kontakt:

#29 Inlägg av ahlisboy »

Henning skrev:Tips; köp en DR350. XL600 eller XT600 och öva med.

Den eventuella värdeminskningen en hoj skulle göra är mikriskopisk i jämförelse med både självrisk och andra kostnader om ni dimper i backen med en VFR.

Jag tycker inte VFR är bra att öva bakhjul på. När du kan på en XT, då är det lite lättare på en VFR.

/H
En Puch Dakota är också bra att öva med om jag inte missminner mig från ungdomens glada dagar...... :wink:
-86 The original and best

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#30 Inlägg av Henning »

ahlisboy skrev:En Puch Dakota är också bra att öva med om jag inte missminner mig från ungdomens glada dagar...... :wink:
En Puch dakota går att lyfta framhjulet med och sedan stödja med träskorna medan du trycker röven frammåt för att inte tappa det orange/svarta "fåret" från sadeln. Det är inte bakhjulsåka.

:)

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Skriv svar