Köpte en Honda Goldwing 1800 -01 igår!
Efter mycket funderande om vår framtid som touringåkare så bestämde vi oss för att vi fortsätter att köra långturer på hoj. Då var frågan, hur ska vi göra, bygga om VFRen så den passar oss bättre eller köpa nåt annat. Svaret blev köpa nåt annat men vad?
Vi har ju sneglat mot Goldwing men inte provkört. Det gjorde vi på Hondadagarna i våras, sen var jag såld!
Inte trodde jag att en hoj på nästan 400 kg kunde vara så smidig och lättkörd! Får man bara rull på den så känns inte vikten alls.
289900:- var priset för en 12a, liiite över vår budget. Jag sa att när de kommer ner i under 100000:- så kan man böja fundera och det gjorde dom ju

Så nu är jag ägare till en GW 1800 för 97000:- och knappt 3200 mil på mätaren.
Det mesta funkar förutom en anliggande broms på höger fram och förmodligen en skev skiva på samma sida. Fick ner priset lite tack vare det felet. Får väl söka på Ebay efter grejor. Varningsblikersknappen fastnar ibland i påslaget läge, går kanske fixa med lite 5-56.
Många finesser, farthållare, radio, fjärrstyrt centrallås till väskorna, ställbar luft/hydraulik fjädring bak, inbyggd intercom, saknar tyvärr grejorna som ska sitta i hjälmarna och mycket annat skoj. INGA extra lampor och krom, kommer nog inte på nåt sånt heller!! Enda extra lampor jag kan tänka mig att skaffa är de som sitter längst ut på motorn och det är bara för att man ska synas mer.