Tack för länken till packboxen och den entusiastiska filmen
Ser ut som att packboxarna skulle kunna gå med lite pill om man hittar ett bra ställe att hissa upp den på.
blacken : ja, precis där går gränsen för klassiker-försäkringen så då blir den billig. Jag håller lite span på segmentet.
adrian_vg : Jag menar 45k på själva cykeln och utöver det för försäkring etc. En VFR 750 från 95- och framåt kostar mig ungefär 6500 på Bilsport och MC och 14 000 (!) på Svedea.
Satt i helgen en del och tittade på VFR 800 från 02-04 (vtec-modellen) och den var riktigt läcker. Försäkring där blir ca 7500 initialt (dock bara någon enstaka som fungerade, och det var en FI-modell). Fanns en sådan i närheten, ska fundera på att åka och kolla på den. Den ligger dock lite närmare mitt budgettak än grönviffern
Och tack så mycket för att man eventuellt skulle få komma förbi och ställa lite frågor +mini-mek på din garageuppfart, det uppskattas.
Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
du menar inte från -96 o framåt? tidiga 95or bör man väl kunna få Classica försäkring på?ecv skrev:Tack för länken till packboxen och den entusiastiska filmen
Ser ut som att packboxarna skulle kunna gå med lite pill om man hittar ett bra ställe att hissa upp den på.
blacken : ja, precis där går gränsen för klassiker-försäkringen så då blir den billig. Jag håller lite span på segmentet.
adrian_vg : Jag menar 45k på själva cykeln och utöver det för försäkring etc. En VFR 750 från 95- och framåt kostar mig ungefär 6500 på Bilsport och MC och 14 000 (!) på Svedea.
Satt i helgen en del och tittade på VFR 800 från 02-04 (vtec-modellen) och den var riktigt läcker. Försäkring där blir ca 7500 initialt (dock bara någon enstaka som fungerade, och det var en FI-modell). Fanns en sådan i närheten, ska fundera på att åka och kolla på den. Den ligger dock lite närmare mitt budgettak än grönviffern
Och tack så mycket för att man eventuellt skulle få komma förbi och ställa lite frågor +mini-mek på din garageuppfart, det uppskattas.
"Bättre än HD"
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Ah, är det så noga att månader räknas? Trodde bara det var per årSeth skrev: du menar inte från -96 o framåt? tidiga 95or bör man väl kunna få Classica försäkring på?
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
Ingen orsak.ecv skrev:Och tack så mycket för att man eventuellt skulle få komma förbi och ställa lite frågor +mini-mek på din garageuppfart, det uppskattas.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
eftersom jag kunde classica försäkra min förra som var en -90 år 2010 såecv skrev:Ah, är det så noga att månader räknas? Trodde bara det var per årSeth skrev: du menar inte från -96 o framåt? tidiga 95or bör man väl kunna få Classica försäkring på?
"Bättre än HD"
Re: Lite frågor kring VFR 750 '86 (ev. första hojen)
När jag 2013 letade cykel, så ringde jag Svedea och frågade.
Om jag skulle köpt en -94 på sommaren skulle jag få betala en högre premie några månader, men till årsskiftet skulle premien bli billigare.
Jag minns inte om jag skulle vara tvungen att själv ringa och ändra eller om det skulle ske automatiskt.
Årsförfallodagen på försäkringen hade ingen betydelse i det här fallet.
Om jag skulle köpt en -94 på sommaren skulle jag få betala en högre premie några månader, men till årsskiftet skulle premien bli billigare.
Jag minns inte om jag skulle vara tvungen att själv ringa och ändra eller om det skulle ske automatiskt.
Årsförfallodagen på försäkringen hade ingen betydelse i det här fallet.
Never ride faster than your guardian angel can fly