![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Kom gärna med tilllägg. Du hittade säkert saker inte jag såg/märkte.Söderberg skrev:Tänkte skriva mina reflektioner om ny VFR efter provkörningen. Men ser att Tritanium skrivit precis det jag tänkte skriva, inklusive slutklämmen om Gen. 5.Tritanium skrev:Åkte till Tibro och provkörde den nya VFR:en igår.
Samlade intrycket: nja, allt är inte bättre, men helt klar en ny generation som är något sportigare än föregångarna.
Plus:
Smidigheten i manövreringen särskilt vid nedlägg. Helt klar bättre än föregångarna.
lättare än föregångaren
Instrumenteringen, mycket trevlig förarmiljö.
TCS
ABS - Jobbar mycket jämt och fin utan några "smålåsningar"
Färddator med bränsleförbrukningar
Snygg
Led-ljuse
Smidigt vred till att justera dämparen i bak.
Även bättre på framdämparna.
Minus:
Fjut fjut - va hände med ljudetär det vtec? jag hörde i alla fall ingen tydlig övergång. Slipon är mer än välbehövlig.
Kändes snarare som 90hk. Min 14år gamla Gen 5 är det betydligt bättre ös i, den nya har inte en suck att hinna med på rakan.
Märks att det snålat här och var. Föregångarna är mer påkostade. (kylare, bromsar, materialval etc...)
Mindre motor och mer väghållning än föregångarna.
Åkte gladeligen hem på min gen5och ville inte byta mot den nya...
Slutsatts: Köp den gamla...
Spärrad? Din....åfan. Möjligt att koppla ifrån på ngt sätt?Jimmy.S skrev:någon som kört fort med den ännu? tänkte ifall den var fartbegränsad som min cr är? Gillar inte att dom har spärrat toppfarten (204km/h) och kan tänka mig att andra inte heller skulle gilla det, kan vara läge att kolla upp, men förhoppningsvis så är ju denna mer sportig och ospärrad
Säg det.Tritanium skrev:Var det inte 300km/h på mc och 250 på bil?
Den "spärren" var en upplevelse. Maffigt när mätarn stannar vid 299, och man ser varvräknaren fortsätta klättraTritanium skrev:Var det inte 300km/h på mc och 250 på bil?
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk