Varför hälsar inte fiskebåtsägare?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#16 Inlägg av Tyrannosaurus »

Det finns 10 enkla förklaringar och är inte alls något mysterium som Invalido vill göra gällande.

Med hälsning från amerikanska Sabmag, tillåt mig härmed presentera...

Top 10 reasons Harley riders don’t wave back

10. Afraid it will invalidate warranty.
9. Leather and studs make it too hard to raise arm.
8. Refuses to wave to anyone whose bike is already paid for.
7. Afraid to let go of handlebars because they might vibrate off.
6. Rushing wind would blow scabs off new tattoos.
5. Angry because they just took out a second mortgage to pay luxury tax on new Harley.
4. Just discovered the fine print in the owner's manual and realized that H-D is partially owned by those rice-burner manufacturers.
3. Can't tell if other riders are waving or just reaching to cover their ears like everyone else.
2. Remembers the last time a Harley rider waved back... he impaled his hand on a spiked helmet.

And the number 1 reason Harley riders don't wave back:

1. They're jealous that after spending $30,000 they still don't own a V65!
:D
Senast redigerad av Tyrannosaurus den sön jun 08, 2008 22:35, redigerad totalt 1 gånger.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Invalido

#17 Inlägg av Invalido »

Tyrannosaurus skrev:Det finns 10 enkla förklaringar och är inte alls något mysterium som Invalido vill göra gällande.

Men hälsning från amerikanska Sabmag, tillåt mig härmed presentera...

Top 10 reasons Harley riders don’t wave back

10. Afraid it will invalidate warranty.
9. Leather and studs make it too hard to raise arm.
8. Refuses to wave to anyone whose bike is already paid for.
7. Afraid to let go of handlebars because they might vibrate off.
6. Rushing wind would blow scabs off new tattoos.
5. Angry because they just took out a second mortgage to pay luxury tax on new Harley.
4. Just discovered the fine print in the owner's manual and realized that H-D is partially owned by those rice-burner manufacturers.
3. Can't tell if other riders are waving or just reaching to cover their ears like everyone else.
2. Remembers the last time a Harley rider waved back... he impaled his hand on a spiked helmet.

And the number 1 reason Harley riders don't wave back:

1. They're jealous that after spending $30,000 they still don't own a V65!
:D
:claugh

Användarvisningsbild
Karlsson
Donator 2011

#18 Inlägg av Karlsson »

Den var bra!!! :claugh
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#19 Inlägg av adrian_vg »

vfr800 skrev:mjaaa tänk dig in i deras situation åkande på en soffa på hjul utan bra balans och kontroll,jag skulle inte heller släppa styret för att hälsa
:claugh

Den var bra! ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010

#20 Inlägg av fbkforever »

vfr800 skrev:mjaaa tänk dig in i deras situation åkande på en soffa på hjul utan bra balans och kontroll,jag skulle inte heller släppa styret för att hälsa
Faktiskt så är det lättare att hälsa när men sitter lätt tillbakalutad :) på en custom
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
SGM
Medlem

#21 Inlägg av SGM »

Jag har märkt en drastisk försämring på de senaste veckorna - tidigare så hälsade precis alla, nu är det betydligt närmare två tredjedelar.
Kan det vara så att det är en del posörer ute nu, och det var mer riktiga knuttar ute när det var lite mera kylslaget månne?

För övrigt hälsar krompulkorna lika ofta som några andra häromkring i krokarna - de som hälsar mest entusiastiskt är oftast touring/offroadfolket.

Kul är det i alla fall att dela med sig av lite glädje på vägarna. :)

/J
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#22 Inlägg av adrian_vg »

SGM skrev:Jag har märkt en drastisk försämring på de senaste veckorna - tidigare så hälsade precis alla, nu är det betydligt närmare två tredjedelar.
Kan det vara så att det är en del posörer ute nu, och det var mer riktiga knuttar ute när det var lite mera kylslaget månne?
/J
Intressant iaktagelse. Det kan mycket väl stämma nu när kreti och pleti masat sig ut. :lol:
===

Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Kontakt:

#23 Inlägg av ahlisboy »

Det bästa är ju ändå hur alla och jag menar ALLA lyckas få till den likgilltiga och uttryckslösa minen... Det ser ju ut som om dom aldrig haft det tråkigare i livet än när dom är ute och åker... :)
-86 The original and best

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#24 Inlägg av adrian_vg »

ahlisboy skrev:Det bästa är ju ändå hur alla och jag menar ALLA lyckas få till den likgilltiga och uttryckslösa minen... Det ser ju ut som om dom aldrig haft det tråkigare i livet än när dom är ute och åker... :)
Hah! Det har jag sett! Det ser verkligen ut som om de har tråkigt!
===

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#25 Inlägg av Tyrannosaurus »

fbkforever skrev:
Faktiskt så är det lättare att hälsa när men sitter lätt tillbakalutad :) på en custom
Om man tar det rent praktiska så är det ingen större skillnad. Svårigheter kan finnas hos båda, sportåkaren om man sitter och hänger på styret, men det ska man ändå inte göra om man vill ha bra kontroll på hojen, och glidaren om man har så högt styre att en hälsning blir ett vindfång, men på såna hojar går det oftast inte så fort så det borde inte vara något problem av den anledningen.
Svårast är det nog på stora touringlok eftersom en enkel hälsning inte syns bakom kåpan utan man då måste ut med handen en bit.

