Det finns idag 79 registrerade användare på forumet som ännu inte bemödat sig med ett enda inlägg. Utav dessa 79 så har 30 av dem inte orkat fylla i vilken ort de befinner sig på. Jag kan förstå om man inte postar första dagen men på ett år kanske man borde haft en åsikt om något.
Jag satt och funderade lite .. eftersom man kan läsa forumet utan att logga in så borde rimligtvis en aktiverad inloggning betyda att man är villig att delta och bidra till forumets vidareutveckling & gemenskap.
Jag att det kan skapa debatt och att åsikterna kommer att gå isär.
Personligen är även jag kluven i frågan .. men det har varit lite halvdött de senaste dagarna så en pulshöjare är nog inte fel
Jag tycker de som är inaktiva skall vara kvar. Man vet aldrig var som ligger bakom.
Är det tvång på att skriva något? Kan man inte bara vara med och vara registrerad utan att skriva?
Reggar in och loggar inte in på tre månader, men kommer sen tillbaka och är borttagen? "Välkommen"...
Jag kan hålla med .. dock med förbihållet att de "spamanvändare" som dykt upp & tagits bort håller precis den profil som beskrivs tidigare, inga inlägg och ofullständig profil.
Går det inte att lägga till fler "tvångsparametrar" när man reggar som t.ex. bostadsort och hoj.
Svein Tore på Classic Honda V4 Forumet har en hel hög med extra parametrar.
Men han har även sluten registrering så att en Admin måste godkänna varje medlem. Han öppnade under en kort perod precis vid övergången till CHVC men det ledde till ton med Spam, så det ändrades tillbaka snabbt igen.
Jag håller med Henning i stort, men det kan vara så också att man reggat sig en gång och glömt lösen och att man har inaktiv emailadress och det har varit lättare att "omregga" sig, sen är det ju lite nyhetens behag och man bara inte bryr sig längre, men att plocka bort kan ju upplevas som censur och det vill man väl inte ha.
Varför inte "begära" att alla ger sig till känna genom att göra ett inlägg, det är väl inget konstigt med att vilja hålla medlemslistan uptodate det går ju alltid registrera sig igen om det skulle vara så...
Skapa denna begäran och alla som inte skrivit något inlägg om säg en månad kan ni väl med gott samvete radera...sen får väl dom som varit bortresta ha överseende med detta...