Conseal skrev:Min (föredetta) träningspolare och jobbarkompis (han har precis bytt jobb) hade lite koll på det där .. detvar vi som körde varje lunch .. även känd som Taurus i tv's Gladiatorerna. http://www.youtube.com/watch?v=7Mgqx7v8a1c
Har vägt 110 kg men bantat ner mig i omgångar. Tränar på gym, så 186 cm 90 kg är väl en lagom vikt.
Senaste bantningen slutade på 86 kg i våras, men nu e jag tebax på 93 kg .
Tränar 3 ggr i veckan så med lite karaktär kommer jag nog tebaks till 90 kg. Har använt Viktväktarnas metod framgångsrikt (utan att vara med) som jag tycker är bra och systematisk. Man hindrar överkonsumtion, lägger sig precis under behovet istället. Då sjunker vikten stadigt, 1 kg i veckan.
Viktväktarna är prima ... man får dock passa sig för att det inte går ihop om man tränar väldigt mycket. Jag räknade noga förut (utan att vara med) och eftersom man bara får 12 "pluspoäng" per vecka så kolapsade jag till slut. Cyklade 5.2 mil 2 ggr i veckan och 3x2 timmar karate samma vecka + gym. Missade mat motsvarande närmare 100 poäng per vecka i.. kontentan av detta är att viktväktarna är skitbra bara man struntar i 12 poäng per vecka för fysiskaktivitetsgränsen.
OT Känner en tjej som tränade så mkt, ett par pass om dagen, morron o kväll. Men hon var trött och håglös och gick till doktorn. Han sa att med den träningsintensiteten skulle hon äta 2 lagade mål om dagen, inte fil morron o kväll o mikropaj till lunch.......
Men om du tränar så mkt så måste det vara relativt lätt att banta?
Är periodare .. när jag väl sätter igång så går det rätt fort nedåt .. problemet är att hålla kvar .. har en tendens att gå sönder eller bli kronsjuk innan "tremånaderspuckeln" sen tappar jag stinget ett tag .. (sen är jag jävligt förtjust i fikabröd)
Lunchtränar själv mån-on-fre. Cyklar 20 min med 160 i puls o sen 30 min blandade överkroppsövningar. Har kört så i 5-6 år nu. Inte mkt men tillräckligt för att hålla en hyfsad nivå iaf på muskelmassa, flås och fetma.
Själv är ens största problem att man är glupsk. Men det går nog att träna bort =)
Va och skaffa jycke i går. Så nu blir det promenader som alldrig förr. Dock en liten valp så det tar ett tag innan vi kan gå ordentligt.
Inte för att jag skaffade hund för att få motion.
Själv försöker jag äta var 4:e timme,trycker i mig kosttillskott ett par gånger /dag(protien , kreatin och gainers)Träna 3 pass/vecka på Friskis(gymet).Försöker äta vettigt på vardagar men på helgerna är det 3 P som gäller. .Protien,Pizza och Pilsner
jacken skrev:Själv försöker jag äta var 4:e timme,trycker i mig kosttillskott ett par gånger /dag(protien , kreatin och gainers)Träna 3 pass/vecka på Friskis(gymet).Försöker äta vettigt på vardagar men på helgerna är det 3 P som gäller. .Protien,Pizza och Pilsner
Haha! Så jävla rätt! Jag tryckte en kebabrulle igår, kändes så rätt. NU ska jag ut på MC-tur så det blir gröt och sen en shake med kreatin, protein o carboflex.