Här kommer föresten även anledningarna varför Goldwing-åkare och plastraket-åkare inte hälsar från samma källa som HD-åkarna ovan :lol:
(obs, mycket amerikansk slang)

Top 10 reasons Gold Wing riders don't wave back

10. Wasn't sure whether other rider was waving or making an obscene gesture.
9. Afraid might get frostbite if hand is removed from heated grip.
8. Has arthritis and the past 400 miles have made it difficult to raise arm.
7. Reflection from etched windshield momentarily blinded him.
6. The on-board espresso machine just finished brewing.
5. Was actually asleep when other rider waved.
4. Was in a three-way conference call with his stockbroker and his accessories dealer.
3. Couldn't find the "auto wave back" button on dashboard.
2. Was simultaneously adjusting the air suspension, seat height, programmable CD player, seat temperature and satellite navigation system.

And the number 1 reason Gold Wing riders don't wave back:

1. They couldn't see through the glare from the chromed dash accents.

-------------------------------------------------------------------------------------

Top 12 reasons Crotch Rocket riders don't wave back

12. Blow-by oncoming riders so fast, the wave is 1/4 mile down the road.
11. New Leathers are so stiff can't lift his arm.
10. When tucked-in, can't see crap through the windscreen.
9. Hands are so numb, can't feel 'em.
8. Nads and Johnson are so numb, can't feel 'em either.
7. Afraid to raise arm for fear of gettin' blown off the scoot.
6. Ain't got time to wave, always stirrin' the 6-speed gearbox.
5. Upsets your line goin' through corners.
4. Slows you down a few MPH.
3. Too busy lettin' your pillion rider have her way with you.
2. Afraid you might be a Harley-Davidson rider.

And the number 1 reason Crotch Rocket riders don't wave back:

1. Didn't see ya' dude, was lookin' at the road!

SGM skrev:Jag har märkt en drastisk försämring på de senaste veckorna - tidigare så hälsade precis alla, nu är det betydligt närmare två tredjedelar.

För övrigt hälsar krompulkorna lika ofta som några andra häromkring i krokarna - de som hälsar mest entusiastiskt är oftast touring/offroadfolket.
Man märker en klar skillnad när man åker runt stan, på stora vägar och på småvägar ute i landet. Hälsningar är klart mer utbredd på småvägarna oavsett vad folk åker på, där hälsar ofta HD på sporthojar och vice versa. Frågan är om det har något med "ballfaktorn" att göra? På småvägarna ute i landet kan man slappna av, då är det ingen som ser en om man hälsar på "fel" hoj :lol:
Dessutom är det ju roligare att möta en hoj långt ut i bushen än runt stan där man ju möter hojar hela tiden.

Sen finns det hälsningsundantag och det är inne i stan och på motorvägar där ingen hälsar på någon. Det senare har vi nog fått från tyskarna som hälsar glatt på småvägar men håller hårt i styret på Autobahn.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

awesome
Medlem

#26 Inlägg av awesome »

Det är bara så att H-D förare inte hälsar, jobbar med två och när man frågar så svarar dom bara att dom inte gör det. Det är inte något med det, annars så brukar glidare utav andra modeller hälsa friskt..
Men jag skiter i att hälsa på alla H-D folk då behöver man inte känna sig ledsen för att de inte hälsar tillbaka..

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#27 Inlägg av Tyrannosaurus »

awesome skrev:Det är bara så att H-D förare inte hälsar, jobbar med två och när man frågar så svarar dom bara att dom inte gör det.
Urlöjligt! Men det är väl för att dom ska spela så jävla coola i sina köpta rebellkit :P Det kan du hälsa dom om du vill :twisted:

Jag anser bara att dom är rikstöntar och jag hälsar på alla, då är det dom som kan känna sig dumma.

Faktum är att många chopperåkare, alltså dom som inte har köpt färdiga rebellkit från H-D utan har skapat sig sitt eget ofta hälsar.

Dollarrebellerna däremot är enbart löjliga, har väl sett för många Marlon Brando filmer, sålt juppie-Porschen och köpt H-D. Problemet som dom inte har insett och troligen aldrig kommer att inse är att man inte kan köpa allt för pengar, en av dom sakerna är att bli en biker. Dom kommer t.ex. aldrig med i en klubb som Sofia Hogs. H-A kan dom kanske gå med i, men å andra sidan ska jag kanske inte ska skriva vad Sofia anser om H-A.

Den snälla varianten är väl när dom själva säger: "Hade vi velat bli H-A så hade vi kunnat bli det för 30 år sen, långt innan den första H-A klubben startade i Sverige".
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#28 Inlägg av Conseal »

För att gå in på ämnet så är det väl så att fiskebåtsinnehavare har det som sitt yrke och därav inte hälsar på alla nöjesseglare ..
Nöjesseglare hälsar dock glatt på allt och alla. Det finns dock ett klientel med backslickförsedda motorbåtsstekare som har en tendens att missa den vänliga vinken då de till syns arbetar väldigt hårt på att se oberörda ut av både fartvind och vattenstänk.

Till alla er som vill diskutera annat än fiskebåtar så gör det i ot-tråden :wink:
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
apex
Donator 2008

#29 Inlägg av apex »

Cumstomåkare är ju oftast i 70-årsåldern och inte hårda, möjligen lite stela. :D

Chopperåkare däremot är ofta de enda som hälsar.
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#30 Inlägg av Tyrannosaurus »

apex skrev:Cumstomåkare är ju oftast i 70-årsåldern och inte hårda, möjligen lite stela. :D

Chopperåkare däremot är ofta de enda som hälsar.
Man behöver inte vara 70 för att vara stel - :evil: höftleder! Men hälsa kan jag göra ändå :D

Misstänker att lederna är självförvållat. Första året körde jag i skinnpaj, jeans och långrör ända in i november när det snöade, :evil: vad man frös! Körde jag så idag skulle jag väl dö på fläcken :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar