Jag testade enbart på ettan, upp till ca sex tusen var för att sen "knycka"
till på rullen... o visst reser han sig.., men man är lite för feg, man släpper gärna ner han snabbt igen
Men jag ska vara envis, detta ska jag lära mig
OK, efter mycket slit, så har jag nu lyckats! Det går faktiskt, även med mitt pannben att få upp nosen, utan kopplingens hjälp. visserligen bara på ettan, men ändå!
Alming skrev:OK, efter mycket slit, så har jag nu lyckats! Det går faktiskt, även med mitt pannben att få upp nosen, utan kopplingens hjälp. visserligen bara på ettan, men ändå!
gasa upp, släpp gasa på och upp!
Ja det låter som det tar sig det är bara att kämpa på!!
Glöm bara inte av att hålla foten på bromsen om det skulle bli för bra
nä, precis... blev djefulskt högt häromdagen... nästan otäckt högt...
fast anagligen långt ifrån fara om man frågar dem som inte så (om det nu varit någon som skulle sett det hela)
En kille i gbg som wheela på götaplatsen i gbg för ett tag sen, gick över och krasha bland massa folk.
Då kom en snubbe fram, visade polisbrickan och talade om att att han ville snacka.
Efter ett par reprimander avslutade han med att "det var ju inte ens snyggt"
Alming skrev:
En kille i gbg som wheela på götaplatsen i gbg för ett tag sen, gick över och krasha bland massa folk.
Då kom en snubbe fram, visade polisbrickan och talade om att att han ville snacka. Efter ett par reprimander avslutade han med att "det var ju inte ens snyggt"
Åh,
när jag har en stund för mig själv med hojen måste jag också prova! Men nu har det varit väldigt mycket blött och läbbiga våta löv på marken på sistone + att jag vilken dag som helst ska lägga mina sista slantar på nytt bakdäck som är pinsamt nedslitet.
Filmen som länkats ovan var ju lite skojig. Det finns även en litterär referens för dem som laddar inför ett försök; Actionhjältinnans handbok. Där beskrivs både hur man kör mc på bakhjulet och framhjulet.
Själv har jag lyckats med en minimal Stopper med maken på bönpallen - gissa om den inbromsningen var målmedveten!
Hälsningar
Cissi
Jag har provat dra upp min hoj på bakhjulet, blir inga höga wheelies och inte längre resor heller.
Än så länge har jag bara provat gasa upp den på 1:an. Ligger i 40 knyck och vrider sedan fullt på gasen.
Hur gör ni för att få upp den? Jag tycker det här är skoj och ska försöka hitta en bra plats att träna lite mer.
Ungefär som du .. har fått upp den av helvete en gång men jag kommer inte ihåg hur för jag höll på att gödsla brallan..
Tror mitt största problem är att min koppling är dålig .. eller så är jag bara talanglös ..
Innan min blivit riktigt varm är det ganska lätt att poweroueela men så fort den kommer upp i temp så funkar det inte .. därav misstanken rörande kopplingen
Tips; köp en DR350. XL600 eller XT600 och öva med.
Den eventuella värdeminskningen en hoj skulle göra är mikriskopisk i jämförelse med både självrisk och andra kostnader om ni dimper i backen med en VFR.
Jag tycker inte VFR är bra att öva bakhjul på. När du kan på en XT, då är det lite lättare på en VFR.
Henning skrev:Tips; köp en DR350. XL600 eller XT600 och öva med.
Den eventuella värdeminskningen en hoj skulle göra är mikriskopisk i jämförelse med både självrisk och andra kostnader om ni dimper i backen med en VFR.
Jag tycker inte VFR är bra att öva bakhjul på. När du kan på en XT, då är det lite lättare på en VFR.
/H
En Puch Dakota är också bra att öva med om jag inte missminner mig från ungdomens glada dagar......
ahlisboy skrev:En Puch Dakota är också bra att öva med om jag inte missminner mig från ungdomens glada dagar......
En Puch dakota går att lyfta framhjulet med och sedan stödja med träskorna medan du trycker röven frammåt för att inte tappa det orange/svarta "fåret" från sadeln. Det är inte bakhjulsåka.