Vad ingår i en verktygssats till VFR -02
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Vad ingår i en verktygssats till VFR -02
Hej alla, mitt första inlägg här!
Jag håller på att leta efter en VFR V-tech och är nu spekulant på en cykel som tyvärr saknar delar av orginalverktygen. Jag undrar om någon här inne skulle kunna berätta vad som ska ingå i orginalverktygssatsen och visst ska dom väl ligga i någon galon-påse eller liknande?
Vidare, om någon har koll på om det går att skaffa en ny uppsättninig och i sådant fall varifrån, ett Honda center förmodar jag, och vad de kan gå loss på?
Tack på förhand.
Jag håller på att leta efter en VFR V-tech och är nu spekulant på en cykel som tyvärr saknar delar av orginalverktygen. Jag undrar om någon här inne skulle kunna berätta vad som ska ingå i orginalverktygssatsen och visst ska dom väl ligga i någon galon-påse eller liknande?
Vidare, om någon har koll på om det går att skaffa en ny uppsättninig och i sådant fall varifrån, ett Honda center förmodar jag, och vad de kan gå loss på?
Tack på förhand.
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Halvdåligt svar men bättre än inget. Nu har jag inte en vtech men ändå.
Det skall vara en lite väska med 2 specialverktyg för kedje & fjäderspänning + ett litet rör som hantag. Därtill ett par dåliga verktygsimitationer.
Jag köpte min utan verktygssatsen. Beställde kedje/fjäder nycklarna via Hondacenter (tror det gick på 500pix). Hela kittet var snordyrt om jag inte missminner mig.
För en 99a iallafall.
Det skall vara en lite väska med 2 specialverktyg för kedje & fjäderspänning + ett litet rör som hantag. Därtill ett par dåliga verktygsimitationer.
Jag köpte min utan verktygssatsen. Beställde kedje/fjäder nycklarna via Hondacenter (tror det gick på 500pix). Hela kittet var snordyrt om jag inte missminner mig.
För en 99a iallafall.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Kedje/ fjäder- nycklarna är de enda som jag tror du kommer behöva.
Resten av verktygen har du troligtvis i din verktygslåda och då betydligt bättre än de som följer med.
Oroa dig inte så mycke för verktygssatsen, de brukar försinna hos de flesta MC, har inte köpt någon utan att det saknas helt eller delvis.
Välkommen hit
Resten av verktygen har du troligtvis i din verktygslåda och då betydligt bättre än de som följer med.
Oroa dig inte så mycke för verktygssatsen, de brukar försinna hos de flesta MC, har inte köpt någon utan att det saknas helt eller delvis.
Välkommen hit

De brukar se ganska lika ut, här är ett exempel

Inga högklassiga verktyg direkt ..
Som poängterats här tidigare så är det nog bara verktyget för att justera kedjan som är lite unikt.

Här en bild av användnignen från manualen

Verktygssatsen brukar säljas lite då & då på eBay & nu finns en ute i USA via denna länk HONDA VFR 800 VFR800 TOOL KIT POUCH
.. men kedje-verktyget finns nästan altid till försäljning på eBay i England som i denna länk Chain Hub Adjuster Tool for Honda VFR 800 VFR750 VFR

Inga högklassiga verktyg direkt ..

Som poängterats här tidigare så är det nog bara verktyget för att justera kedjan som är lite unikt.

Här en bild av användnignen från manualen

Verktygssatsen brukar säljas lite då & då på eBay & nu finns en ute i USA via denna länk HONDA VFR 800 VFR800 TOOL KIT POUCH
.. men kedje-verktyget finns nästan altid till försäljning på eBay i England som i denna länk Chain Hub Adjuster Tool for Honda VFR 800 VFR750 VFR
VFR750-95
HAHAHAFrippe skrev:"Hulk" va har du gjort??
Man kan inte hålla sina verktyg såå fina, man ska använda dem

De är inte mina faktiskt .. bilden snodde jag från eBay

Kan dock meddela att mina är i ingefär samma glänsande skick .. då jag använder verktygslådans verktyg när jag meckar.
.... å här är ett till "tool-kit" till en 750.
LOOK EXCELLENT HONDA VFR 750 VFR750 VFR750F TOOL KIT !!
VFR750-95
Tackar, tackar.
Trevligt att se att det är ett aktivt forum, eller så är det helt enkelt min vansinnigt intressanta frågeställning som väcker intresse
Kan väl passa på att flika in en andra fråga, bör jag oroa mig över att inte få med orginalburkarna om jag får med ett par e-märkta slip-ons?
Inte för att jag själv någonsin skulle använda orginalen men tänkte vid en vidareförsäljning.
Trevligt att se att det är ett aktivt forum, eller så är det helt enkelt min vansinnigt intressanta frågeställning som väcker intresse

Kan väl passa på att flika in en andra fråga, bör jag oroa mig över att inte få med orginalburkarna om jag får med ett par e-märkta slip-ons?
Inte för att jag själv någonsin skulle använda orginalen men tänkte vid en vidareförsäljning.
Enda orsaken jag kan tänka mig är att det skulle kunna bli problem med Bilprovningen.Davalito skrev:Tackar, tackar.
Trevligt att se att det är ett aktivt forum, eller så är det helt enkelt min vansinnigt intressanta frågeställning som väcker intresse![]()
Finns det någon som har besiktigat med Slip-on som kan ge ett svar?

- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Jag klarar mig med mitt micron slipon .. tycker dock att de borde medfölja orginalpipor annars är det definitivf fog för en rejäl prisreducering. Vad är det för årmodell ?
Besiktigade min brorsas gixxer idag med 4-1 system på. 102,7db enligt bilprovningen .. måste nog ha en riktigt dålig dag för att underkänna gränsfallsrör.
Besiktigade min brorsas gixxer idag med 4-1 system på. 102,7db enligt bilprovningen .. måste nog ha en riktigt dålig dag för att underkänna gränsfallsrör.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*