Mässan "På 2-hjul"-tråden
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Silverbitch
- Donator 2008
- Silverbitch
- Donator 2008
Va och hälsade på Henning i MC Nytts monter, några andra såg jag dock inte till....men jag kanske var den enda som hade forumtröjan på mig.
En mässa som var väl värt sitt besök!!
Framför allt Suzukis monter
....skoja bara
Vart man än gick inne på mässan så hamnade man av någon konstig anledning i Hondas monter iallafall
En mässa som var väl värt sitt besök!!
Framför allt Suzukis monter

Vart man än gick inne på mässan så hamnade man av någon konstig anledning i Hondas monter iallafall

Nytaget körkort!!!
VFR 800 -01 Silver
VFR 800 -01 Silver
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Såja första återbudet. Den där jävla Murphy!!! 
Allt var klart och fixat för avresa, hotell bokat. Skulle även träffa lite annat folk i götet, inte bara hojfolk utan lite jobb också (göra två flugor på smällen).
Hoppar in i bilen, åker iväg, lyssnar på bra musik, solen skiner, glajerna på, det kan inte bli bättre....
...Sen börjar det...
Tycker bilen känns lite vinglig och åker in på en mack bara för att kolla (visuellt). Åt med handbromsen, ur bilen, tittar på däcket, ser bra ut. Medan jag står där glider dörren igen, gör väl inget jag har inte tryckt in några knappar... Men... Kan ni stava till baklås? Jag kan det nu...
Där står jag, motorn igång, pluskan som reservnyckeln ligger i + telefon i bilen. Nästan en timme senare på tomgång är bilen öppen efter en hög med svordomar och åkallanden av brinnande infernon.
Det finns ett trick men det är mycket besvärligt, tar lång tid och kräver en del specialgrejer. Men jag slapp låssmed för 800 kr eller nåt (hade dessutom tagit minst lika lång tid), iaf ett ljus i skiten.
Bestämmer mig för att ändå kolla däckstrycket för säkerhets skull... Fyra mackar och ytterligare en timme eller nåt senare (de tre första mackarnas pumpar släppte enbart ut luft). Totalt nu ca. eller drygt 2 senare än tänkt och inte alls i lika god tid längre är på väg igen, "en aaaaning" mer förbannad, irriterad, känner hur blodsockret ligger i höjd med fotknölarna ungefär.
Då kommer dråpslaget... Ungefär i höjd med Nyköping säger motorn BÖÖÖÖÖÖÖÄÄÄÄÄÄÄäääääääää****

Natti natti! Inte den blekaste vad som har hänt. Den tänder men går inte. Det går att spaka liv i den med växel i och sen på 100% trottel, men på allt under det stendör den och att ligga på varvskyddet på 1:an eller 2:an har jag inte större lust med.
Stående mitt på motorvägen, vad göra? Ringer en polare som kommer efter ca. två timmar (det var ju en bit att åka och man kan inte kräva att någon släpper allt, kastar sig i bilen och drar när man ringer).
Beckmörkt, smällkallt, bogsera en bil som nästan saknar bromsar och styrning (servo som inte är igång). Ställer den på ett bra ställe och åker hem, där är jag nu.
Ska försöka hyra en biltrailer och åka och hämta aset imorgon.
På vägen hem konstaterade vi att det är fullmåne och lite månförmörkelse. Kan det ha med saken att göra? Murphy var ovanligt flitig idag
Så var det med den resan till Göteborg och besök på mc-mässan.

Allt var klart och fixat för avresa, hotell bokat. Skulle även träffa lite annat folk i götet, inte bara hojfolk utan lite jobb också (göra två flugor på smällen).
Hoppar in i bilen, åker iväg, lyssnar på bra musik, solen skiner, glajerna på, det kan inte bli bättre....
...Sen börjar det...
Tycker bilen känns lite vinglig och åker in på en mack bara för att kolla (visuellt). Åt med handbromsen, ur bilen, tittar på däcket, ser bra ut. Medan jag står där glider dörren igen, gör väl inget jag har inte tryckt in några knappar... Men... Kan ni stava till baklås? Jag kan det nu...

Där står jag, motorn igång, pluskan som reservnyckeln ligger i + telefon i bilen. Nästan en timme senare på tomgång är bilen öppen efter en hög med svordomar och åkallanden av brinnande infernon.
Det finns ett trick men det är mycket besvärligt, tar lång tid och kräver en del specialgrejer. Men jag slapp låssmed för 800 kr eller nåt (hade dessutom tagit minst lika lång tid), iaf ett ljus i skiten.
Bestämmer mig för att ändå kolla däckstrycket för säkerhets skull... Fyra mackar och ytterligare en timme eller nåt senare (de tre första mackarnas pumpar släppte enbart ut luft). Totalt nu ca. eller drygt 2 senare än tänkt och inte alls i lika god tid längre är på väg igen, "en aaaaning" mer förbannad, irriterad, känner hur blodsockret ligger i höjd med fotknölarna ungefär.
Då kommer dråpslaget... Ungefär i höjd med Nyköping säger motorn BÖÖÖÖÖÖÖÄÄÄÄÄÄÄäääääääää****

