Låg tomgång???
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Låg tomgång???
Nu har man hunnit åka lite på hojen och har märkt att vfr har lite konstiga ljud som verkar vara normala om man läser lite här på forumet.
exempel ljudet som bir med utsläppt koppling, lite ryckig gång på låga varv men trivs i största allmänhet med hojen, har ju inte kört så många andra så det e svårt o säga nåt.
Men nu till mitt problem, tycker att tomgången är lite låg, ligger runt 8-900 rpm. Det är till och med så att motorn dör ibland när den står på tomgång. Även om man varvar den skapligt så när den går ner i varv så dör den. MKT irriterande.
Har vfr:en lite ojämn gång på tomgång eller är det nåt fel?
exempel ljudet som bir med utsläppt koppling, lite ryckig gång på låga varv men trivs i största allmänhet med hojen, har ju inte kört så många andra så det e svårt o säga nåt.
Men nu till mitt problem, tycker att tomgången är lite låg, ligger runt 8-900 rpm. Det är till och med så att motorn dör ibland när den står på tomgång. Även om man varvar den skapligt så när den går ner i varv så dör den. MKT irriterande.
Har vfr:en lite ojämn gång på tomgång eller är det nåt fel?
Titta i mek forumet...där finns det en länk till verkstadshanboken
till din hoj...
Sen så är det bara att studera
till din hoj...
Höger klicka på länken och välj spara som...Efter en del letande har jag äntligen hittat en länk till v-handbok till min hoj (181Mb,564 sidor),som jag gärna dela med mig...
http://xfer.gofastvideo.com/gallery/get ... _98-01.pdf
Sen så är det bara att studera

VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart
Så länge den inte "tjuvstannar" så är det är OK...Alming skrev:Skall tomgången ligga lika högt på de första generationerna?
Min ligger på 8-900, vilket iof inte stör mig så mycket.
Brukar inte behöva choka den heller, bara när den stått ett par dagar.
Men då räcker det med bara chok i halvminuten, sen är det bra.
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart
Tänk på att många motorer behöver lite varv för att smörjning till toppen/topparna ska funka bra. 8-900 låter lågt på en hoj. 1200-1500 låter mer normalt.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Tomgång...
I min original instruktionsbok så står det hur man ställer in tomgången på sidan 49.
Har själv en -00 så har du 98-01 modellen så har du en lösning där...
Har själv en -00 så har du 98-01 modellen så har du en lösning där...