Tappar kraft vid gaspådrag VFR800Fi

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

Tappar kraft vid gaspådrag VFR800Fi

#1 Inlägg av Blåviffer »

Har på sista tiden lagt märke till att om jag ligger i jämn fart vid drygt 5000 rpm (typ 100-110 på 6:an) och drar på rejält med gas tappar motorn kraft en stund innan pådraget kommer. Vrider man bara på lite grann däremot så svarar den som den ska. Är det nån som har en aning vad det kan bero på?
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 3228
Blev medlem: mån aug 27, 2007 17:34
Ort: Landskrona

Re: Tappar kraft vid gaspådrag VFR800Fi

#2 Inlägg av Donner »

Så gjorde min när jag monterat ett pipercross luftfilter. Tror den fick för mycket luft. Den ville sakta ner själv på motorvägen, drog man lite på gasen så hände inget och drog man lite mer så kom den plötsligt.

Alla problem försvann efter bänkningen. I ditt fall känns det som att den går snålt. Tjuvluft nånstans, nån slang som är sönder eller av.
Är tomgången normal?

Edit: kanske inte exakt samma problem, läste att din svarade om du drog på lite gas. Kolla slangarna ändå.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem
Inlägg: 167
Blev medlem: fre aug 06, 2010 20:03
Ort: Borås

Re: Tappar kraft vid gaspådrag VFR800Fi

#3 Inlägg av Blåviffer »

Ok, tack för tipset. Ska ta en titt på det till helgen.

Donner skrev:Så gjorde min när jag monterat ett pipercross luftfilter. Tror den fick för mycket luft. Den ville sakta ner själv på motorvägen, drog man lite på gasen så hände inget och drog man lite mer så kom den plötsligt.

Alla problem försvann efter bänkningen. I ditt fall känns det som att den går snålt. Tjuvluft nånstans, nån slang som är sönder eller av.
Är tomgången normal?

Edit: kanske inte exakt samma problem, läste att din svarade om du drog på lite gas. Kolla slangarna ändå.
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Skriv svar