Natti natti! Inte den blekaste vad som har hänt. Den tänder men går inte. Det går att spaka liv i den med växel i och sen på 100% trottel, men på allt under det stendör den och att ligga på varvskyddet på 1:an eller 2:an har jag inte större lust med.
Stående mitt på motorvägen, vad göra? Ringer en polare som kommer efter ca. två timmar (det var ju en bit att åka och man kan inte kräva att någon släpper allt, kastar sig i bilen och drar när man ringer).
Beckmörkt, smällkallt, bogsera en bil som nästan saknar bromsar och styrning (servo som inte är igång). Ställer den på ett bra ställe och åker hem, där är jag nu.
Ska försöka hyra en biltrailer och åka och hämta aset imorgon.
På vägen hem konstaterade vi att det är fullmåne och lite månförmörkelse. Kan det ha med saken att göra? Murphy var ovanligt flitig idag

Så var det med den resan till Göteborg och besök på mc-mässan.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Antingen Murphy eller världens mest genomtänkta bortförklaringTyrannosaurus skrev:Skitmycket text

Låter som på min gamla bil kolla om det sitter en till synes obetydlig 3-4cm lång gummislang knepigt till mellan förgasarn och ventilkåpan/toppen. Var på min iallafall ett tvång att den var hel och satt på plats för att den inte skulle uppföra sig som du beskriver märkte jag på parkeringen efter att ha puttat i 2km.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Jo det låter ju onekligen nästan för "bra" för att kunna vara santConseal skrev:Antingen Murphy eller världens mest genomtänkta bortförklaringTyrannosaurus skrev:Skitmycket text

Nu har jag iaf fått hem liket från Nyköpingsbro (där vi hade ställt den igår) med hjälp av en hyrd biltrailer som får lasta max 900 kg, dragen av en Volvo V40 som väger 1300 nånting kg (~ lika mycket som min). Men hela ekipagets totalvikt vägde åtmistone inte över 3,5 ton, så det var ju nästan lagligt iaf

Kopplade ur batteriet för att om möjligt nollställa databoxen och har precis tvättat av skiten så nu får den stå i garaget och skämmas och drömma om Göteborg

Imorgon blir det väl felsökning och jag har två gissningar. Antingen är det nån skitgrej liknande din beskrivning eller så blir det skitdyrt med bränd databox eller nåt. Med tanke på min "tur" kan jag väl ge mig fan på att det är det sistnämnda

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Lider med dig Robban.
Jag som bor på pendeltågsavstånd från mässan i Göteborg, tillbringade fredagskvällen med att strosa runt o kolla på en massa kul saker, trycka Hennings hand, och köpa ett ryggskydd som jag förhoppningsvis aldrig kommer att behöva.
Finns en del skumma typer på en mässa som denna, ex.vis ett gäng, 60+ som stod i en skinnmonter och såg ut som att de tänkte köpa hela lagret. Läskiga typer...
Jag som bor på pendeltågsavstånd från mässan i Göteborg, tillbringade fredagskvällen med att strosa runt o kolla på en massa kul saker, trycka Hennings hand, och köpa ett ryggskydd som jag förhoppningsvis aldrig kommer att behöva.
Finns en del skumma typer på en mässa som denna, ex.vis ett gäng, 60+ som stod i en skinnmonter och såg ut som att de tänkte köpa hela lagret. Läskiga typer...
Mitt mässbesök fick skjutas till lördagen, originalplanen var att åka dit på fredagen, men i gänget som skulle med kom inte loss från sitt jobb. Efter ett antal mässbesök vet jag att det alltid är (för) mycket folk på lördag och söndag, betydligt lugnare på torsdag och fredag.
Såg ingen i forumtröja, men jag var och hälsade på Henning i MC-Nytts monter. Han hade sett till någon mer forummedlem men inte många alls.
Såg ingen i forumtröja, men jag var och hälsade på Henning i MC-Nytts monter. Han hade sett till någon mer forummedlem men inte många alls.
Var på mässan idag (sön) och tyckte inte det var för mycket folk faktiskt.
Precis lagom. Jag hade min 5 åriga son med som givetvis skulle provsitta allt som gick att provsitta hehe.Dock verkade han gilla 4hjulingar bäst....hmm inte bra.
Mycket skoj att titta på. Gillar VFR 800....får nog testa en sån och se om jag fastnar...blir nog nästa hoj för mej.
Mvh jocke
Precis lagom. Jag hade min 5 åriga son med som givetvis skulle provsitta allt som gick att provsitta hehe.Dock verkade han gilla 4hjulingar bäst....hmm inte bra.
Mycket skoj att titta på. Gillar VFR 800....får nog testa en sån och se om jag fastnar...blir nog nästa hoj för mej.
Mvh jocke
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera